Μαΐου 26, 2020

Θέατρο

Με τον Γιάννη Φέρτη ως βασιλιά Δαρείο, τον Άκη Σακελλαρίου στο ρόλο της Άτοσσας και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο ως Αγγελιαφόρο θα περιοδεύσουν ανά την Ελλάδα οι «Πέρσες» του Αισχύλου, η καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη.

 Σε ένα από τα πιο συγκλονιστικά αντιπολεμικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας, οι Πέρσες θρηνούν για τις ατελείωτες συμφορές και τις στρατιές των νεκρών στη ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Πρόκειται για μια τραγωδία γεμάτη συναισθηματική ένταση και ταυτόχρονα μια άμεση ιστορική μαρτυρία, καθώς ο ίδιος ο ποιητής υπήρξε θεατής της ναυμαχίας.

Η παράσταση θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα, ενώ στις 15-16/8 θα κάνει στάση στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Θέατρο

O νεαρός ηθοποιός και σκηνοθέτης Άρης Μπινιάρης μονολογεί, τραγουδά και… βελάζει, έχοντας γίνει ο ίδιος, ως απόλυτος περφόρμερ, ο αλητήριος ήρωας του σύντομου μυθιστορήματος του 1933.

Η θεατρική προσαρμογή του Άρη Μπινιάρη στο (έξοχο ) μυθιστόρημα «Το Θείο Τραγί» Γιάννη Σκαρίμπα είναι «η ηλεκτρισμένη ερμηνεία ενός ‘αλήτικου’ αριστουργήματος, μπροστά σε ένα μικρόφωνο, συνοδεία ζωντανής μουσικής, σαν να πρόκειται για ροκ συναυλία», γράφαμε στην πρώτη παρουσίαση της παράστασης στο «Bios».

O νεαρός ηθοποιός και σκηνοθέτης Άρης Μπινιάρης μονολογεί, τραγουδά και… βελάζει, έχοντας γίνει ο ίδιος, ως απόλυτος περφόρμερ, ο αλητήριος ήρωας του σύντομου μυθιστορήματος του 1933, ο οποίος επιστρέφει στα πάτρια εδάφη για να γίνει σταβλάρχης στις υπηρεσίες της παλιάς του αγαπητικιάς κι έπειτα να την… οργώσει και να φύγει, αφήνοντας όμως πίσω το μόρτικο καρπό του στην κοιλιά της. Κάπως έτσι, το –εν πολλοίς αγνοημένο– «Θείο τραγί» ερμηνεύεται διονυσιακά και χοϊκά, σαν μια καταραμένη ροκ μπαλάντα.

Δείτε το, θα ανακαλύψετε ένα από τα πλέον παραγνωρισμένα αριστουργήματα του ελληνικού Μεσοπολέμου

(Πειραιώς 260, 25 και 26 Ιουλίου ).

Θέατρο

Η θεατρική επιτυχία συνεχίζεται για 8η χρονιά. Είστε από τους λίγους που δεν έχουν γνωρίσει ακόμα τον «CAVEMAN» ή από αυτούς που δε χορταίνουν να τον βλέπουν και 2η και 3η και… 8η φορά;

Ο Γιώργος Παρτσαλάκης παίρνει τη σκυτάλη του Caveman κι έρχεται από τον Οκτώβριο στο θέατρο CORONET να σας συστήσει τη δική του εκδοχή.
Ο μοναδικός σύγχρονος «άνθρωπος των σπηλαίων», το έργο του Rob Becker, έχει δημιουργήσει απανταχού φανατικούς θαυμαστές. Πριν μερικά χρόνια υπολογίζονταν στα 10.000.000. Σήμερα δεν μπορούν να υπολογιστούν, αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό και η Cavemanomania έχει κατακτήσει όλο τον κόσμο.

Ο Γιώργος Παρτσαλάκης, ένας από τους πιο έμπειρους κωμικούς μας, είναι η εγγύηση για την επιτυχία και για τη νέα θεατρική περίοδο. Ο Caveman εξακολουθεί να κρατά την πρωτιά ως την μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Broadway, μια πρωτιά που την κατέκτησε και στη Αθήνα αλλά και σε κάθε πόλη που παίζεται. Τελικά, έχει αποδειχθεί ότι ο μοναδικός αντίπαλος του Caveman είναι ο ίδιος του ο εαυτός…

Σκηνοθεσία: Βλαδίμηρος Κυριακίδης
Στο ρόλο του Caveman ο Γιώργος Παρτσαλάκης

Θέατρο

Ο Γιάννης Μπέζος έχει κάνει σαφές ότι ό,τι επαναλαμβάνεται δεν τον αφορά. Πάντα θα κοντράρεται με το προβλέψιμο και το τετριμμένο. Ενώ φέτος, αποδεικνύει έμπρακτα ότι και η πολυπαγμοσύνη είναι στις αρμοδιότητες των ανήσυχων ανθρώπων. Τα "Παντρολογήματα" έχουν ήδη αγαπηθεί. Και συνεχίζουν..

 

Κύριε Μπέζο, μεταφράζετε, σκηνοθετείτε, πρωταγωνιστείτε. Προβλέψιμη η ερώτησή μου, αλλά θα 'θελα να μου περιγράψετε την εμπειρία σας.
Οταν περνούν τα χρόνια σου στη δουλειά αυτή, αποκτάς μια διάθεση για μια πιο συνολική αντιμετώπιση του αντιπάλου που ονομάζεται ''έργο''. Η εμπειρία μου ήταν αποκαλυπτική, διότι με κάνει να εργάζομαι πιο ελεύθερα και τολμηρά.

Τι σας οδήγησε στην επιλογή του συγκεκριμένου έργου;
Τα μεγάλα έργα δεν τα διαλέγεις. Σε διαλέγουν αυτά και σου ζητούν να τα συντροφέψεις.

Δεν είναι απελπιστικό να συμπεραίνουμε συνεχώς ότι " συνήθειες της εποχής εκείνης, απέχουν ελάχιστα από τις σημερινές. ";
Είναι δεδομένο οτι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν. Ο τρόπος ζωής αλλάζει και μας παρασύρει σε πλασματικές εικόνες των
ανθρώπων. Αν μας άλλαζε η Τέχνη, θα ήμασταν καλύτεροι, από την εποχή του Αισχύλου!!

Οι φίλοι του Γκόγκολ, ακόμη κι ο ίδιος, θεωρούσαν τα Παντρολογήματα και τους Παίχτες, απλές φάρσες. Μόνο ο κριτικός Μπελίνσκι διέκρινε την «καλλιτεχνική και πιστή αναπαράσταση των ηθών της μέσης κοινωνίας της Πετρούπολης».
Για να δεις πραγματικά τον πυρήνα του έργου σου, πρέπει να βρίσκεσαι σε μια απόσταση απ' αυτό. Όταν μεσολαβεί και η χρονική απόσταση, αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι και άλλες αξίες που ενδεχομένως δεν είχες κατα νου! Ετσι είναι οι μεγάλοι καλλιτέχνες [Γκόγκολ].

Έχω την εντύπωση ότι με τους περισσότερους από τους φετινούς σας συνεργάτες (Χρ. Λούλη, Κ. Λυπηρίδου, Σ. Κεκέ κ.α) συνεργάζεστε πρώτη φορά.
Ναι, είναι η πρώτη φορά. Ελπίζω να μην είναι και η τελευταία!

Ο κόσμος που σας είδε στο Ηρώδειο, στις 27 & 28 Ιουνίου, ενθουσιάστηκε. Εσείς τι έχετε να πείτε για εκείνο το διήμερο;
Η αγωνία η δική μου, είναι πάντα για τον τρόπο επικοινωνίας της σκηνής με την πλατεία. Οταν επιτυγχάνεται, είμαι
ικανοποιημένος. Οταν δεν επιτυγχάνεται, το θέατρο είναι άνευ αντικρύσματος. Στην παράστασή μας η επικοινωνία με το κοινό ήταν κάτι παραπάνω απο έντονη. Είμαι πολύ ευχαριστημένος.

Θα περιοδεύετε μέχρι τον Σεπτέμβρη. Ποια είναι τα μεγάλα οφέλη της περιοδείας για τον ηθοποιό;
Οι δυσκολίες που μας κάνουν καλύτερους. Η αλλαγή των χώρων. Οι διαφορετικές πόλεις. Το ρίσκο! Κυρίως το τελευταίο. Χωρίς αυτό δεν έχει ενδιαφέρον η δουλειά μας!

Διάβασα κάπου ότι "Σκοπός της είναι να σώσεις την ψυχή σου ". Αν ήταν να διευρύνετε αυτήν την πρόταση, τι άλλο θα λέγατε για τον σκοπό της τέχνης;
Να ''ενοχλήσει'', να συγκινήσει, να ανησυχήσει, να κάνει παρέα. Κι αυτό το τελευταίο, δεν είναι ευκαταφρόνητο, ούτε εύκολο.

Τα σχέδια για τον χειμώνα που έρχεται; Έστω και αν ακόμη αργεί..
Θα παρουσιάσουμε στο Θέατρο Βρετάνια την κωμωδία των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου,'' Ενας Ηρωας με παντόφλες'' απο τις 10 Οκτωβρίου.

Πείτε μου κάτι αισιόδοξο. Κάτι μέσα απ' το έργο, ας πούμε...
Να μπορούσε κάποιος να ακούσει τα γέλια των θεατών. Τον τρόπο που γελούν. Σίγουρα θα γέμιζε αισιοδοξία. Ότι τίποτα δεν χάθηκε. Είμαστε εδώ.

Κωμωδία με γκροτέσκα στοιχεία τα Παντρολογήματα (1842), σατιρίζουν τα ήθη της μικροαστικής κοινωνίας στην τσαρική Ρωσία του 19ου αιώνα. Ο Γιάννης Μπέζος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, πλαισιωμένος από τους Ναταλία Τσαλίκη, Χρήστο Λούλη και άλλους ταλαντούχους ηθοποιούς.

Επόμενοι πέντε σταθμοί της περιοδείας:

14/7/2014 Καστοριά Θέατρο Βουνού
15/7/2014 Κοζάνη Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο
16/7/2014 Γιάννενα Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ - Φρόντζου
17/7/2014 Κέρκυρα Θέατρο Μον Ρεπό " Ρένα Βλαχοπούλου"
18/7/2014 Κέρκυρα Θέατρο Μον Ρεπό " Ρένα Βλαχοπούλου"

onlytheater.gr

Θέατρο

Με την παράσταση «Celebrating the Greek Connection», που ;έχει σήμερα Σάββατο στο Ηρώδειο , υπό το φως της Πανσελήνου και στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ολοκληρώνεται η περιοδεία της διάσημης ομάδας χορού Martha Graham Dance Company στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη χορογραφία «Errand» (1947 & 2013) που βασίζεται στο μύθο του Θησέα, τη χορογραφία «Echo» (2014) του Έλληνα χορογράφου Αντώνη Φωνιαδάκη, μια ειδική παραγγελία για την Martha Graham Dance Company, καθώς και το έργο «Panorama» (1935) τη χορογραφία σήμα κατατεθέν της ομάδας, στην οποία θα συμμετάσχουν και σπουδαστές της δικής μας Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ).

Με βαθιά αγάπη για τη χώρα μας και τον πολιτισμό της, η κορυφαία Μάρθα Γκράχαμ γοητευόταν από τους ήρωες και τις ηρωίδες του ελληνικού δράματος και πρόβαλε μέσα από τη δουλειά της την ελληνική μυθολογία. Η Κλυταιμνήστρα, ο Αγαμέμνονας, ο Ιάσονας, η Μήδεια, η Πηνελόπη, ο Οδυσσέας και οι ιστορίες τους αποτέλεσαν πρωταρχικό πυρήνα μελέτης για το έργο της, αλλά και το βασικό υλικό μιας μεγάλης και σημαντικής καλλιτεχνικής περιόδου της εμβληματικής χορεύτριας, χορογράφου και δασκάλας χορού, που χαρακτηρίστηκε από την ελληνική θεματολογία.

Το 1926, λίγα μόλις χρόνια μετά την άφιξή της στη Νέα Υόρκη, η Μάρθα Γκράχαμ ιδρύει την Martha Graham Dance Company. Την ίδια στιγμή δημιουργεί και ένα κέντρο χορού, το Martha Graham Center of Contemporary Dance όπου θα στεγάσει την ομάδα, ενώ παράλληλα ξεκινά να λειτουργεί στον ίδιο χώρο και το Martha Graham School of Contemporary Dance, το οποίο εξακολουθεί έως σήμερα να θεωρείται η πιο ιστορική και διεθνώς καταξιωμένη σχολή χορού της Αμερικής.

Σε όλα τα χρόνια των δραστηριοτήτων της, η ομάδα έχει μεταφέρει το έργο της Γκράχαμ σε περισσότερες από 50 χώρες, ενώ παραστάσεις της έχουν ανέβει στους σημαντικότερους χώρους πολιτισμού του πλανήτη. Αν και η ίδια η Μάρθα Γκράχαμ υπήρξε η πιο προβεβλημένη εκπρόσωπος της ομάδας, για την οποία χόρευε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '60, από τη Martha Graham Dance Company αναδείχτηκαν σπουδαίοι σύγχρονοι χορευτές και χορογράφοι όπως ο Μερς Κάνινγκχαμ, ο Πολ Τέιλορ, ο Μαρκ Μόρις, ο Έρικ Χόκινγκς.

Στις 181 χορογραφίες που η Γκράχαμ δημιούργησε για την ομάδα της συμμετείχαν κατά καιρούς διάσημες προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων ο Μίκαελ Μπαρίσνικοφ, η Μαργκότ Φοντέιν, η Λάιζα Μινέλι, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ, η Μάγια Πλισέτσκαγια και η Κάθλιν Τέρνερ.

Σήμερα, η Martha Graham Dance Company διατηρώντας το ανήσυχο και ανατρεπτικό πνεύμα της μεγάλης Αμερικανίδας καλλιτέχνιδος κοιτάζει σταθερά προς το μέλλον. Η Τζάνετ Αϊλμπερ, καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας, στοχεύει στη διάδοση του έργου της Γκράχαμ στις νεότερες γενιές με την εφαρμογή νέων προγραμμάτων που περιλαμβάνουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, χρήση μέσων νέας τεχνολογίας, συνεργασίες με άλλους φορείς πολιτισμού.

Μια από τις βασικές κατευθύνσεις της ομάδας είναι πλέον και η συνεργασία της με καταξιωμένους και νέους χορογράφους για τη δημιουργία της δικής τους χορογραφικής εκδοχής έργων της Γκράχαμ.

Η παράσταση στο Ηρώδειο θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τον ανθρωπιστικό οργανισμό Lifeline Hellas και τα έσοδα από τα εισιτήρια θα διατεθούν για την υποστήριξη της μονάδας εντατικής θεραπείας νεογνών στα τοπικά περιφερειακά νοσοκομεία Κρήτης, Πατρών, Λάρισας, Ιωαννίνων και Αλεξανδρούπολης. Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα και την παρουσία των Πρίγκιπα Αλέξανδρου και Πριγκίπισσας Αικατερίνης της Σερβίας.

Θέατρο

Από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου και κάθε Δευτέρα μέχρι τις 4 Αυγούστου, η Τάνια Τρύπη και ο Μέμος Μπεγνής θα μας παρουσιάζουν μία μουσική παράσταση με τα ωραιότερα τραγούδια του διεθνούς και ελληνικού μουσικού θεάτρου.

Ένα πρόγραμμα με μουσικές επιλογές του Πάνου Αμαραντίδη, που θα μας μεταφέρει από το Broadway και το West End στην Ιερά Οδό, με στάσεις στη Montmartre, τη Via Veneto και τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας των καλοκαιρινών κηποθεάτρων.

O Πάνος Αμαραντίδης προσθέτει στον υπότιτλο τη φράση "όχι μόνο", αφήνοντας για έκπληξη και απενοχοποιώντας τις περαιτέρω επιλογές του.

Από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου και κάθε Δευτέρα μέχρι και τις 4 Αυγούστου
Ώρα Έναρξης: 10.00 μ.μ.
Είσοδος: 10€

Χυτήριο - Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός (στάση μετρό: Κεραμεικός)

Θέατρο

Τον εξεγερμένο Σωκράτη του ποιητή Κώστα Βάρναλη, στο καυστικό, «άφθαρτο» κείμενό του η «Αληθινή απολογία του Σωκράτη», θα ερμηνεύσει ο Σταμάτης Κραουνάκης, σε μια παράσταση με αριστοφανικούς ρυθμούς (από τις 10-19 Ιουλίου, εκτός Κυριακής 13/7) στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Με τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Ένκε Φεζολλάρι, τη συμμετοχή των παιδιών της Σπείρα-Σπείρα και την υποστήριξη των μουσικών συνθέσεων του Άρη Βλάχου, ο Κραουνάκης θα αναμετρηθεί με έναν ρόλο απαιτητικό αλλά συνάμα ταιριαστό με το σκηνικό του εκτόπισμα και την ψυχική του διάθεση-αφού φαίνεται να κρυφο-βράζει-όπως όλοι μας…

Πότε διαβάσατε την «Αληθινή απολογία του Σωκράτη» και πώς προέκυψε η επιλογή του κειμένου;Μικρός στο γυμνάσιο...και το καλοκαίρι του 2011 πάλι, είδα στο Ηράκλειο, ένα αυγουστιάτικο βράδυ, ότι παίζω τον Σωκράτη.

Μπήκα στο ίντερνετ, διάβασα πάλι το πρώτο κεφάλαιο και είπα θα το κάνω.Ποιο στοιχείο της σκηνοθετικής αντίληψης του Ένκε Φεζολλάρι σε αυτή την παράσταση ερέθισε τη δημιουργικότητά σας;Η λαϊκότητα του.

Έχει συνείδηση του λαϊκού θεάτρου, ξέρει το δρόμο,τη γειτονιά,μ’ έριξε στα βαθειά, μ’ ελευθέρωσε και εγώ του έδινα. Πάντα έχω ανάγκη κάποιος να μου πει ένα όχι...μην το κάνεις αυτό. Ήταν καλός σύμβουλος σ’ αυτό ο Ένκε.

Επίσης έστησε πολύ ωραία τα παιδιά, σαν χορό μαθητών, κατηγόρων, φίλων του φιλοσόφου. Ταιριάξαμε... Ο Σωκράτης του Βάρναλη  διαφέρει από την εικόνα του Πλατωνικού Σωκράτη;Ε, ναι. Αυτός εδώ είναι πολύ παλιόπαιδο,μέγας κοροϊδευτής, έτσι αυτοαποκαλείται και πολύ ερωτιάρης και βαθιά τραγικός- εννοείται...Τον πήρα εύκολα αγκαλιά.

Τον αγάπησα πολύ, τον ξέρω από χρόνια. Μεγάλο κείμενο. Μνημείο.Ίσως το σημαντικότερο της δημοτικής.Το κείμενο του Βάρναλη αποτελεί ένα ερέθισμα για να στοχαστούμε πάνω στις ρωγμές της δημοκρατίας;Μόνο; Νόμοι, λαός,δομές,μηχανισμοί,ψέμα,διαφθορά...όλα θίγονται σαν να γράφτηκε χτες.Κατά τη γνώμη σας, υπάρχει σήμερα δημοκρατία;Όπως το λέει κι ο Βάρναλης «μασκαρεμένη τυραννία».Αν εξαπολύατε το δικό σας «κατηγορώ», όπως ο Σωκράτης, ποιοι θα ήταν πρώτοι στη λίστα;Αν αρχίσει αυτή η επιθετική ονομαστική λίστα θα πιω τα κώνεια.

Μού είναι αρκετή η λάσπη, εξάλλου το κείμενο του φανερώνει τους αείποτε. Δεν υπάρχει λόγος να τους ονομάσουμε, είναι πασιφανείς. Δεν είναι; Περιγράφονται όλοι, λείπουν τα ονόματα μόνο. Το διαδραστικό στοιχείο, η έντονη σχέση με τον θεατή που χαρακτηρίζει αρκετές εμφανίσεις σας, στη νέα σας παράσταση τι μορφή παίρνει;Εδώ η παράσταση είναι στημένη αριστοφανικά, το κείμενο είναι αδυσώπητο και ξεκάθαρο. Δε σηκώνει και πολλά. Παρ’ όλα αυτά βρήκαμε κάποια σημεία που συνομιλώ με τους κατηγόρους- μια και το κοινό, είναι υποτίθεται οι κατήγοροι

.Η Σπείρα-Σπείρα θεωρείται δικό σας δημιούργημα. Ποιο είναι το όνειρό σας για τους νέους καλλιτέχνες που τη στελεχώνουν;Να μεγαλώνουμε, δοκιμαζόμενοι όλοι σε όλο και πιο δύσκολα. Αυτό κάναμε πάντα...Και δεν είναι δικό μου, είναι δικό μας δημιούργημα, εγώ απλά αποφάσισα να τους παραδοθώ εσαεί. Πώς συμμετέχουν τα παιδιά της Σπείρας στο «διάλογο» που ανοίγει ο Σωκράτης επί σκηνής;

Δεν είναι εύκολο να το περιγράψω...θα πρέπει να το δείτε

.Με ποιο τρόπο αποκτούν «φωνή» και οι μελλοντικές γενιές στην παράσταση;Υπάρχει ολόκληρο χωρίο, μελοποιημένο άλλωστε άριστα από τον συνθέτη Άρη Βλάχο… «οι μελλούμενες πολιτείες θα ξέρουν καλύτερα τη δουλειά τους: άμβωνας, θρανίο, εφημερίδα και κλομπ».Ο Σωκράτης του Βάρναλη θεωρεί αθώο το λαό;Καθόλου, τού σούρνει τα εξ αμάξης, αλλά με τρυφερότητα και βαθύτατο πόνο

.Η λαϊκοπόπ γκλαμουριά σε τι παραχώρησε τη θέση της, τώρα, στην περίοδο της κρίσης;Στην αναισθησία. Κατέβηκαν τα βρακιά, πώς να το πω... Πανικός στο ίσωμα. Απ’την άλλη, φάνηκαν και οι δυνατές σχέσεις, ύψωσαν ανάστημα δυνατό...

Πώς αντιστέκεστε στη σκοτεινιά που μας περικυκλώνει;

Με φως αντλούμενο από το τοπίο μας κι από την αισιόδοξη φύση μου. Βοηθούν κι οι αγγέλοι.Θυμάστε κάποια φράση-φυλαχτό του Μάνου Χατζιδάκι

;Διάλεξε εσύ το κοινό σου….

Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι.

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση, πιάνο: Άρης Βλάχος. Σύμβουλος δραματουργίας: Ναταλί Μινιώτη. Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Κανελλοπούλου. Επιμέλεια σκηνικού χώρου και κοστουμιών: Ένκε Φεζολλάρι, Σταμάτης Κραουνάκης. Ήχος: Δημήτρης Μουρλάς. Φωτισμοί: Ένκε Φεζολλάρι. Χειρισμός φωτισμών: Δημήτρης Στίγκας. Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης.Σωκράτης: Σταμάτης Κραουνάκης.

 Σπείρα-Σπείρα: μαθητές και κατήγοροι: Αθηνά Αφαλίδου, Χρήστος Γεροντίδης , Αναστασία Έδεν, Τζέρομ Καλούτα, Σάκης Καραθανάσης , Χρήστος Μουστάκας, Κώστας Μπουγιώτης , Ελευθερία Σικινιώτη, Γιώργος Στιβανάκης

.Πληροφορίες: «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη» από τις 10 -19 Ιουλίου-εκτός Κυριακής 13 Ιουλίου- στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Αίθουσα: Θέατρο (η αίθουσα κλιματίζεται).

Διάρκεια: 80’.  

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ κανονικό,  12 ευρώ μειωμένο.

Μάνια Στάικου

https://www.clickatlife.gr

Θέατρο

"Η γιαγιά μου η Ευτυχία" είναι πάντα νέα. Η παράσταση- θρίαμβος κάνει τουρ στην Ελλάδα.Η ιστορία της έγινε βιβλίο από την εγγονή της Ρέα Μανέλη ("Η γιαγιά μου η Ευτυχία", εκδ. Άγκυρα), που με την σειρά του, έγινε το υλικό μιας έξοχης θεατρικής αφήγησης – ένας μονόλογος, με τον ίδιο τίτλο, που υπογράφει και σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας. Πρωταγωνιστεί, η Νένα Μεντή.

Αν έχεις τραγουδήσει έστω και μια φορά, το "Είμαι αητός χωρίς φτερά", τότε την ξέρεις. Η Ευτυχία το ΄γραψε. Το ίδιο και το "Όνειρο απατηλό", τη "Φαντασία", τα "Ηλιοβασιλέματα", το "Όλα είναι ένα ψέμα", "Πήρα απ΄τη νιότη χρώματα", "Πάρε το δάκρυ μου", "Στο τραπέζι που τα πίνω", "Τα καβουράκια", "Πετραδάκι πετραδάκι", "Τι έχει και κλαίει το παιδί", "Περασμένες μου αγάπες". Κι άλλα, κι άλλα.

Tην πρώτη φορά την είδα το 2007 στο θέατρο Βασιλάκου, τη δεύτερη πριν από κανά δυό σεζόν, στο "Χώρα", στην Κυψέλη. Και μετά πάλι πρόσφατα, μια Πέμπτη, με καύσωνα και άπνοια, σε έναν κηπάκο, στη Βιβλιοθήκη της Αγίας Παρασκευής, όρθια, πίσω από μια ελιά. Ο κόσμος "ξεχείλιζε" σε καρέκλες, σκαμπό, πεζουλάκια και παρτέρια, κρεμόταν από διπλανά παράθυρα, έκλεινε απέξω το πεζοδρόμιο. Το επόμενο βράδυ, 2.000 άνθρωποι την αποθέωναν όρθιοι στο Βύρωνα, στο Θέατρο Βράχων – μερικοί απ’αυτούς έχουν δει την παράσταση τρεις, πέντε, επτά φορές.

Πώς γίνεται αυτό;

Γίνεται, όταν η ιστορία μιας γυναίκας συναντά την ιστορία μιας χώρας, γίνεται όταν η Ευτυχία από το Αϊδίνι στέκεται όρθια πάνω στις στάχτες της εθνικής τραγωδίας, μπαινοβγαίνει στα παρασκήνια των μπουλουκιών και της αθηναϊκής επιθεώρησης, στριμώχνεται σε καταγώγια με ρεμπέτες, σε καφενεία, μπουάτ και λαϊκά κέντρα...
Γίνεται όταν – χάρη σε ένα κείμενο γραμμένο με μαεστρία και σκηνοθετημένο με απλότητα και μέτρο - η Νένα συναντά την Ευτυχία.

Κι όταν μαζί, οι δυό τους ανεβάζουν στη σκηνή τον Τσιτσάνη, τον Χιώτη, την Κοτοπούλη, μάνες, γιαγιάδες, καράβια, χώρες, την Μικρασία που χάνεται στο βάθος, καημούς, μεράκια, έρωτες, πάθη, θανάτους, ναυάγια - τόσο ζωντανά, ώστε τελειώνοντας o μονόλογος, έχεις την εντύπωση πως τώρα δα παρέλασε από μπροστά σου θίασος ολόκληρος. Γίνεται, κυρίως, όταν βλέπεις την Νένα Μεντή - αυτό το "τέρας" ταλέντου – σε μια performance που είναι ξεκάθαρα ο ρόλος της ζωής της.

Δύο ώρες να μιλάει, να κλαίει, να γελάει, να πάσχει, να "καμώνεται", να ουρλιάζει, να σκίζει τις σάρκες της, να μετράει πληγές, να αφήνεται να την καταπιεί αυτή η υπερμεγέθης περσόνα της ρεμπέτισσας του λαϊκού τραγουδιού, να "υποκρίνεται" ολόκληρη και να δονείται - τόσο που πια, προς το τέλος, δεν ξέρεις ποια ή τι χειροκροτάει ο κόσμος: την Νένα ή την Ευτυχία;
Αλλά δεν έχει σημασία, γιατί δεν τις ξεχωρίζεις – τι τεράστια τιμή αυτή για μια ηθοποιό! Αλλά και τι προνόμιο να είσαι θεατής της. Για μία, για δύο ή τρεις φορές. Ακόμα και όρθια, πίσω από μια ελιά…

ΙΝFO

Πρόγραμμα περιοδείας:

2-3 Ιουλίου Βόλος, Ανοιχτό Δημοτικό Θέατρο "Μελίνα Μερκούρη"

6 Ιουλίου Χαλάνδρι, Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς

7 Ιουλίου, Παπάγου, Κηποθέατρο

25-29 Αυγούστου, Θεσ/νίκη, Θέατρο Κήπου

1 Σεπτεμβρίου Γαλάτσι, Άλσος Βεϊκου

17 -19 Σεπτεμβρίου Χανιά, Πολυχώρος Μega Place

20 - 22 Σεπτεμβρίου Ηράκλειο, Κινηματοθέατρο ΑΣΤΟΡΙΑ-CYTA

26 - 28 Σεπτεμβρίου, Πάτρα, Θέατρο "Πάνθεον"

 

Θέατρο

Λόγω της οικονομικής κρίσης και μετά από απαίτηση πολλών θεατών για οικονομικότερη μετάβαση προς το Αρχαίο Θεάτρου της Επιδαύρου, το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου συνεργάζεται για πρώτη φορά φέτος με τα ΚΤΕΛ Αργολίδας για τις εξής παραγωγές:

«Ελένη» του Ευριπίδη (5/7 ),

«Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου (12/7 ),

«Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή (18&19/7 ),

«Βάκχες» του Ευριπίδη (8&9/8 )

Αγοράζοντας το εισιτήριό σας για μια από τις προαναφερθείσες παραγωγές του φεστιβάλ, μπορείτε να τύχετε έκπτωσης 45% για τη μετάβασή σας στο θέατρο και την επιστροφή σας στην Αθήνα με το ΚΤΕΛ Αργολίδας, δηλαδή να πληρώσετε 10€ αντί για 19€.

Προσοχή: η έκπτωση ισχύει μόνο για αναχώρηση από Αθήνα και για κανονικά εισιτήρια (όχι για προσκλήσεις και ομαδικές κρατήσεις ). Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να συμπληρώσουν την παρακάτω φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος:
https://www.greekfestival.gr/gr/article115-metakiniseis-epidavroy.htm

Επίσης, ας σημειωθεί πως για πρώτη φορά φέτος ικανοποιείται ένα ακόμη χρόνιο αίτημα που αφορά τους ξένους επισκέπτες της περιοχής: στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου θα υπάρχουν αγγλικοί υπέρτιτλοι για όλες τις προαναφερθείσες παραγωγές.

Θέατρο

Μετά από 3 σεζόν μεγάλης επιτυχίας, όπου και αν παρουσιάστηκε, η σπαρταριστή κωμωδία των Γ. Βάλαρη και Σ. Παπαδόπουλου «Σ’ αγαπάω αλλά…» μετατρέπεται στο «ΔΙΑΖΥΓΙΟ»,  συνεχίζοντας την ξέφρενη πορεία του αυτό το καλοκαίρι!

Σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη και με ένα πολύ δυνατό καστ πρωταγωνιστών (Δήμητρα Ματσούκα, Μαρία Σολωμού, Ιωσήφ Μαρινάκης, Τόνυ Δημητρίου), το «ΔΙΑΖΥΓΙΟ» καταπιάνεται  με ένα θέμα επίκαιρο, ανθρώπινο και οικείο: τον γάμο σε εποχή κρίσης, τα προβλήματά του, τις χαρές , τις λύπες, τη ρουτίνα… αλλά και το διαζύγιο!

Μία διαδραστική «ζευγαρο-κωμωδία» με έντονες κωμικές καταστάσεις, συγκίνηση, τρυφερότητα και  πολλές  ανατροπές που θα σας κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι και το τελευταίο λεπτό ! 

Η Υπόθεση
Ο Φώτης (Τόνυ Δημητρίου) είναι αστυνομικός, στη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος. Η γυναίκα του, η Κική (Δήμητρα Ματσούκα)-πωλήτρια σε πολυκατάστημα- θέλει εδώ και χρόνια να κάνουν ένα παιδί. Η κουμπάρα τους, η Nίνα (Μαρία Σολωμού), δικηγόρος, είναι παντρεμένη με τον Μάνο (Ιωσήφ Μαρινάκη), επίσης πλούσιο δικηγόρο και φίλο των παιδιών από νεαρή ηλικία. Τέσσερις φίλοι, δύο ζευγάρια και μία ανατρεπτική, σπαρταριστή περιπέτεια με πολλά ερωτηματικά, όπως:

Μπορεί  μία  «τρίχα» να φτάσει στο χωρισμό ένα  ζευγάρι, μετά από 18 ολόκληρα χρόνια γάμου; Μια «αντιπαροχή»  μπορεί να σπάσει μια  κουμπαριά…;

 Ένα «γιαπί»  στους Θρακομακεδόνες  μπορεί να φτάσει στα άκρα ένα φαινομενικά τέλειο ζευγάρι μεγαλοδικηγόρων;

Και - κυρίως - πώς μπλέκονται μέσα σε όλα αυτά- ένα πανίσχυρο απορρυπαντικό,   ένα μωρό απ ‘την  Κίνα, o Παναθηναϊκός και μία Μις Μάρτιος στον μπιντέ;

Πόσο  αγαπάμε στον άλλο την δύναμη ή τις αδυναμίες του; Πόσο συχνά του το λέμε; Υπάρχει έρωτας μετά το γάμο;

Σεξ μετά το γάμο;

Σχέσεις  μέσα στην οικονομική κρίση στην Ελλάδα του σήμερα;  
Όλα αυτά… στο «ΔΙΑΖΥΓΙΟ»: μία υπέροχη κωμωδία που θα σας χαρίσει μοναδικές στιγμές συγκίνησης και άφθονο γέλιο!

 
Πρωταγωνιστούνn (με σειρά εμφάνισης) :
Δήμητρα Ματσούκα
Μαρία Σολωμού                             
Ιωσήφ Μαρινάκης
Τόνυ Δημητρίου
 
Διάρκεια: 100 λεπτά (με διάλειμμα)

Τιμή Εισιτηρίου: 15 €

Προπώληση Εισιτηρίων: livetickets.gr – Public – Ταμεία Θεάτρου
Οργάνωση Παραγωγής: Χαρά Μαγαλιού
 
Πρόγραμμα Περιοδείας
 
Κυριακή, 6 Ιουλίου:                             Σαλαμίνα
Δευτέρα, 7 Ιουλίου:                             Ραφήνα
Τρίτη, 8 Ιουλίου:                                  Χαλκίδα
Πέμπτη, 10 Ιουλίου:                            Σκιάθος
Τρίτη, 15 Ιουλίου:                                Ζάκυνθος
Κυριακή, 20 Ιουλίου:                          Σαντορίνη
Πέμπτη, 24 Ιουλίου:                            Κιλκίς
Σάββατο, 2 Αυγούστου:                      Ξάνθη
Κυριακή, 3 Αυγούστου:                      Αλεξανδρούπολη
Δευτέρα, 4 Αυγούστου:                      Ορεστιάδα
Τρίτη, 5 Αυγούστου:                           Κομοτηνή
Σάββατο, 16 Αυγούστου:                   Μουδανιά
Κυριακή, 17 Αυγούστου:                    Κατερίνη
Δευτέρα, 18 Αυγούστου:                    Έδεσσα
Τετάρτη, 20 Αυγούστου:                    Λιβαδειά
Παρασκευή, 22 Αυγούστου:              Στυλίδα
Κυριακή, 24 Αυγούστου:                    Κως
Δευτέρα, 25 Αυγούστου:                    Ρόδος
Τετάρτη, 27 Αυγούστου:                    Σητεία
Πέμπτη, 28 Αυγούστου:                     Ηράκλειο
Παρασκευή, 29 Αυγούστου:              Χανιά
Σάββατο, 30 Αυγούστου:                   Ρέθυμνο
Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου:                  Λάρισα
Τρίτη, 2 Σεπτεμβρίου:                         Ιωάννινα
Τετάρτη, 3 Σεπτεμβρίου:                    Πρέβεζα
Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου:                     Άρτα
Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου;                         Βόλος
Τετάρτη, 10 & Πέμπτη,11 Σεπτεμβρίου: Θεσσαλονίκη

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή