Υπάρχει η αντίληψη ότι το σεξ τείνει να γίνεται λιγότερο προτεραιότητα στη ζωή με την πάροδο της ηλικίας. Ισως αυτό να ισχύει για κάποιους. Αλλά πολλοί άνθρωποι διατηρούν μια υγιή σεξουαλική ζωή. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, το 40% των ανδρών και των γυναικών ηλικίας 65 έως 80 ετών εξακολουθούν να είναι σεξουαλικά ενεργοί.

Το σεξ μακραίνει τη ζωή, μειώνει την ανασφάλεια, το άγχος γι΄ αυτό και οι άνθρωποι που δεν παραιτούνται και διεκδικούν την ψυχική και σωματική σεξουαλική έκφραση, είναι άτομα πιο συναισθηματικά, ζεστά, δραστήρια, που αγαπούν τη ζωή, τον σύντροφό τους, τα παιδιά και τα εγγόνια τους.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), θεωρεί το σεξ τον τέταρτο, από τους πέντε δείκτες υγείας, που σηματοδοτούν την καλή ποιότητα ζωής. Πρώτος είναι ο ύπνος και ακολουθούν η διατροφή, η άσκηση, το σεξ και η συναισθηματική πληρότητα.

Η σεξουαλική δραστηριότητα είναι ένας σημαντικός δείκτης ποιότητας ζωής για πολλούς ενήλικες. Αλλά, με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να προκύψουν προβλήματα που κάνουν το σεξ δύσκολο. Συνήθη προβλήματα σεξουαλικής ηλικίας περιλαμβάνουν στυτική δυσλειτουργία (ΕΔ), ξηρότητα του κόλπου, ακράτεια και πρόπτωση της μήτρας .

Εκτός από θέματα σεξουαλικής υγείας, σωματικές ασθένειες όπως πόνοι στις αρθρώσεις μπορούν να εμποδίσουν τη σεξουαλική δραστηριότητα. Οι παρενέργειες των φαρμάκων και οι συναισθηματικοί αγώνες μπορούν επίσης να είναι ένας παράγοντας.

Συμβουλές για τη διατήρηση μιας υγιούς και απολαυστικής σεξουαλικής ζωής
Συζητήστε με τη σύντροφό σας

Μπορεί να νοιώθουμε πως είναι δύσκολο να μιλήσουμε για το σεξ, καθώς μεγαλώνουμε, βλέποντάς το σαν ένα θέμα ταμπού. Αλλά όταν μιλάμε ανοιχτά με τον σύντροφό μας σχετικά με τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις ανησυχίες μας, αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να απολαύσουμε το σεξ και την οικειότητα περισσότερο.

Επισκεφθείτε το γιατρό σας
Ο γιατρός σας μπορεί να σάς βοηθήσει να διαχειριστείτε χρόνιες παθήσεις και φάρμακα που επηρεάζουν τη σεξουαλική σας ζωή. Αν έχετε πρόβλημα διατήρησης της στύσης ή του οργασμού, ρωτήστε το γιατρό σας για τα φάρμακα ή τις άλλες θεραπείες που μπορείτε να πάρετε για τα συγκεκριμένα προβλήματα.

Αναπτύξτε το δικό σας ορισμό του σεξ
Η σεξουαλική επαφή είναι ένας μόνο τρόπος για την εκπλήρωση του σεξ. Το άγγιγμα, τα φιλιά και άλλα οικεία στη σεξουαλική επαφή πράγματα μπορεί να είναι εξίσου ικανοποιητικά, τόσο για εσάς, όσο και για τη σύντροφό σας. Συνειδητοποιήστε πως στην ηλικία σας αυτό είναι φυσιολογικό για εσάς και τη σύντροφό σας, αφού έχετε πια διαφορετικές σεξουαλικές ικανότητες και ανάγκες. Βρείτε νέους τρόπους για να απολαύσετε τη σεξουαλική επαφή και την οικειότητα που μοιράζεστε.

Προσαρμόστε τη ρουτίνα σας
Απλές αλλαγές μπορούν να βελτιώσουν τη σεξουαλική σας ζωή. Αλλάξτε την ώρα της ημέρας και κάνετε σεξ την στιγμή που αισθάνεστε ότι έχετε περισσότερη ενέργεια. Δοκιμάστε το πρωί, όταν είστε ανανεωμένοι από τον ύπνο μιας καλής νύχτας και όχι στο τέλος μιας κουραστικής ημέρας. Επειδή ίσως χρειαστεί περισσότερος χρόνος για εσάς ή τη σύντροφό σας, προσπαθήστε να «χτίσετε» το ειδύλλιό σας. Δοκιμάστε μια νέα σεξουαλική στάση ή εξερευνήστε άλλους τρόπους σύνδεσης συναισθηματικής και σεξουαλικής.

Μην παρατάτε το ρομαντισμό
Αν έχετε χάσει τη σύντροφό σας, μπορεί να είναι δύσκολο να φανταστείτε πως θα ξεκινήσετε μια άλλη σχέση, αλλά η κοινωνικοποίηση αξίζει τον κόπο για πολλούς ηλικιωμένους. Κανείς δεν ξεπερνά την ανάγκη για συναισθηματική προσέγγιση και οικειότητα. Εάν ξεκινήσετε μια οικεία σχέση με μια νεότερη σύντροφο για παράδειγμα, σιγουρευτείτε πως θα κάνετε ασφαλές σεξ.

Τέλος, φροντίστε για την καλή σας υγεία, γιατί έτσι φροντίζετε και για την υγιή σεξουαλική σας ζωή. Να τρώτε υγιεινά, να παραμένετε ενεργοί, να μην πίνετε πολύ αλκοόλ, να μην καπνίζετε και να μην χρησιμοποιείτε ναρκωτικές ουσίες. Επίσης, να βλέπετε τακτικά το γιατρό σας, ειδικά αν έχετε χρόνια προβλήματα υγείας ή λαμβάνετε συνταγογραφούμενα φάρμακα.

Πηγή: verywellhealth.com

https://healthstories.gr/