Φεβρουαρίου 26, 2020

Θέατρο

Με μια σπουδαία όπερα του Τζουζέππε Βέρντι, τον Σιμόν Μποκκανέγκρα, ανοίγει το 2019 για την Εθνική Λυρική Σκηνή. Από τις 19 Ιανουαρίου και για έξι παραστάσεις, η εντυπωσιακή παραγωγή της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου έρχεται στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σε μουσική διεύθυνση Ζωής Τσόκανου – Στάθη Σούλη και σκηνοθεσία Ελάιτζα Μοσίνσκυ.

Με τον Σιμόν Μποκκανέγκρα ο Τζουζέππε Βέρντι έπλασε έναν από τους πιο εντυπωσιακούς ρόλους για φωνή βαρύτονου. Μέσα από το στόμα του ιστορικού δόγη της Γένοβας ο Βέρντι μπόρεσε να εκφράσει την πολιτική του σκέψη και τα ιδανικά του για μια Ιταλία ενωμένη, μακριά από αδελφοκτόνους πολέμους. Ο Σιμόν Μποκκανέγκρα ανέβηκε για πρώτη φορά στον Φοίνικα της Βενετίας στις 12 Μαρτίου 1857. Περίπου ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, στις 24 Μαρτίου 1881, ο Βέρντι παρουσίασε αναθεωρημένη εκδοχή της όπερας στη Σκάλα του Μιλάνου, προσθέτοντας ορισμένες αριστουργηματικές σκηνές, βασισμένες σε επιστολές του Πετράρχη, μία απευθυνόμενη στο ιστορικό πρόσωπο, τον δόγη της Γένοβας Σιμόνε Μποκκανέγκρα και μία στον τότε δόγη της Βενετίας. Στο ρεπερτόριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το έργο συμπεριλήφθηκε στις 19 Απριλίου 1963. Σήμερα πλέον ο Σιμόν Μποκκανέγκρα συγκαταλέγεται στις δημοφιλέστερες όπερες του συνθέτη.

Η υπόθεση εκτυλίσσεται στη Γένοβα του 14ου αιώνα και αφορά την άνοδο στην εξουσία και τη δολοφονία ενός ιστορικού προσώπου, του κουρσάρου Σιμόν Μποκκανέγκρα. Παράλληλα προς την πολιτική ιστορία εκτυλίσσεται αυτή της χαμένης κόρης του Μποκκανέγκρα, η οποία δίνει αφορμή για πολιτικές συγκρούσεις.

Στην εντυπωσιακή παραγωγή της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο της συνεργασίας της ΕΛΣ με το Κόβεντ Γκάρντεν, ο διακεκριμένος σκηνοθέτης της όπερας Ελάιτζα Μοσίνσκυ επιχειρεί μια ιστορική σκηνοθεσία που εμπνέεται από την τέχνη και την αρχιτεκτονική της Αναγέννησης. Το λάιτ μοτίφ της σκηνοθεσίας του είναι οι εικόνες της θάλασσας, οι οποίες επανέρχονται διαρκώς, ως μια αναφορά στη θνητότητα. Για το ανέβασμα της παραγωγής το 2013 στο Λονδίνο, οι Times έγραψαν ότι «αποτελεί τον καλύτερο φόρο τιμής για την επέτειο των 200 ετών από τη γέννηση του Βέρντι». Η παραγωγή παρουσιάστηκε ξανά στο Λονδίνο το φθινόπωρο του 2018, αποσπώντας θετικότατα σχόλια. «Εκπληκτική παραγωγή» την χαρακτήρισε ο Guardian, ενώ η Telegraph έγραψε ότι είναι μια παραγωγή «που θα σύστηνε θερμά στο παραδοσιακό κοινό της όπερας».

Ο Μοσίνσκυ θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες παγκοσμίως, με μια σημαντική, τριακονταετή πορεία στο θέατρο και την όπερα. Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει έργα των Μότσαρτ, Τσαϊκόφσκι, Βάγκνερ, Στράους κ.ά. Έχει κερδίσει τρεις φορές το βραβείο Λώρενς Ολίβιε καλύτερης όπερας, για τις παραστάσεις του Λόενγκριν, Στιφέλιο και Η ζωή ενός ακόλαστου. Έχει συστηματικά συνεργαστεί με τις πλέον φημισμένες όπερες του κόσμου, όπως η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, η Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, η Όπερα του Σύδνεϋ, το Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης κ.ά.

Η παραγωγή Σιμόν Μποκκανέγκρα πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου (Royal Opera House). Πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βασιλική Όπερα, Λονδίνο, στις 12 Νοεμβρίου 1991.

Διευθύνει η καταξιωμένη αρχιμουσικός και καλλιτεχνική διευθύντρια της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης Ζωή Τσόκανου και ο ανερχόμενος μαέστρος Στάθης Σούλης. Τον ομώνυμο ρόλο θα ερμηνεύσουν δύο διεθνώς καταξιωμένοι Έλληνες βαρύτονοι, οι Δημήτρης Πλατανιάς και Τάσης Χριστογιαννόπουλος, ενώ το καστ συμπληρώνουν διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι μονωδοί όπως οι Τσέλια Κοστέα, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Ραμόν Βάργκας, Άννα Στυλιανάκη, Πέτρος Μαγουλάς, Δημήτρης Πακσόγλου κ.ά.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Ελάιτζα Μοσίνσκυ: Μια ολόκληρη ζωή κρίσης

Αυτή η μορφή της όπερας Σιμόν Μποκκανέγκρα (1881) του Βέρντι είναι μια αναθεωρημένη εκδοχή του ομότιτλου έργου που γράφτηκε το 1857. Τα τριάντα χρόνια που χωρίζουν τις δύο εκδοχές είναι σημαντικά όχι μόνο για το προσωπικό ύφος του Βέρντι αλλά και για τις πολιτικές και καλλιτεχνικές εξελίξεις στον πολιτισμό της Ιταλίας.

Πιο σημαντικό είναι ότι το είδος της όπερας είχε περάσει από το μελόδραμα σε μια πιο περίπλοκη μορφή μουσικού δράματος. Η ίδια η Ιταλία είχε βιώσει μια εθνική επανάσταση και στο περιβάλλον των ποιητών του Μιλάνου της δεκαετίας του 1880 κυριαρχούσε μια νέα ευαισθησία που προτιμούσε τον συμβολισμό, τον υπαινιγμό, την επιτηδευμένη ασάφεια.

Είναι σχεδόν αδύνατο να αφηγηθεί κανείς πλήρως την υπόθεση της όπερας. Αυτό ήταν σκόπιμο από την πλευρά του Μπόιτο και του Βέρντι. Το 1881 ο Μποκκανέγκρα εκφράζει μια νέα σύνθεση στο δημιουργικό έργο του Βέρντι, παρότι οι τεχνικές της πλοκής βασίζονται ακόμα στους μηχανισμούς του μελοδράματος. Ακόμα συναντάμε στιλέτα, δηλητήρια, κατάρες και συμπτώσεις, αλλά όλα αυτά έχουν τελειοποιηθεί, ώστε να εκφράζουν την ώριμη οπτική του Βέρντι σχετικά με τη μοίρα των ανθρώπων. Είναι ουσιαστικά ένα στοχαστικό και φιλοσοφικό έργο. Ο Σιμόν Μποκκανέγκρα είναι μια λυρική τραγωδία. Ο Βέρντι δημιουργεί μια αίσθηση δραματικής αλήθειας και ρεαλισμού, αλλά είναι ένας ρεαλισμός από τον οποίο απουσιάζουν οι ασήμαντες λεπτομέρειες. Ο Βέρντι είχε ως στόχο μια ολοκληρωτική σύλληψη των ανθρώπινων όντων και των καταστάσεων. Οι χαρακτήρες του μοιάζουν περισσότερο με αρχέτυπα παρά με προσωπογραφίες. Κυριαρχούνται από την απόλυτη επιταγή του πάθους. Και καθώς αυτές οι παθιασμένες δυνάμεις έρχονται αντιμέτωπες η μία με την άλλη, παράγουν μια αλυσίδα δράσεων και αντιδράσεων που μεταμορφώνουν αυτά τα πάθη σε πεπρωμένα. Στην τραγική δράση αυτής της όπερας διαπλέκονται πολλά προσωπικά και πολιτικά θέματα. Το κυνήγι της εξουσίας από τον Πάολο, η επιδίωξη της εκδίκησης από τον Φιέσκο, η αναζήτηση του Μποκκανέγκρα για την από καιρό χαμένη κόρη του. Σε αυτή την παραγωγή προσπάθησα να αφαιρέσω κάθε λεπτομέρεια η οποία θα μπορούσε να εμποδίσει την έκθεση της τραγικής πλοκής. Η δράση πρέπει να εκφράζει μια αναπότρεπτη ώθηση προς τα εμπρός… μια δύναμη του πεπρωμένου. Έχει ανάγκη από στιγμές γαλήνης και ευγένειας. Η μουσική γλώσσα είναι ποιητική και σύνθετη και υπαινίσσεται τη διαρκή ροή της ζωής. Η παραγωγή εκτυλίσσεται σε ένα πολύ απλό σκηνικό. Δεν είναι ο γοτθικός κόσμος του ιστορικού Μποκκανέγκρα αλλά ο νεοπλατωνικός κόσμος της ύστερης Αναγέννησης. Ενοποιεί τη δράση με μια σχεδόν αριστοτελική αίσθηση τάξης. Όπως στον Αριστοτέλη, η πλοκή του Βέρντι εξαρτάται από δύο κρίσιμες ανακαλύψεις, την εύρεση της κόρης του Μποκκανέγκρα και την ανακάλυψη του Αντόρνο ότι η Αμέλια είναι κόρη του Μποκκανέγκρα. Η τραγωδία έγκειται στην αδυναμία να εναρμονιστούν επί σκηνής οι αντίρροπες δυνάμεις που δρουν στην προσωπική και την πολιτική ζωή. Πρέπει να έχει κανείς την αίσθηση ότι έχει υπάρξει μάρτυρας μιας ολόκληρης ζωής σε κρίση η οποία βιώθηκε μέσα από τη δράση. Υπάρχει απαισιοδοξία σχετικά με τη δυνατότητα να επιτευχθεί τάξη στην πολιτεία και εκτίθεται η ιδέα του αμιγούς κακού στην ανθρωπότητα, το οποίο εμποδίζει την αρμονία. Ωστόσο, παραδόξως, πιο συγκινητικό απ’ όλα είναι το ντουέτο ανάμεσα στον Φιέσκο και στον Μποκκανέγκρα, όταν η ιδέα της συμφιλίωσης φανερώνεται φευγαλέα ως πιθανότητα.

Ο Σιμόν Μποκκανέγκρα με μια ματιά

Clive Barda / Royal Opera House / Clive Barda
Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ: Ο Τζουζέππε Βέρντι, ο διασημότερος συνθέτης του ιταλικού Ρομαντισμού, γεννήθηκε στο Λε Ρόνκολε της βόρειας Ιταλίας το 1813 και πέθανε στο Μιλάνο το 1901. Σπούδασε μουσική στο επαρχιακό Μπουσσέτο και στη συνέχεια στο Μιλάνο. Τα πρώτα του έργα γράφτηκαν μέσα στο επαναστατικό κλίμα της εποχής, απηχώντας ιδεολογικά τον αγώνα για την απελευθέρωση των ιταλικών κρατιδίων από τους Αυστριακούς και την ενοποίησή τους σε κυρίαρχη χώρα. Η ενασχόληση του συνθέτη με την πολιτική τον ανέδειξε σε εθνικό σύμβολο –ως ακροστιχίδα το σύνθημα «Viva, Verdi» σήμαινε «Ζήτω ο Βίκτωρ Εμμανουήλ, βασιλιάς της Ιταλίας» («Viva, Vittorio Emanuele, Re D’Italia»)– και το 1861 σε μέλος του πρώτου ιταλικού κοινοβουλίου. Δημοφιλέστερες όπερές του είναι: Ναμπούκκο, Ερνάνης, Ριγολέττος, Ο τροβαδούρος, Τραβιάτα, Η δύναμη του πεπρωμένου, Ντον Κάρλος, Αΐντα, Οθέλλος και Φάλσταφ. Με τη μουσική του ο Βέρντι εξέφρασε σε αισθητικό επίπεδο το πνεύμα του ώριμου Ρομαντισμού και σε πολιτικό επίπεδο την επιθυμία των συμπατριωτών του να δουν την Ιταλία ελεύθερη και ενωμένη. Είχε την ευτυχία να αγαπηθεί από ένα ιδιαίτερα πλατύ κοινό και να κερδίσει εξαρχής δημοτικότητα, που παραμένει αμείωτη έως σήμερα. Στις ιστορικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες του 19ου αιώνα ο Βέρντι υπήρξε ο συνθέτης που συνέβαλε στη δημιουργία εκείνης της μοναδικής στιγμής στην ιστορία της μουσικής κατά την οποία η υψηλή τέχνη έγινε ταυτόχρονα λαϊκή.
Σύνοψη του πρωτοτύπου

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΗ: Στις αρχές του 14ου αιώνα η πόλη-κράτος της Γένοβας διοικείται από τους αντιπροσώπους δύο έντονα αντιμαχόμενων ομάδων, των πατρικίων και των πληβείων. Ο Φιέσκο ανήκει στους πατρικίους, ο Πάολο στους πληβείους. Ο Σιμόν Μποκκανέγκρα, διάσημος κουρσάρος που έχει ηγηθεί πολλών επιδρομών ενάντια σε εχθρούς της Γένοβας, έχει ερωτευτεί τη Μαρία, κόρη του Φιέσκο. Παρότι και αυτή τον αγαπά και έχει γεννήσει την κόρη του, ο πατέρας της απαγορεύει να παντρευτεί κάποιον κατώτερό της. Την έχει φυλακίσει στο ανάκτορό του, ενώ ο Μποκκανέγκρα έχει εμπιστευτεί το παιδί σε μια τροφό έξω από τα όρια της πόλης. Ο Πάολο σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τον έρωτα του Μποκκανέγκρα για τη Μαρία προκειμένου να αποκτήσει ο ίδιος δύναμη, πείθοντας τον Σιμόν να θέσει υποψηφιότητα ως δόγης. Κανένας δεν θα αρνιόταν την εκλογή ενός ήρωα και πατριώτη, ενώ ούτε ο περήφανος Φιέσκο θα μπορούσε να του αρνηθεί την κόρη του. Ταυτόχρονα, ο Μποκκανέγκρα θα όφειλε την εξουσία του στον Πάολο.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ: Τη μοιραία νύχτα της εκλογής δόγη ο Πάολο και ο Πιέτρο, ένας ακόμη πληβείος σύμβουλος, συζητούν το σχέδιό τους να εκλέξουν τον Μποκκανέγκρα. Ο Πιέτρο συγκεντρώνει τον λαό, υποδαυλίζει το μίσος του για τους πατρικίους, περιγράφοντας τον απάνθρωπο τρόπο με τον οποίο ο Φιέσκο μεταχειρίζεται την κόρη του, και κερδίζει την υποστήριξή του υπέρ του Μποκκανέγκρα. Ο Σιμόν, που δεν γνωρίζει γιατί έχει προσκληθεί στη Γένοβα, δέχεται να γίνει υποψήφιος με σκοπό να κερδίσει την αγαπημένη του.

Ωστόσο, η Μαρία, στερημένη από τον αγαπημένο και από το παιδί της, έχει μόλις πεθάνει. Ο Φιέσκο ορκίζεται να εκδικηθεί τον άνθρωπο που ατίμασε την οικογένειά του και του στέρησε το παιδί του. Ο Μποκκανέγκρα τον συναντά έξω από το ανάκτορό του και ζητά συγχώρεση και συμφιλίωση. Ο Φιέσκο τον διώχνει και εξηγεί ότι αρνείται να τον ακούσει ώσπου να του παραδώσει την εγγονή του. Όμως, ο Μποκκανέγκρα δεν μπορεί να το κάνει αυτό, επειδή την τελευταία φορά που το επισκέφτηκε ανακάλυψε ότι η τροφός είχε πεθάνει και το κοριτσάκι δεν ήταν εκεί. Οι δύο άντρες χωρίζουν εχθρικά. Τη στιγμή που ο Μποκκανέγκρα ανακαλύπτει το άψυχο σώμα της Μαρίας, ακούει φωνές χαράς. Εξελέγη δόγης, ωστόσο η γυναίκα την οποία ήλπιζε να κερδίσει χάρη στο αξίωμά του δεν ήταν πλέον στη ζωή.

Μουσική διεύθυνση: Ζωή Τσόκανου (19, 20, 22, 26/1) – Στάθης Σούλης (23, 25/1)
Σκηνοθεσία: Ελάιτζα Μοσίνσκυ
Αναβίωση σκηνοθεσίας: Ρόρυ Φαζάν
Σκηνικά: Μάικλ Γήργκαν
Κοστούμια: Πήτερ Τζ. Χωλ
Φωτισμοί: Τζων Χάρρισον
Επιμέλεια φωτισμών: Μάθιου Μάλμπερρυ
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Κινησιολόγος ξιφομαχιών: Φίλιπ ντ’ Ορλεάν

Σιμόν Μποκκανέγκρα: Δημήτρης Πλατανιάς (19, 22, 25/1)

Τάσης Χριστογιαννόπουλος (20, 23, 26/1)

Μαρία Μποκκανέγκρα (Αμέλια): Τσέλια Κοστέα (19, 22, 25/1)

Άννα Στυλιανάκη (20, 23, 26/1)

Γιάκοπο Φιέσκο: Χριστόφορος Σταμπόγλης (19, 22, 25/1)

Πέτρος Μαγουλάς (20, 23, 26/1)

Γκαμπριέλε Αντόρνο: Ραμόν Βάργκας (19, 20, 26/1)

Δημήτρης Πακσόγλου (22, 23, 25/1)

Πάολο Αλμπιάνι: Γιάννης Σελητσανιώτης (19, 22, 25/1)

Κύρος Πατσαλίδης (20, 23, 26/1)

Πιέτρο: Διονύσης Τσαντίνης (19, 22, 25/1)

Αλέξανδρος Λούτας (20, 23, 26/1)

Λοχαγός των τοξοβόλων: Γιάννης Καλύβας (19, 22, 25/1)

Διονύσης Μελογιαννίδης (20, 23, 26/1)
Ακόλουθος της Αμέλιας: Βασιλική Πετρόγιαννη (19, 22, 25/1)

Αναστασία Κότσαλη (20, 23, 26/1)

Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ

Info
Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. 19, 20, 22, 23, 25, 26 Ιανουαρίου 2019. Ώρα έναρξης: 20.00 (Κυριακές 18.30). Τιμές εισιτηρίων: €15, €20, €35, €40, €50, €55, €60, €90 Φοιτητικό, παιδικό: €15 Περιορισμένης ορατότητας: €10. Προπώληση Ταμεία Εθνικής Λυρικής Σκηνής Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Καθημερινά 09.00-21.00 Τηλ.: 2130885700. Ομαδικές πωλήσεις: 2130885742 www.nationalopera.gr. Καταστήματα PUBLIC http://tickets.public.gr www.ticketservices.gr. Εκδοτήρια Ticket Services, Πανεπιστημίου 39, εντός Στοάς Πεσμαζόγλου.

clickatlife.gr

Θέατρο

 

Η Μπέσυ Μάλφα ερμηνεύει τη «Σίρλεϋ Βάλενταϊν» μια γυναίκα, που λίγο μετά τα πενήντα αποφασίζει να κάνει την επανάσταση της! Αφήνει άνδρα και παιδιά, και σε μια προσπάθεια να ξανά βρει τον εαυτό της κάνει ένα ταξίδι κοντά στη θάλασσα.

Στον γλυκόπικρο μονόλογο του Ουίλι Ράσελ αναλογίζεται τη ζωή της και μοιράζεται μαζί μας τα βιώματα μιας νοικοκυράς, απογοητευμένης από τα 20 τόσα χρόνια στείρου συζυγικού βίου. Μια αναπάντεχη γνωριμία, θα συνθέσουν το σκηνικό της δικής της επανάστασης απέναντι σε όσα την καταπίεζαν.

Πόσο όμως θα κρατήσει αυτή η επανάσταση;

Θα καταφέρει να επαναπροσδιορίσει τη σχέση της με το μέσα της και τους δικούς της ανθρώπους;

Ο Αλέξανδρος Ρήγας σκηνοθετεί το έργο, που ουσιαστικά στήνει γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στα δυο φύλα.

Οι αναγνώστες το «α» θα δουν την παράσταση σε avant premiere, στις 17/12 (Θέατρο Ριάλτο - Αλέκος Αλεξανδράκης).

Θέατρο

Οι αργίες των Χριστουγέννων είναι παραδοσιακά μέρες για θέατρο. Διαλέξαμε πέντε από τις καλύτερες παραστάσεις που παίζουν στις αθηναϊκές σκηνές.

 

Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε στο Εθνικό
Κεντρική Σκηνή, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, τηλ. 210.5288170-171
Παραστάσεις τις γιορτές: Τρίτη 25/12 στις 20.30, Τετάρτη 26/12 στις 19.00
Τιμές εισιτηρίων: από 10€ έως 25€ αναλόγως θέσης

Έχει τελικά μεγαλύτερη αξία το έργο από τον δημιουργό του; Τι συμβαίνει όταν ένας θίασος διώχνει τον σκηνοθέτη από την παράσταση και παίρνει την κατάσταση και τις ζωές του στα χέρια του; Το έργο του νομπελίστα Λουίτζι Πιραντέλλο ανεβαίνει για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο, με τη σκηνοθετική υπογραφή του Δημήτρη Μαυρίκιου και την εμβληματική μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων οι Γιάννης Βογιατζής, Γιούλικα Σκαφιδά, Λυδία Φωτοπούλου, Γιώργος Μπένος.

Ρένα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Λεωφ. Ηρώων Πολυτεχνείου 32, τηλ.: 210 4143 310
Παραστάσεις τις γιορτές: Τρίτη 25/12 στις 20.30, Τετάρτη 26/12 στις 17.00
Τιμές εισιτηρίων: από 8€ έως 25€, αναλόγως θέσης

Η Ρένα, το τελευταίο βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, ένας ύμνος στην αγάπη, στη ζωή και στον έρωτα χωρίς φραγμούς, γίνεται θεατρικό σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με την Υρώ Μανέ στον ομώνυμο ρόλο. Συμπρωταγωνιστούν οι Άγης Εμμανουήλ, Κωνσταντίνος Φάμης, Μιχάλης Αβρατόγλου.

Γιούγκερμαν στο Θέατρο Πορεία
Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69, Πλατεία Βικτωρίας, τηλ.: 210 8210991
Παραστάσεις τις γιορτές: Τρίτη 25/12 στις 20.00 και Τετάρτη 26/12 στις 20.30
Τιμές εισιτηρίων: από 14€ έως 20€, αναλόγως θέσης

Μετά την αριστουργηματική Μεγάλη Χίμαιρα, ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί το μυθιστόρημα που θεωρείται το πλέον εντελές και συναρπαστικό του Μ. Καραγάτση, με τον Γιάννη Στάνκογλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Συμπρωταγωνιστούν οι Γιάννης Νταλιάνης, Ζέτα Μακρυπούλια, Γιάννης Καπελέρης, Δημήτρης Μπίτος.

Αρίστος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Παραστάσεις τις γιορτές: Τρίτη 25/12 στις 21.00
Τιμές εισιτηρίων: από 14€ έως 16€

Το βραβευμένο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου», ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου και συζητιέται τους τελευταίους μήνες πολύ. Πρωταγωνιστούν οι Έλενη Ουζουνίδου, Μιχάλης Οικονόμου, Γιώργος Χριστοδούλου.

Έξι Μαθήματα Χορού σε Έξι Εβδομάδες στο Θέατρο Ιλίσια
Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια
Παραστάσεις τις γιορτές: Τρίτη 25/12 στις 18.15 και Τετάρτη 26/12 στις 21.15
Τιμές εισιτηρίων: από 12€ έως 18€

H Ναταλία Τσαλίκη και o Δημοσθένης Παπαδόπουλος πρωταγωνιστούν σε ένα έργο που φέρνει κοντά δύο εντελώς ασύμβατους κόσμους μέσα από τη μουσική και τον χορό, και μιλά για τη σκληρότητα, τη μοναξιά, τη διαφορετικότητα, τον εγωισμό των ανθρώπων και την ανάγκη για αγάπη και συντροφικότητα. Μία συγκινητική ιστορία δύο ιδιαίτερων ανθρώπων με πολύ χιούμορ, μουσική και χορό.

Θέατρο

του Μ. Καραγάτση

διασκευή: Στρατής Πασχάλης

σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

Δεν υπάρχει παρά μόνο ένα κορίτσι σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το μυθιστόρημα που θεωρείται το πλέον εντελές και συναρπαστικό του συγγραφέα Μ. Καραγάτση ανεβαίνει στο θέατρο Πορεία, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου. Ο σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Πορεία, μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη συνεργασία του με τον Στρατή Πασχάλη στην παράσταση-σταθμό Η Μεγάλη Χίμαιρα, του ανέθεσε τη διασκευή του Γιούγκερμαν.

Ο κεντρικός ήρωας, ο Φιλανδός Βασίλης Κάρλοβιτς Γιούγκερμαν, γόνος πλούσιας οικογένειας, Ίλαρχος της Λευκής Φρουράς του τσάρου, ένας τυχοδιώκτης που παλεύει με τα φαντάσματά του, οδηγείται μετά τη ρωσική επανάσταση στην Ελλάδα. Το παρελθόν του βαραίνει ένας φόνος, μια γυναίκα που μοιραζόταν μ’ έναν Ανθυπολοχαγό, εμπορία ναρκωτικών, κραιπάλες κάθε είδους, το ποτό, η χαρτοπαιξία, οι εκβιασμοί, οι απάτες… Δαιμόνιος και αδίστακτος, στη νέα του πατρίδα ανέρχεται κοινωνικά αποκτώντας μία σημαντική θέση στην τράπεζα, πλούτο και γόητρο, ένας «αλήτης αριστοκράτης» που κάτω απ’ τον αδυσώπητο ελληνικό ήλιο θα έρθει αντιμέτωπος με τον εαυτό του, με τον αληθινό έρωτα και με το τραγικό στοιχείο.

Το μυθιστόρημα, το τρίτο του συγγραφέα, γράφτηκε το 1938, δύο χρόνια μετά τη Χίμαιρα και πέντε χρόνια μετά τον Συνταγματάρχη Λιάπκιν, μαζί με τα οποία σχηματίζει την τριλογία με τίτλο Εγκλιματισμός κάτω από το Φοίβο. Πλάι στο ενδελεχές ψυχογράφημα του ήρωα, ο «παραμυθάς από ράτσα» Καραγάτσης στο μυθιστόρημά του αυτό απεικονίζει με γλαφυρότητα την κοινωνική και πολιτική κατάσταση της μεσοπολεμικής Ελλάδας και καταθέτει την οπτική του γύρω από τη μπολσεβίκικη επανάσταση, τον κομμουνισμό, το τσαρικό καθεστώς.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Τάρλοου, σημειώνει: «Ο Γιούγκερμαν, αυτός ο θεόθεν αριστοκράτης και αλήτης, θα κυνηγήσει με αυτοκαταστροφική μανία τον πλούτο, τη δόξα, την εξουσία, τις γυναίκες, θα τα κατακτήσει όλα, για να συνειδητοποιήσει μέσω του συγγραφέα Καραμάνου, πως για τον καθένα μας μονάχα ένα κορίτσι υπάρχει σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή η σοφή μετατόπιση θα σημάνει και το αναπόφευκτο μας τέλος, όπως λέει και ο Καραμάνος: "Η μοίρα των ανθρώπων είναι ο θάνατος." Το βασικό, το πρωταρχικό τραύμα, ανελέητο, όσο και βασανιστικό, μας στέλνει όλους στην αγκαλιά της μητέρας μας, που μας περιμένει πανέμορφη, παγωμένη κι ακίνητη, για να αναπαυθούμε για πάντα κοντά της.»

Ο διασκευαστής του μυθιστορήματος, Στρατής Πασχάλης, αναφέρει σε σχέση με το έργο του: «Στον "Γιούγκερμαν" η διασκευή ανασυνθέτει τα βιογραφικά γεγονότα του μυθιστορήματος σ’ ένα σκηνικό ονειρόδραμα που συνδυάζει το ρεαλιστικό και το παράδοξο, το ποιητικό και το γκροτέσκο. Αυτό δεν έγινε τυχαία. Την ιδέα για κάτι τέτοιο μου την έδωσε το τελευταίο μέρος του μυθιστορήματος, "Τα στερνά του Γιούγκερμαν", ένα παραλήρημα εικόνων, γεγονότων και προσώπων όπου η φαντασία δρα ελεύθερα και υπονομεύει την πραγματικότητα. Όλο το έργο είναι ένα τεράστιο φλας μπακ που καταλήγει στην αποκάλυψη ενός γεγονότος από το παρελθόν, το οποίο σε όλη τη διάρκεια της παράστασης λειτουργεί συνεχώς, κάτω και γύρω από τα λόγια των βασικών ηρώων, χωρίς να φανερώνεται απόλυτα στον θεατή… Τάμερφορς, Πειραιάς, Αθήνα, Μυτιλήνη, Ακράτα, Θεσσαλονίκη, Κεντρική Ευρώπη, Γκρενόμπλ… Κοσμοπολιτισμός και ρίζες, μέσα σ’ έναν ξέφρενο μα και ηδονικό εφιάλτη γεμάτο πάθη, μοναξιά, σκληρότητα, μα και βαθιά ανθρωπιά.»

Διάρκεια: 180 λεπτά

Τιμές Εισιτηρίων:

Τετάρτη (λαϊκή) VIP ζώνη: 20 ευρώ, Α’, Β’ ζώνη: 15 ευρώ, Γ’ ζώνη: 14 ευρώ

Πέμπτη έως Κυριακή: VIP ζώνη: 25 ευρώ, A’ ζώνη: 20 ευρώ, Β’ ζώνη: 17 ευρώ, Γ’ ζώνη: 14 ευρώ,

senior (άνω των 65): 17 ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων, ΑμεΑ: 15 ευρώ (σε συγκεκριμένες θέσεις της Α’ & Β’ ζώνης)

Kάθε Πέμπτη με αγγλικούς υπέρτιτλους
Προτεινόμενες θέσεις: κεντρικό & δεξί διάζωμα, όπως φαίνονται στην οθόνη

Θέατρο Πορεία από 28 Νοεμβρίου 2018

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Θέατρο

Η παράσταση Πέτρες στις τσέπες του, το απολαυστικό ρεσιτάλ εναλλαγής ρόλων με τον Μάκη Παπαδημητρίου και τον Γιώργο Χρυσοστόμου, μετά από δύο χρόνια μεγάλης επιτυχίας στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στο Θέατρο ΚΙΒΩΤΟΣ και σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, επιστρέφει από 28 Νοεμβρίου στο Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ.

Μια «κωμικοτραγωδία» που εκτυλίσσεται στο Κέρι της Ιρλανδίας, όπου κινηματογραφείται μια χολυγουντιανή υπερπαραγωγή. Ο Τσάρλι κι ο Τζέικ είναι δυο ντόπιοι βοηθητικοί ηθοποιοί, δηλαδή extras, δηλαδή κομπάρσοι, δηλαδή οι άνθρωποι δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και συμμετέχουν στην ταινία. Το ίδιο και ο Σων. Που αυτοκτόνησε. Έβαλε πέτρες στις τσέπες του κι έπεσε στο νερό. Κρίμα.

Ο ψεύτικος κόσμος του Χόλιγουντ σε σύγκρουση με τη σκληρή πραγματικότητα μιας επαρχιακής πόλης, μέσα από τα μάτια δύο ανθρώπων, μέσα από τις ζωές 15 χαρακτήρων, μέσα από την απαξίωση και την καταξίωση, μέσα… μαζικής ενημέρωσης και μεταφοράς. Κρίμα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Αγγελική Κοκκώνη

Σκηνοθεσία: Γιώργος Χρυσοστόμου, Μάκης Παπαδημητρίου

Σκηνικά: Μαγδαληνή Αυγερινού

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Επιμέλεια Κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου

Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης

Βίντεο: Όλγα Μπρούμα

Μουσική επιμέλεια: Φωτεινή Γαλάνη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Σύρμω Κεκέ

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Χρυσοστόμου

ΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ

Τετάρτη 20:00

Πέμπτη 21:00

Παρασκευή 21:00

Σάββατο 21:00

Κυριακή 19:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Τετάρτη-Παρασκευή

Κανονικό 15€

Φοιτητικό / Ανέργων 12€

Σάββατο-Κυριακή

Κανονικό 18€

Φοιτητικό / Ανέργων 15€

ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣ

Λεωφ. Κηφισίας 14, Αθήνα

Τηλέφωνο: 21 0341 0011

Θέατρο

"La belle Hélène - Η ωραία Ελένη" του Ζακ Όφενμπαχ πάλι στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Διάρκεια: 100'

Κωμική όπερα σε τρεις πράξεις σε λιμπρέτο των Ludovic Halevy & Henri Meilhac.

Η γνωστή φάρσα του Offenbach, είναι μια σάτιρα που δεν χαρίζεται σε κανέναν, ένα έργο με μελωδίες που δημιούργησαν σχολή, μια μουσική κωμωδία που, από τις πρώτες νότες ως το φινάλε, συνδυάζει ευρηματικά υπέροχες μουσικές ερμηνείες με σκηνές αυθεντικής αίσθησης του χιούμορ.
Έρωτας, μοιχεία, σκηνές ζηλοτυπίας, ναυαγοσωστικά κόλπα, μεταμφιέσεις και μαντικές τεχνικές χαρίζουν άφθονο γέλιο. Ενάντια στη φήμη που θέλει το λυρικό θέατρο ένα θέαμα αποκλειστικά για λίγους και "εκλεκτούς" και την οπερέτα ένα είδος παρωχημένο - μουσειακό, η Ωραία Ελένη αναδεικνύει το λαϊκό και προσιτό χαρακτήρα του συγκεκριμένου θεατρικού είδους προτείνοντας μια νέα ριζοσπαστική ανάγνωση.

Μέσα από μια ανανεωμένη και σύγχρονη ματιά -σκηνοθετικά, κινησιολογικά και ερμηνευτικά- η Ωραία Ελένη μιλάει ελληνικά και σκιαγραφεί ανάλαφρα αλλά χωρίς περιστροφές, μια κοινωνία που κάνει ό, τι μπορεί για να μη βρεθεί αντιμέτωπη με την πικρή αλήθεια της καθημερινότητας.

Ταυτότητα της παράστασης:
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αδάμ
Μουσική Διεύθυνση: Μαρία Παπαπετροπούλου, Γιάννης Τσανακαλιώτης
Μουσική Προσαρμογή: Επαμεινώνδας Βεργιόγλου
Μετάφραση - Προσαρμογή Διαλόγων: Πέτρος Χρυσάκης - Παναγιώτης Αδάμ
Σκηνικά - Κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου
Επιμέλεια Κίνησης: Πηνελόπη Κέφου - Λουκάς Θεοδοσόπουλος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες: Στέφανος Κυριακόπουλος

Ερμηνεύουν:
Μαρισία Παπαλεξίου (Ελένη)
Γιάννης Φίλιας (Πάρης)
Παύλος Πανταζόπουλος (Κάλχας)
Αναστάσιος Λαζάρου (Αγαμέμνονας)
Δημήτρης Τσιμπιδάρος (Μενέλαος)
Στέλιος Κέλλερης (Ορέστης)
Κωνσταντίνος Ζαμπούνης (Αχιλλέας)
Πηνελόπη Κέφου (Αφροδίτη)
Λουκάς Θεοδοσόπουλος, Πέτρος Τσοφύλλας (Έρωτας)

Παίζουν οι μουσικοί:
Πιάνο: Μαρία Παπαπετροπούλου, Γιάννης Τσανακαλιώτης
Βιολί: Αυγουστίνος Μουστάκας
Τσέλο: Καίτη Πάντζαρη
Φλάουτο: Μαρία Παχνιστή

Διάρκεια παράστασης: 100' με διάλειμμα (10').

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21:00
ΣΑΒΒΑΤΟ 20:30
16 Νοεμβρίου 2018 - 5 Ιανουαρίου 2019

Θέατρο

Μια θεατρική ανάγνωση στο αριστούργημα του Μαρξ
16 Νοεμβρίου - 09 Δεκεμβρίου 2018

Η Ρούλα Πατεράκη θα επιχειρήσει μια θεατρική ανάγνωση του Κεφαλαίου του Καρλ Μαρξ στο Θέατρο Ροές για 12 μόνο παραστάσεις.

Ο Μαρξ λέει : ‘’Νομίζω ότι ποτέ κανείς δεν έχει γράψει τόσο μανιακά για το χρήμα, έχοντας τόσο λίγο ο ίδιος. Το Κεφάλαιο δεν πρόκειται να μου πληρώσει ούτε τα πούρα που κάπνισα όταν το έγραφα’’ .

Και λέγοντας αυτά κι άλλα παρόμοια, (σύμφωνα με τα λόγια της κόρης του Ελέανορ), ‘’κάλπαζε ο μεγάλος άντρας, αυτός, ο τρόμος των αστών και των αριστοκρατών της Ευρώπης, μέσα στο μικροσκοπικό κήπο του σπιτιού μας στη Γκράφτον Τέρας’’.


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

16 Νοεμβρίου – 9 Δεκεμβρίου 2018
Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21:00

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ

ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΕΣ
Ιάκχου 16, Γκάζι 11854, Αθήνα, +30 210 3474312 (σε 24ωρη βάση)

http://www.theatroroes.gr/, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Θέατρο

Η παράσταση παρουσιάζεται στο θέατρο Εμπορικόν, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, και μετάφραση Μιρέλλας Παπαοικονόμου, με πρωταγωνιστές τον Δημήτρη Καταλειφό και τη Λουκία Μιχαλοπούλου.

Ένα χειμωνιάτικο βράδυ στο Λονδίνο, ο επιτυχημένος επιχειρηματίας, Τομ Σάρτζεντ (Δημήτρης Καταλειφός) εμφανίζεται απρόσμενα στο διαμέρισμα της Κίρα Χόλις (Λουκία Μιχαλοπούλου), τρία χρόνια μετά το τέλος της ερωτικής σχέσης τους.
Ο Τομ είναι ένας εύπορος ιδιοκτήτης χώρων εστίασης που έχει χάσει πρόσφατα τη γυναίκα του και επιδιώκει την επανασύνδεση με την πρώην σύντροφό του Κίρα, η οποία έχει γυρίσει σελίδα στη ζωή της και πλέον εργάζεται ως δασκάλα σε ένα σχολείο στην πιο υποβαθμισμένη περιοχή του Λονδίνου.

Οι δυο τους, κατά τη διάρκεια της βραδιάς, παρά τις διαφορετικές πολιτικές ιδεολογίες τους, την αντίληψή τους για τη ζωή και τα προβλήματα του παρελθόντος, θα επιχειρήσουν να επανεξετάσουν τη σχέση τους - για να διαπιστώσουν, αν η παλιά φλόγα ανάμεσά τους, μπορεί να αναζωπυρωθεί. Θα μπορέσει όμως ο Τομ να αποδεχθεί την «καινούρια» Κίρα και θα ενδώσει τελικά εκείνη σε ένα τρόπο ζωής και σε μια κοσμοθεωρία που μέχρι πρότινος είχε απορρίψει;

Ο «Φεγγίτης» διερευνά και διαπραγματεύεται εύστοχα αλλά και με χιούμορ, το κατά πόσο μία σχέση αγάπης θα μπορούσε να υφίσταται ανάμεσα σε δύο ανθρώπους με διαφορετικές κοινωνικές και πολιτικές κοσμοθεωρίες και συμπεριφορές.

Τόσο η ιδεαλίστρια Κίρα, όσο και ο πραγματιστής Τομ είναι εμφανές ότι χρειάζονται ο ένας τον άλλον, κάτι που πρώτος απ’ όλους διακρίνει ο νεαρός Έντουαρντ (Μιχάλης Πανάδης) -ο γιος του Τομ- που επισκέπτεται την Κίρα προσπαθώντας να την πείσει να γυρίσει κοντά στον πατέρα του.

Ο «Φεγγίτης» (Skylight) έχει ανέβει πρώτη φορά στο Λονδίνο από το Εθνικό Θέατρο (1995) και αργότερα παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο West End και στο Broadway, ενώ έχει κερδίσει τα βραβεία Tony «Καλύτερης Παράστασης» (2015) και Olivier «Καλύτερου Έργου» (1996).
Την παράσταση Skylight στο Λονδίνο το 2014, σκηνοθέτησε ο Stephen Daldry με πρωταγωνιστές τους Bill Nighy και Carey Mulligan.
Ο Sir David Hare έχει γράψει περισσότερα από 30 θεατρικά έργα, ήταν υποψήφιος για 2 Όσκαρ («Οι Ώρες», «Σφραγισμένα Χείλη»), 3 Χρυσές Σφαίρες και 3 βραβεία Tony. Έχει κερδίσει ένα βραβείο BAFTA και δυο Βραβεία Olivier.

O «Φεγγίτης» αποτέλεσε την αφορμή για την πρώτη συνεργασία του Δημήτρη Καταλειφού με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη που υπογράφει τη σκηνοθεσία.

Το «Skylight» παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Εξαρχείων, σε σκηνοθεσία Τάκη Βουτέρη, με τον τίτλο «Γυάλινος ουρανός» (1996-1997).


Τετάρτη, Κυριακή : 20:00 μ.μ.
Πέμπτη, Παρασκευή : 21:00 μ.μ.
Σάββατο: 18:00 μ.μ. και 21:00 μ.μ.

Τοποθεσία:
Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρή 11, Αθήνα

Eισιτήρια:
Καθημερινές:
Vip 22€, Ζώνη Α 20€, Ζώνες Β & Γ 17€, Μειωμένο (Φοιτητικό/Ανέργων) 15€

Λαϊκή Σαββάτου:
Vip 25€, Ζώνες Α, Β, Γ 17€

Βραδινή Σαββάτου:
Vip 25€, Ζώνη Α 22€, Ζώνες Β & Γ 20€

Κυριακή:
Vip 25€, Ζώνη Α 22€, Ζώνες Β & Γ 20€, Μειωμένο (Φοιτητικό/Ανέργων) 17€

 

Θέατρο

Με το βλέμμα της πολύ έμπειρης δασκάλας και της διεισδυτικής σκηνοθέτιδας η Ελένη Σκότη έκανε την επιλογή της για τον δύσκολο πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Με λένε Έμμα» του Ντάνκαν ΜακΜίλλαν. Η Μαίρη Μηνά, ένα φρέσκο κορίτσι, που αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών το 2016 και μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με τον Νίκο Καραθάνο στη «Σαλώμη», τον Φίλιππο Τσαλαχούρη στον «Ιούλιο Καίσαρα», τον Αργύρη Ξάφη και την Αμαλία Μουτούση στον «Οιδίποδα Τύρρανο», την Ιώ Βουλγαράκη στα «ΤΣΕΧ-OFF» και «Άφιξις» καθώς και με τον Θάνο Παπακωσταντίνου στην «Ηλέκτρα», φέτος το καλοκαίρι, θα σηκώσει στον πλάτη της το βάρος της ερμηνείας ενός τζάνκι.

Το έργο («People, places and things») σπάει κόκαλα με το ρεαλισμό και την αλήθεια του. Συγκλόνισε τους λονδρέζους το 2016 στο West End με την ερμηνεία της Denise Gough αλλά και για την υπόθεση. Η ευκαιρία που δίνεται στη Μηνά είναι μεγάλη καθώς η ιστορία της Έμμα δεν είναι μια απλή ιστορία αποτοξίνωσης και αποκατάστασης αλλά η προσπάθεια του ανθρώπου να επιβιώσει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η Ελένη Σκότη μας είπε για το έργο και την παράσταση

«Πρόκειται για ένα σπουδαίο σύγχρονο έργο που συνεχώς μου αποκαλύπεται καθώς προχωράνε οι πρόβες. Παρά το ότι θέτει πολλά και αιχμηρά κοινωνικά θέματα είναι ταυτόχρονα βαθιά ανθρώπινο, πολύ βαθιά ανθρώπινο, ψυχολογικό κείμενο. Η ηρωίδα του, η Έμμα, είναι μια νεαρή γυναίκα που βρίσκεται σε μια διαδικασία απεξάρτησης, η οποία δίνει έναν πολύ μεγάλο αγώνα για να ανακαλύψει ξανά τον εαυτό της και τον κόσμο, να τον εμπιστευτεί και να βγει στο φως. Μαζί της όμως και με την πορεία της αυτή, με το ταξίδι αυτό μπορεί να ταυτιστεί ο κάθε ένας από εμάς, ακόμη και ένας άνθρωπος που δεν έχει δοκιμάσει ποτέ ίχνος ναρκωτικού ή άλλης ουσίας.
Για μένα η μεγάλη πρόκληση είναι πως το έργο απαιτεί μια σύνθεση δύο παράλληλων κόσμων. Αυτό που παρακολουθούμε επί σκηνής είναι υποκειμενικό γιατί βλέπουμε τον κόσμο μέσα από την Έμμα, από τον τρόπο που αυτή αντιλαμβάνεται τα πράγματα, μέσα από το πρίσμα των ναρκωτικών όπου όλα τα πράγματα παίρνουν μια άλλη διάσταση στην προσπάθειά της να τα κόψει. Όλα είναι αλλιώς: ο τρόπος που στεναχωριέται, που βυθίζεται, που ερεθίζεται από τις καταστάσεις.
Ωστόσο, αυτή η υποκειμενικότητα γίνεται σε πραγματικό χρόνο, σε ένα απόλυτα ρεαλιστικό πλαίσιο. Στην προσπάθειά της η Έμμα γλιστράει και σε άλλα μέρη που δεν είναι επί γης. Κάτι που συμβαίνει νομίζω σε όλους όταν αγωνιζόμαστε για την επιβίωσή μας σε έναν κόσμο που τον θεωρούμε εχθρικό. Το «Με λένε Έμμα» είναι ένα έργο για τον κόσμο μας, αλλά και για τον καθένα από μας ξεχωριστά».

Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 6 Δεκεμβρίου στο Σύγχρονο Θέατρο. Ο Γιώργος Χατζηνικολάου υπογράφει τη μετάφραση, τα σκηνικά και τα κοστούμια, ο Στέλιος Γιαννουλάκης τη μουσική σύνθεση και ο Αντώνης Παναγιωτόπουλος τους φωτισμούς. Η υπόλοιποι ηθοποιοί που συνεργάζονται φέτος με την ομάδα Νάμα του Επιλ Κολωνώ είναι οι Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Κώστας Ξυκομηνός, Χάρης Τζωρτζάκης, Ανδρέας Κοντόπουλος, Γιάννης Λεάκος, Ιωάννα Τζίκα, Μαρίτα Τζατζαδάκη, Έλενα Βακάλη, Λένα Μποζάκη


Κοινωνικό
του Ντάνκαν ΜακΜίλαν


Ευμολπιδών 45

Θέατρο

 

#1 «Ήρωες»

Δεν θα μπορούσε, να μην ξαναπατήσει το σανίδι η πρωτοκλασάτη τριάδα που μας σύστησε το έργο του Ζεράλντ Σιμπλερά. Γιάννης Φέρτης, Ιεροκλής Μιχαηλίδης και Δημήτρης Πιατάς υποδύονται μοναδικά τους τρεις γερογκρινιάρηδες αξιωματικούς που αναπολούν περασμένες ένδοξες εποχές. (Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου, από 3/11)

#2 «Περιμένοντας τον Γκοντό»

Ο Σάββας Στρούμπος και η ομάδα του (Έλλη Ιγγλίζ, Έβελυν Ασουάντ, Κων/νος Γώγουλος, Χρήστος Κοντογεώργης) συνεχίζουν την ενασχόλησή τους με την αιχμή του ερευνητικού θεάτρου, ερχόμενοι ξανά αντιμέτωποι με το σπουδαιότερο κείμενο του 21ου αιώνα και τα αναπάντητα ερωτήματά που έθεσε ο Μπέκετ. (Άττις-Νέος Χώρος, από 1/11)

#3 «Εκτός ύλης»

Για τρίτη σεζόν ο βραβευμένος μονόλογος του Κώστα Λεϊμονή, που ερμηνεύει ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης. Η ομιλία ενός υπό παραίτηση, διεφθαρμένου υπουργού είναι το θέμα αυτής της εύστοχης παράστασης που θέτει πιο επιτακτικά από ποτέ ζητήματα εξουσίας, πολιτικής και συνείδησης. (Ιλίσια, 5-13/11)

#4 «Stambοul Train»

Tο μυθιστόρημα του Γκράχαμ Γκριν που διαδραματίζεται στο θρυλικό Οριάν Εξπρές συνεχίζει το θεατρικό του ταξίδι. Η παράσταση της Τατιάνας Λύγαρη δίνει πνοή στο εμβληματικό έργο του Μεσοπολέμου, που διαδραματίζεται παραμονές του Ολοκαυτώματος, έχοντας ως χώρο δράσης ένα αληθινό βαγόνι του ίδιου τρένου. (Τρένο στο Ρουφ, από 2/11)

#5 «REM/Κήπος»

Το προσωπικό στοίχημα της Άννας Κοκκίνου συντίθεται από θραύσματα κειμένων (Όμηρος, Γέιτς, Πάουντ, Έλιοτ) και ταινιών (Βιγκό, Ταρκόφσκι, Μπέργκμαν) για να δημιουργήσει επί σκηνής ένα μουσικοθεατρικό ταξίδι που επεκτείνει τα όρια πρόσληψης του κόσμου και ανοίγει δρόμους στο όνειρο και τη φαντασία. (Σφενδόνη, από 3/11)

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή