Σεπτεμβρίου 18, 2019

Βιβλίο

 

Το Φεστιβάλ Βιβλίου που διοργανώνεται από τον Σύνδεσμο Εκδοτών Βιβλίου είναι ένας θεσμός που για πολλές δεκαετίες πλουτίζει την πολιτιστική ζωή της πόλης μας.

Το φετινό 46ο Φεστιβάλ Βιβλίου διοργανώνει ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου (Σ.ΕΚ.Β.) σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF, την ΕΡΤ, το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν.

 

Το κεντρικό αφιέρωμα της φετινής διοργάνωσης είναι «Βιβλίο – Θέατρο – Κινηματογράφος». Το βιβλίο χρωστάει ένα μεγάλο κεφάλαιο στη σκηνή και την οθόνη, που έδωσαν την αφορμή να αναπτυχθεί μια πλούσια βιβλιογραφία γύρω από τις δύο αυτές τέχνες.

 

Στο πλαίσιο του κεντρικού αφιερώματος θα πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες εκδηλώσεις:

 

«Η ΕΡΤ και η συμβολή της στο Βιβλίο, το Θέατρο και τον Κινηματογράφο», εκδήλωση ΕΡΤ.

 

« -Τι διαβάζετε, Κύριε μου; – Λόγια, λόγια, λόγια…», εκδήλωση Εθνικού Θεάτρου.

 

«Από τη σελίδα στη σκηνή και ο ρόλος ενός κρατικού θεάτρου σε μια εποχή αλλαγών», εκδήλωση Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

 

«Θέατρο Τέχνης – Έλληνες θεατρικοί συγγραφείς τα τελευταία 30 χρόνια», εκδήλωση Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν.

 

«Βιβλίο, Κινηματογράφος και κινηματογραφική εκπαίδευση»

 

Επίσης, θα πραγματοποιηθούν αφιερώματα στον μεγάλο μας συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη με τίτλο εκδήλωσης: «Νίκος Καζαντζάκης. Θεατρικός, τηλεοπτικός, κινηματογραφικός» και στην επέτειο των 100 χρόνων από την Οκτωβριανή Επανάσταση και την αλληλεπίδρασή της με το Βιβλίο με τίτλο εκδήλωσης «Οκτωβριανή Επανάσταση, 100 χρόνια: Διαρκής έμπνευση για συγγραφείς και κινηματογραφιστές», καθώς και πλήθος άλλων εκδηλώσεων.

Οι κεντρικές εκδηλώσεις και οι ποικίλες δράσεις (θέατρο, μουσική, παρουσιάσεις βιβλίων και διάφορα άλλα δρώμενα), με φόντο τους χιλιάδες τίτλους βιβλίων, δημιουργούν για τους επισκέπτες ένα ιδανικό περιβάλλον αναψυχής και πνευματικής αναβάθμισης.

Τη φετινή αφίσα του Φεστιβάλ βιβλίου κοσμεί έργο του κορυφαίου Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Πανταλέων.

Είμαστε βέβαιοι ότι το 46ο Φεστιβάλ Βιβλίου, θα καταφέρει για ακόμη μία χρονιά να επιτελέσει τον πνευματικό, κοινωνικό και πολιτιστικό του στόχο, με την συμπαράσταση όλων όσοι μοχθούν για την παραγωγή και την προβολή του βιβλίου, αλλά κυρίως με την υποστήριξη των φίλων αναγνωστών.

Σας περιμένουμε όλους στο 46ο Φεστιβάλ Βιβλίου στο Ζάππειο, στη μεγάλη Γιορτή του Βιβλίου καθημερινά από την 1 έως τις 17 Σεπτεμβρίου 2017.

Γιατί και φέτος η καρδιά του Πολιτισμού χτυπάει στο Ζάππειο!

Διοργάνωση: Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου (Σ.ΕΚ.Β.). Σε συνεργασία: Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF, ΕΡΤ, Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν

Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Δήμου Αθηναίων και του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού. Με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.)
Μοιράσου το!
215
Ταυτότητα Εκδήλωσης

Ημερομηνία:

Από: 01/09/2017 Εως: 17/09/2017
Εγκαίνια: 4 Σεπτεμβρίου 2017, 20:00
Δευ. - Πέμ.: 18:00 – 22:30
Παρ. & Σαβ.: 18:00 – 23:00
Κυρ.: 10:30 – 15:00 & 18:00-22:30
Τοποθεσία:

Ζάππειο, Λ. Αμαλίας, Αθήνα
Eισιτήρια:

Είσοδος ελεύθερη
Πληροφορίες / Κρατήσεις:

Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου (Σ.ΕΚ.Β.), τηλ.: 210 3303942, 2103302523 | www.sekb.gr

Βιβλίο

Η Κίμωλος, το νησί της κιμωλίας, είναι ένας πανέμορφος γραφικός προορισμός για όσους επιθυμούν ήσυχες διακοπές, που ξεχωρίζει για την χαρακτηριστική κυκλαδική ομορφιά της, που παραμένει ανέγγιχτη από το χρόνο.

Όσοι επισκέπτονται το νησί, μπορούν να γίνουν μάρτυρες μιας πολύ σημαντικής και πρωτότυπης πρωτοβουλίας. Στα σοκάκια του νησιού δημιουργήθηκαν ανοιχτές βιβλιοθήκες, οι οποίες δίνουν την δυνατότητα στους επισκέπτες, αλλά και στους κατοίκους του νησιού, να δανειστούν βιβλία δωρεάν αλλά και να προσφέρουν δικά τους ώστε να εμπλουτιστεί το περιεχόμενο των βιβλιοθηκών.

Η πρωτοβουλία αυτή, αποτελεί μια ιδέα της εθελοντικής ομάδας Κιμώλου «Κιμωλίστες», η οποία υποστηρίχθηκε από τις τοπικές αρχές.

 

Με βασικό υλικό το θαλασσόξυλο και το μεράκι της εθελοντικής ομάδας Κιμώλου, κατασκευάστηκαν τέσσερις υπαίθριες βιβλιοθήκες, που θα τις βρείτε απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, στην περιοχή Καρκάνη, στην πλατεία Σωτήρος και στην Αγορά κάτω από την Καμάρα.

Η προσπάθεια συνεχίζεται και όποιος έχει την δυνατότητα να διαθέσει κάποιο βιβλίο, μπορεί να απευθυνθεί στις παρακάτω διευθύνσεις και τηλέφωνα.

Κίμωλος 840 04, Ελλάδα

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
https://www.facebook.com/kimolistes.gr,
https://www.kimolistes.com/

Βιβλίο

 Ένα βιβλίο με 7 πραγματικά μαθήματα ζωής

Η Μάρη Γαργαλιάνου γράφει για το βιβλίο «Κάθε Τρίτη με τον Μόρι»

Σε έναν κόσμο ιδανικό, θα ήμασταν όλοι συμβιβασμένοι με το θάνατο, δε νομίζετε; Δε θα «παγώναμε», ούτε θα τρέμαμε στην ιδέα του ίσως πιο δεδομένου γεγονότος στη ζωή μας. Δε γνωρίζω για εσάς, ωστόσο προσωπικά πολλές φορές πιάνω τον εαυτό μου να σκέφτεται τη μαύρη, αιώνια μάλλον τρύπα αυτή του θανάτου και να τρομάζει. «Μα πως είναι δυνατόν να πεθάνω έτσι απλά;» «Kαι γιατί παλεύω τόσο μια ζωή, για να τα αφήσω όλα αυτά, που;» και… «Όταν φύγω, θα πετάξω και που θα πάω;», «Κι αν τελικά όλο αυτό εδώ, αυτό που αποκαλούμε ζωή, είναι πιο τρομακτικό από τον ίδιο το θάνατο και ύστερα ηρεμήσω;» Σκέφτομαι και κοκαλώνω. Και μετά μαγικά επανέρχομαι σαν από κάποια κρίση άγχους και τρέχω στον καθρέφτη μου να δω πως μοιάζει το είδωλό μου. Αλλοιώθηκα, ή όχι; Εντάξει, είμαι καλά! Στην ηλικία που είμαι, στα κιλά μου, με τα λακκάκια στα μάγουλά μου μόνιμα εκεί… Παραλογισμός!


Ευτυχώς, σχεδόν πάντα στο όλο σκηνικό με τον καθρέφτη σκάει μύτη ο φίλος μου ο Μόρι. Τότε σας λέω μετά βεβαιότητας πως αισθάνομαι καλύτερα. Εισέρχεται αβίαστα, σχεδόν μεταφυσικά, καθισμένος αναπαυτικά στο καροτσάκι του και η φωνή του βγαίνει κάπως δύσκολα. Προσπαθεί. Προσπαθεί κι ας ζορίζει η μάσκα οξυγόνου. Προσπαθεί κι ας τον πιέζουν οι πόνοι στα πόδια. «Το να πεθάνεις είναι μια κουβέντα» μου λέει και συνεχίζει «Το να ζεις δυστυχισμένος όμως, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό». Έγινε φίλος μου καλός ο Μόρι, εμψυχωτής αληθινός και μέντορας βιωματικός με γκριζαρισμένο μαλλί και φάρμακα πολλά ανά χείρας επίγεια και ένα βλέμμα ζεστό, γεμάτο αγάπη και συμπόνια, μου χαμογελά όσο προλαβαίνει κάτι τέτοιες στιγμές και με «διδάσκει» μαθήματα που δε διδάσκονται σε πανεπιστήμια και σχολεία. Διδάσκει σοφία ζωής. Μέσα από τα μάτια του τα υγρά, τις ρυτίδες του γερασμένου του προσώπου, τις ιστορίες του τις ανεξίτηλες, τις τόσο σπάνια αληθινές.

Μόρι Σουόρτς


Ο Μόρι Σουόρτς στις τελευταίες μέρες της ζωής του
Δεν περίμενα ποτέ πως θα γίνει φίλος ζωής μου, ο ήρωας ενός βιβλίου. Και όμως, τα κατάφερε ο πολυδιαβασμένος, διεθνούς φήμης συγγραφέας Mitch Albom με το βιβλίο του «Κάθε Τρίτη με τον Μόρι»,ένα διαχρονικό best seller, το οποίο έχει πουλήσει πάνω από 14.000.000 αντίτυπα παγκοσμίως μέχρι σήμερα και έγινε και ταινία με τον Τζακ Λέμον 


Ο Μόρι Σουόρτς, πρόσωπο πραγματικό και καθηγητής του Μιτς πριν από εικοσιπέντε ολόκληρα χρόνια, μέσα από το βιβλίο αυτό προσφέρει απλόχερα σε όλους εμάς τους αναγνώστες μια πνευματική κυριολεκτικά κληρονομιά, μια σοφία με βασικό συστατικό της όχι τον εντυπωσιασμό, αλλά την επαφή, τροφή για σκέψη για όλα τα ουσιαστικά του μαγικού αυτού ταξιδιού. Τη ζωή, τις διαπροσωπικές μας σχέσεις, το γάμο, τη φιλία, το χρήμα, τον εγωισμό, το φόβο, το θάνατο. Η απλότητά του κερδίζει με μιας, πόσο μάλλον αν σκεφτείς πως η βαρύτητα των λέξεων αποκτά άλλο νόημα από έναν άνθρωπο ο οποίος είναι έτοιμος να κάνει το τελευταίο του μεγάλο ταξίδι στην αιωνιότητα.

Δε σε παραμυθιάζει ο Μόρι. Έζησε, δίδαξε και έμαθε πολλά. Πάντοτε λάτρευε το χορό και στις πίστες λικνιζόταν σαν να μην υπάρχει αύριο και θεωρούνταν «περίεργος» μάλιστα από κάποιους γιατί «Πως είναι δυνατόν ένας καθηγητής Πανεπιστημίου να φέρεται έτσι;»! Περίεργος γιατί ήθελε να ρουφήξει τη ζωή με το μεδούλι μαζί. Παράξενος, γιατί δεν μπήκε ποτέ σε διαδικασία να χαϊδέψει αυτιά και να ωραιοποιήσει καταστάσεις. Παράδοξος, γιατί με το μόνο πράγμα που συμβιβάστηκε ποτέ ήταν με την ανίατη αρρώστια του, άρα και με το θάνατο και ναι, οργάνωσε ο ίδιος τη ζωντανή του κηδεία. Το βιβλίο «Κάθε Τρίτη με τον Μόρι» αποτελεί έναν κινητό θησαυρό παραδοχής, αποδοχής και μαγκιάς απέναντι στη ζωή με μια φράση εντός του, απόσταγμα σοφίας αληθινό « Αγαπάτε αλλήλους, για να μη χαθείτε. Χωρίς την αγάπη είμαστε πουλιά με σπασμένα φτερά». Ο Μόρι φίλοι μου δε ζει πια, μα μέσα από τις τελευταίες Τρίτες της ζωής του με το μαθητή του Μιτς, έγινε αθάνατος και στην πραγματικότητα, αλλά και στις καρδιές όλων μας.

enallaktikidrasi.com

Βιβλίο

Oι Εκδόσεις Ωκεανός σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου της Πολύμνιας Κοσσόρα Καίει ο ήλιος τα μεσάνυχτα; την Τρίτη 6 Ιουνίου 2017 στο Καφέ του Νομισματικού Μουσείου.


Για το βιβλίο θα μιλήσουν:

Τίνα Δελακούρα, δημοσιογράφος
Ελένη Κεκροπούλου, εκδότρια-συγγραφέας
Αποσπάσματα θα διαβάσει η ηθοποιός Γιούλικα Σκαφιδά.

Για το βιβλίο:

Aθήνα. Ένας νέος άντρας, ο Ορέστης. Κάτω από την κρούστα του δυνατού, του άτρωτου, υπάρχει καλά κρυμμένη μια βαθιά πληγή που δεν επουλώνεται. Μια απροσδόκητη εισβολή στη στρωμένη του ζωή θα φέρει τα πάνω-κάτω. Ένα παράξενο μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο έρχεται να κλονίσει όλες τις σταθερές του…

Όσλο. Η `Aννελι στα τριανταεπτά της περνάει μια κρίση που την οδηγεί σε ανατρεπτικές αποφάσεις. Αυτά τα δυο πρόσωπα συναντήθηκαν κάποτε στο παρελθόν σε μια έντονη ερωτική σχέση χωρίς βάθος και διάρκεια.
Πώς θα χειριστούν την κρίση σήμερα; Θα έρθει η εξιλέωση για τον Ορέστη; `Από πού θα έρθει η λύση; Από τους ίδιους τους ήρωες ή μήπως κάποιο σκοτεινό πρόσωπο, το πρόσωπο του Κακού, θα τινάξει στον αέρα όλα τα δεδομένα;

Η Πολύμνια Κοσσόρα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Ιωνία. Σπούδασε Οικονομικές Επιστήμες στην Α.Σ.Ο.Ε.Ε. και Διοίκηση Ασφαλιστικών Επιχειρή σεων (Fellow Member of Life Management Association, USA). Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά. Για πολλά χρόνια υπήρξε υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος πολυεθνικής Εταιρείας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Ταυτότητα Εκδήλωσης

Ημερομηνία:

06/06/2017
Στις 20:00
Τοποθεσία:

Καφέ του Νομισματικού Μουσείου Πανεπιστημίου, 12, Αθήνα
Eισιτήρια:

Είσοδος ελεύθερηΠληροφορίες / Κρατήσεις:

oceanosbooks.gr

Βιβλίο

Από τις εκδόσεις Μίνωας κυκλοφορεί το βιβλίο Περί βλακείας του Ρόμπερτ Μούζιλ σε μετάφραση Αλεξάνδρας Ιωαννίδου.

Η ουσία της βλακείας δεν άλλαξε από τον καιρό του Μούζιλ, αλλά αυξήθηκε δραματικά η διασπορά της.
Το ανησυχητικό δεν είναι ότι εξακολουθούμε να πιστεύουμε σε βλακείες.
Το ανησυχητικό είναι ότι μπορούμε και να τις επιβάλλουμε.
Να ανεβάσουμε τους βλάκες στην εξουσία.

 Τα social media έδωσαν μια δεύτερη ευκαιρία στον αλήστου μνήμης βλάκα του Μεσοπολέμου – μια ευκαιρία που, ενορατικοί συγγραφείς όπως ο Ρόμπερτ Μούζιλ, δεν είχαν δει ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα.
Τα media ανέλαβαν να διαδώσουν το μήνυμα του βλάκα ως τα πέρατα της οικουμένης, ενίοτε μάλιστα και να το «ξεπλύνουν» από την αρχική του αφέλεια ή από την εγγενή του μοχθηρία, να το σερβίρουν ως «έγκυρη είδηση».

Να προαισθανόταν άραγε ο Μούζιλ το 1942 εκεί, αυτοεξόριστος στην Ελβετία, άρρωστος κι εξαθλιωμένος, τις απεριόριστες προ­οπτικές που θα σου άνοιγε κάποτε το χάρισμα του βλάκα;
Από τον πρόλογο του Πέτρου Τατσόπουλου

 

Ο Ρόμπερτ Μούζιλ γεννήθηκε το 1880 στο Κλάγκενφουρτ της Αυστρίας. Σπούδασε αρχικά σε στρατιωτική σχολή, αλλά αργότερα ενδιαφέρθηκε για τη μηχανολογία. Το 1901 πήρε το πτυχίο του μηχανολόγου. Σύντομα στράφηκε προς τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία και την πειραματική ψυχολογία. Το 1908 αναγορεύτηκε διδάκτωρ της φιλοσοφίας, της φυσικής και των μαθηματικών. Την τριετία 1911-1914 εργάστηκε ως βιβλιοθηκάριος. Το 1911 παντρεύτηκε τη Μάρθα Μαρκοβάλντι.

Το 1914 υπηρέτησε ως αξιωματικός στο ιταλικό μέτωπο, όπου και παρασημοφορήθηκε. Το 1919 εργάστηκε στο γραφείο τύπου του αυστριακού Υπουργείου Εξωτερικών. Το 1920 εργάστηκε ως δημόσιος υπάλληλος. Το 1923 του απονεμήθηκε το βραβείο “Κλάιστ” για τους “Ονειροπόλους”.

Το 1924 του απονεμήθηκε το μεγάλο βραβείο των τεχνών της Βιέννης και το 1929 το βραβείο “Γκέρχαρτ Χάουπτμαν”. Το 1938 κατέφυγε με τη γυναίκα του στη Ζυρίχη και από εκεί στη Γενεύη, όπου και πέθανε το 1942. Κυριότερα έργα του είναι τα μυθιστορήματα “Οι αναστατώσεις του οικότροφου Ταίρλες” (1906) και “Ο άνθρωπος χωρίς ιδιότητες” (1930-1943), που έμεινε ημιτελές.

Οι νουβέλες “Δεσμοί” (“Η τελείωση του έρωτα” και “Ο πειρασμός της σιωπηλής Βερόνικας”) (1911), “Οι τρεις γυναίκες” (“Η Γκρίτζα”, “Η πορτογαλίδα”, “Η Τόνκα”) (1924) και “Ο Βίντσεντς και η φίλη των σημαντικών ανδρών” (1923).

 

Βιβλίο

Ώσπου κάτι ακούστηκε εκεί μέσα, ένας ήχος τρομπέτας (σχίσιμο βρεγμένου μεταξιού) που τα πήρε όλα και τα καρατόμησε, τα πέταξε στην αγκαλιά μας σαν ξεραμένα λουλούδια επιτάφιου, αυστηρός στην αρχή, καθώς σχεδίαζε το θέμα και το αχνό περίγραμμά του, υπονοώντας πως αυτό ήταν το όριο, η επικράτειά του, ένας παράδεισος χωρίς αγγέλους· και ύστερα «θα βάλω μέσα τον Μπρέγκελ και τα κολασμένα μαϊμουδάκια του», το πιάνο, τα κρουστά, τενόρο σαξόφωνο, μπάσο, δέκα χιλιάδες λεύγες κάτω από τη θάλασσα βάραιναν λιγότερο από μια μουσική του φράση ή αντί-φραση.

Μάιλς Ντέιβις, λοιπόν, «dig watermelon man", και έπειτα «it's about that», και λίγο μετά παρέα με τον Κολτρέιν τενόρο σαξόφωνο, «so what, so what», λοιπόν, κυρά μου με το πλατινένιο μαλλί, «so what» αγοράκι με το καπιτονέ μπουφάν και το πουράκι στην κωλοτρυπίδα, «so what» αρχίδι γιαλαντζί· ο Μάιλς έκοβε το σκοτάδι στα δύο με τον αστραφτερό του ήχο και τις γαλαξιακές του πτήσεις (κάτι σαν μετάληψη μιας τρομερής αιμομιξίας) καθώς μια παράδοση καθολικισμού και μεταρρύθμισης, οργάνωσης της αρμονίας και σχεδιαστικής σύνθεσης έλιωνε σαν βούτυρο από την αίρεση του αυτοσχεδιασμού του· γλυκό μαύρο σκυλί, πόσα αναγεννησιακά βρέφη δε θα ήθελαν να γίνεις η βρεφοκρατούσα τους, να γλείψουν λίγο μέλι από το καυλί σου. Σήκωσα το κεφάλι μου που είχε γείρει στη λακαρισμένη μπάρα.

Κολυμπούσα πια μέσα στους καπνούς και ήταν ανάγκη να απογειωθώ, φυλάγοντας λίγο ψωμάκι από το βραδινό μου συσσίτιο, να γυρίσω στη Νικόλ, γιατί όχι, ήδη το χιόνι είχε λιώσει, αλλά ο κρύος αέρας ξεκολλούσε φέτες από το δέρμα σου.

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΙΣΤΗΝΟΣ
«Φλας στη νύχτα»
Μυθιστόρημα
Σελ. 132, Τιμή: 12 ευρώ

Ο Γιώργος Αριστηνός γεννήθηκε στην Κοζάνη. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και στο Παρίσι (Paris IV). Είναι μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων.
 
Έχει ασχοληθεί επί σειρά ετών με τη θεωρία και την κριτική της λογοτεχνίας. Έχει συνεργαστεί με εφημερίδες και περιοδικά (Νέα, Ελευθεροτυπία, Αντί) για λογοτεχνικά και πολιτιστικά θέματα. Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί επανειλημμένως σε λογοτεχνικά περιοδικά, όπως τα Διαβάζω, Δέντρο, Νέα Εστία κ.λπ. Διετέλεσε αρχισυντάκτης της τηλεοπτικής εκπομπής για το βιβλίο «Πνεύμα αντιλογίας». Έχει γράψει και επιμεληθεί πολλά βιβλία.

 

Βιβλίο

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στον Εντουάρντο Γκαλεάνο, με καλεσμένο τον Δημήτρη Σεβαστάκη.

Ταξίδι στο λογοτεχνικό σύμπαν, στον προσωπικό χάρτη και τις ιστορίες του μεγάλου Ουρουγουανού συγγραφέα Εντουάρντο Γκαλεάνο, μέσα από τις σελίδες του ιδιότυπου ημερολογίου του «Οι Μέρες Αφηγούνται» (Εκδόσεις Πάπυρος, μετάφραση Ισμήνη Κανσή)

Ένα διάσημο βιβλίο σε μορφή ημερολογίου 365 ημερών, που θεωρείται η προσωπική ματιά του συγγραφέα πάνω στην Ιστορία, γραμμένο με τον γνωστό πυκνό, ευθύ, δωρικό και απολύτως διεισδυτικό τρόπο που τον έκανε διάσημο σε όλο τον κόσμο.

12 οι μήνες του χρόνου, 12 και οι καλεσμένοι αναγνώστες που διαβάζουν τα κείμενα που επιλέγουν από κάθε μήνα μέσα από το βιβλίο-ημερολόγιο του Ε. Γκαλεάνο. Ο συγγραφέας και κριτικός θεάτρου Ηρακλής Λογοθέτης υποδέχεται τους καλεσμένους από τον χώρο των Γραμμάτων, της Τέχνης και της Επιστήμης, συνομιλεί μαζί τους για και συντονίζει τη συζήτηση με το κοινό της εκδήλωσης.

Οι «Βραδιές Ανάγνωσης και Ραδιοφώνου», αυτή η «τρισυπόστατη» πρόκληση λογοτεχνικής ανάγνωσης, διαλόγου και ραδιοφωνικής εκπομπής, είναι μια σύμπραξη της ΕΡΤ και του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης και πραγματοποιείται κάθε Τρίτη (20.00-22.00) σε ειδικά διαμορφωμένη prive αίθουσά του Ιδρύματος (3ος όροφος, Clap the Restaurant).

Μετά τις 7 πρώτες βραδιές ανάγνωσης με καλεσμένους τον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εθνικής Λυρικής Σκηνής Γιώργο Κουμεντάκη (Τρίτη 24/1), τον Πρύτανη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Πάνο Χαραλάμπους (Τρίτη 31/1), την Στιχουργό Λίνα Νικολακοπούλου (Τρίτη 7/2), την Σκηνοθέτιδα Ρούλα Πατεράκη (Τρίτη 14/2), τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο (Τρίτη 21/2), τον δημοσιoγράφο και συγγραφέα Κωνσταντίνο Αγγελόπουλο (Τρίτη 28/2), τη δημοσιογράφο Ναταλί Χατζηαντωνίου (Τρίτη 7/3), ακολουθεί…

… Ο ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗ

Ο Δημήτρης Σεβαστάκης θα επιλέξει τα κείμενα που επιθυμεί από τις 31 ημέρες του Αυγούστου μέσα από το βιβλίο οι «Μέρες Αφηγούνται», θα συζητήσει γι’ αυτά με τον Ηρακλή Λογοθέτη, αλλά και με το κοινό της εκδήλωσης.

Η εκδήλωση θα ηχογραφηθεί, όπως πάντα, από το Δεύτερο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, για να μεταδοθεί στη ραδιοφωνική εκπομπή «Βραδιές Ανάγνωσης από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης» την επόμενη Δευτέρα 20 Μαρτίου στις 20:00.

Η ώρα άφιξης του κοινού στο ΙΜΚ είναι στις 19:30.

Ταυτότητα

Σύλληψη/ Συντονισμός εκπομπών: Ηρακλής Λογοθέτης
Μουσική Επιμέλεια: Ναταλί Χατζηαντωνίου
Παραγωγός εκπομπών: Έλενα Διάκου
Παραγωγός δράσης: Δημήτρης Κουτσούμπας
Τεχνική επιμέλεια: Μάκης Γίγας (ΕΡΑ 2)

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
Εκδόσεις Πάπυρος
Πληροφορίες
Τοποθεσία: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Αθήνα

Ημερομηνία: Τρίτη 14 Μαρτίου στις 20:00

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 5€
Τιμές Clap the Restaurant: Ποτήρι κρασί 4€, ποτό 6€, πιάτο 12€

Πληροφορίες: 210 3418550 & 210 3418579

 

 

Βιβλίο

Η βραβευµένη µε Booker (2007) Ιρλανδή συγγραφέας Ανν Ένραϊτ θα βρίσκεται στην Αθήνα την Πέµπτη 16 Μαρτίου 2017 και θα συνοµιλήσει µε τη δηµοσιογράφο Μαριλένα Αστραπέλου στο πλαίσιο των συναντήσεων «Οι συγγραφείς του κόσµου στον Ιανό».

Το τελευταίο µυθιστόρηµα της Ανν Ένραϊτ «Ο χορταριασµένος δρόµος» (µτφρ. Αντώνης Καλοκύρης, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2015) διαδραµατίζεται σε µια µικρή πόλη της Ιρλανδίας, στις ακτές του Ατλαντικού. Είναι µια ιστορία για την οικογένεια, τον αποχωρισµό, τον οίκτο και την ιδιοτέλεια, για τα κενά στην ανθρώπινη καρδιά και τον αγώνα µας να τα καλύψουµε.

Στο βιβλίο ξεδιπλώνεται η ιστορία της Ρόζαλιν, κυρίαρχης προσωπικότητας στην οικογένεια των Μάντιγκαν που βρίσκεται ένα βήµα πριν από την απόλυτη ένωση ή την ανεπανόρθωτη διάλυση. Όταν µεγαλώνουν, τα τέσσερα παιδιά της Ρόζαλιν εγκαταλείπουν τη δυτική Ιρλανδία για να βιώσουν ζωές που δεν µπορούσαν ποτέ να φανταστούν – στο Δουβλίνο, στη Νέα Υόρκη και στο Μάλι της Αφρικής. Στις αρχές της τρίτης ηλικίας η δύστροπη, υπέροχη µητέρα τους ανακοινώνει πως αποφάσισε να πουλήσει το σπίτι και να τους δώσει τα µερίδιά τους.

Τα ενήλικα τέκνα της επιστρέφουν για τα τελευταία Χριστούγεννα στο σπίτι, µε την αίσθηση ότι η παιδική τους ηλικία εξαφανίζεται, ότι οι προσωπικές τους ιστορίες γίνονται αντικείµενο αγοραπωλησίας. Ένα βαθιά συγκινητικό µυθιστόρηµα για την απέλπιδα προσπάθεια των µελών µιας οικογένειας να ανακτήσουν τις σχέσεις που έχασαν και να σφυρηλατήσουν όσες δεν είχαν ποτέ.

Πρόκειται για το πιο ώριµο και ολοκληρωµένο µυθιστόρηµα της Ανν Ένραϊτ, µιας επιβλητικής συγγραφέως που ενσωµατώνει στο έργο της όλο το δυναµισµό και την απαστράπτουσα ένταση της ιρλανδικής παράδοσης.

Info
Ianos Σταδίου 24, Αθήνα, τηλ. 210 32.17.917
Πέµπτη 16 Μαρτίου 2017 στις 8.30
Θα υπάρχει διερµηνεία.

Βιβλίο

Το βιβλίο με τίτλο «Ας είμαστε όλοι φεμινιστές» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Τι σημαίνει σήμερα φεμινισμός; Σε αυτό το ερώτημα ψάχνει απαντήσεις η νιγηριανή συγγραφέας Chimamanda Ngozi Adichie στο κείμενό της που βασίζεται στην ομότιτλη ομιλία της στα TEDx. Πρόκειται για ένα προσωπικό, πολύ καλά τεκμηριωμένο δοκίμιο που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο σε μετάφραση Μαρίας Ξυλούρη. Η συγγραφέας αντλεί στοιχεία από την προσωπική της εμπειρία, στις ΗΠΑ, στην πατρίδα της τη Νιγηρία και αλλού, για να εξηγήσει γιατί το χάσμα των φύλων βλάπτει σοβαρά άντρες και γυναίκες εξίσου.

Ήταν σχεδόν δεκατεσσάρων, όταν ο φίλος της Οκολόμα την είπε για πρώτη φορά φεμινίστρια κατά τη διάρκεια ενός καβγά. Το πρώτο πράγμα που έκανε εκείνη γυρίζοντας σπίτι είναι να αναζητήσει στο λεξικό την άγνωστη αυτή λέξη.

Αργότερα μέσω της εμπειρίας της διαπίστωσε ότι η λέξη αυτή έχει πολύ βαρύ και αρνητικό φορτίο. Σε μια πόλη όπου, όταν εκείνη δίνει φιλοδώρημα, εισπράττει το ευχαριστώ ο άνδρας που τη συνοδεύει, όταν μπαίνει μόνη στο λόμπι ενός ξενοδοχείου, θεωρείται απαρέγκλιτα επαγγελματίας του σεξ, όπου δεν μπορεί να μπει χωρίς συνοδό στα κλαμπ και, όταν πηγαίνει για φαγητό, οι σερβιτόροι στο εστιατόριο απευθύνουν χαιρετισμό μόνο στους άνδρες, η συζήτηση περί φεμινισμού προκαλεί αμηχανία και εκνευρισμό στους ανθρώπους. Και τα παραδείγματα βέβαια που χρησιμοποιεί από την Αμερική στον εργασιακό τομέα, αλλά και τις σχέσεις των δύο φύλων, δεν είναι πολύ πιο αισιόδοξα.

Παλιότερα, η σωματική αλκή ήταν το σημαντικότερο χαρακτηριστικό για την επιβίωση, επομένως ο σωματικά δυνατότερος, δηλαδή κατά κανόνα ο άντρας, ήταν πιο πιθανό να ηγείται. Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Αυτός που έχει περισσότερα προσόντα για να ηγηθεί είναι ο πιο έξυπνος, ο πιο καταρτισμένος, ο πιο δημιουργικός, ο πιο καινοτόμος, χαρακτηριστικά που δεν προδιαγράφονται από ανδρικές ή γυναικείες ορμόνες.

Γι’ αυτό και θα πρέπει να εστιάσει κανείς στην ικανότητα και τα ενδιαφέροντα αντί για το φύλο καθαυτό.



«Το φύλο έχει σημασία παντού στον κόσμο. Και θα ήθελα σήμερα να σας ζητήσω να ξεκινήσουμε να ονειρευόμαστε και να σχεδιάζουμε έναν άλλο κόσμο. Έναν πιο δίκαιο κόσμο. Έναν κόσμο πιο ευτυχισμένων ανδρών και πιο ευτυχισμένων γυναικών, που θα είναι πιο πιστοί στον πραγματικό τους εαυτό. Και να πώς να ξεκινήσουμε: πρέπει να αναθρέψουμε τις κόρες μας αλλιώς. Και πρέπει να αναθρέψουμε και τους γιους μας αλλιώς».


Όπως διαπιστώνει η συγγραφέας, όταν κάτι το βλέπουμε ξανά και ξανά, γίνεται φυσιολογικό, και το πρόβλημα με το φύλο είναι ότι ορίζει πώς θα έπρεπε να είμαστε αντί να αναγνωρίζει πώς είμαστε. Χωρίς το βάρος των έμφυλων προσδοκιών λοιπόν, οι άνθρωποι θα ήταν πολύ πιο ελεύθεροι να εκφράσουν τον πραγματικό, μοναδικό εαυτό τους.

Μια μερίδα του κοινού έμαθε για το «Ας είμαστε όλοι φεμινιστές» το καλοκαίρι του 2013, όταν η Μπιγιονσέ χρησιμοποίησε απόσπασμα της ομιλίας στο τραγούδι της «***Flawless», προκαλώντας τεράστιο ενδιαφέρον για την Adichie. Όμως η συγγραφέας δεν έγινε διάσημη εξαιτίας της Μπιγιονσέ· έχαιρε της εκτίμησης του κοινού και των κριτικών ήδη πριν από τη μεγάλη επιτυχία του σπουδαιότερου, ως τώρα, μυθιστορήματός της, του Americanah (2013). Τα τελευταία χρόνια όμως έχει αναδειχθεί και σε μια σημαντική δημόσια παρουσία· οι τοποθετήσεις της –και όχι μόνο σε ό,τι αφορά τον φεμινισμό–, σχολιάζονται και συζητιούνται ευρύτατα.

Το συγκεκριμένο βιβλίο βασίζεται στη μισής ώρας διάλεξή της στο TEDxEuston – διάλεξη η οποία, μόνο στο κανάλι του TED, στο youtube, έχει προβληθεί τουλάχιστον 3.400.000 φορές από τον Απρίλιο του 2013, όπως σημειώνει η μεταφράστρια Μαρία Ξυλούρη στον πρόλογό της.

Στην έντυπη μορφή της, η ομιλία ήδη κυκλοφορεί σε πολλές γλώσσες. Ίσως η πιο συζητημένη ξένη έκδοση να είναι η σουηδική, καθώς ο σουηδός εκδότης, σε συνεργασία με το Σουηδικό Λόμπι Γυναικών, ανακοίνωσε στα τέλη του 2015 τη διανομή του βιβλίου στα λύκεια της χώρας, με σκοπό να ανοίξει μια συζήτηση περί φεμινισμού και ισότητας των φύλων και με την ελπίδα οι καθηγητές να εντάξουν το βιβλίο στη διδασκαλία τους

«Είμαι φεμινίστρια επειδή θέλω να ζω σε έναν κόσμο πιο δίκαιο. Είμαι φεμινίστρια επειδή θέλω να ζω σε έναν κόσμο όπου ποτέ δεν θα λένε στις γυναίκες ότι μπορούν ή δεν μπορούν, ότι πρέπει ή δεν πρέπει να κάνουν κάτι επειδή είναι γυναίκες. Θέλω να ζω σε έναν κόσμο όπου άνδρες και γυναίκες είναι πιο ευτυχισμένοι. Όπου δεν περιορίζονται από έμφυλους ρόλους. Θέλω να ζω σε έναν κόσμο όπου άντρες και γυναίκες είναι πραγματικά ίσοι. Και γι’ αυτό είμαι φεμινίστρια», είπε η συγγραφέας σε μαγνητοσκοπημένο χαιρετισμό της προς τους μαθητές της χώρας κατά τη συνέντευξη τύπου για την πρωτοβουλία.

Η Chimamanda Ngozi Adichie (Τσιμαμάντα Νγκόζι Αντίτσι, 1977) γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νιγηρία. Σπούδασε για δύο χρόνια στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Νιγηρίας και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στις ΗΠΑ. Τιμήθηκε με το βραβείο O. Henry 2003. Το μυθιστόρημά της Μενεξεδένιος ιβίσκος τιμήθηκε με το Commonwealth Writers’Prize for Best First Book και ήταν υποψήφιο για το βραβείο Orange. Το μυθιστόρημα Δακρυσμένος ήλιος τιμήθηκε με το Βραβείο Orange 2007.

Το 2010 το περιοδικό New Yorker την κατέταξε στη λίστα του με τους 20 καλύτερους συγγραφείς κάτω των 40 ετών. Το 2015 το περιοδικό Time τη συμπεριέλαβε στους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως.

 

 

Βιβλίο

Η Περλ Μπακ με την ευαίσθητη αλλά και ρωμαλέα πένα της, στο βιβλίο αυτό μας δίνει την ιστορία ενός φτωχού Κινέζου αγρότη, του Ουάνγκ Λανγκ, σαν ένα παγκόσμιο μύθο της μοίρας όλων των φτωχών και εργατικών ανθρώπων κάθε χώρας και κάθε εποχής.

Είναι μια ιστορία γραμμένη μ' ασύγκριτη δύναμη και δραματικό ρεαλισμό, ένα καταπληκτικό βιβλίο που κλείνει μέσα στις σελίδες του ατόφιο το πνεύμα της πραγματικής Κίνας και που ζωντανεύει τους ήρωες της μακρυνής αυτής γης σε τέτοιο σημείο που να γίνονται αληθινοί γνώριμοι του αναγνώστη σα να 'ταν πραγματικοί γείτονές του.
Το "Κάτω από το βλέμμα του Βούδα" είναι η ραψωδία ενός ανθρώπου που αγάπησε το χώμα της γης πιότερο από καθετί. Είναι ένα βιβλίο που θα διαβαστεί και θα ξαναδιαβαστεί δίνοντας πάντα στον αναγνώστη την ίδια ασυνήθιστη και συγκλονιστική συγκίνηση. Δεν είναι μονάχα το αξιολογότερο βιβλίο που γράφτηκε ποτέ για ένα λαό, μα και το καλύτερο βιβλίο της γενιάς μας. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή