Η ψυχική σου δύναμη είναι σαν ένας μυς.

Είμαι σίγουρος πως κι εσύ, όπως όλοι μας, ψάχνεις τρόπους να αυξήσεις την ψυχική σου δύναμη. Είναι σημαντικό να αντέχουμε στις δυσκολίες της ζωής και να μην λυγίζουμε με το παραμικρό.

Προκείμενου να το καταφέρεις αυτό, χρειάζεται να δεις το μυαλό σου σαν να ήταν ένας μυς. Όπως ακριβώς πας στο γυμναστήριο, προπονείσαι και αυξάνεις την μυική σου δύναμη, έτσι και εδώ χρειάζεται να προπονήσεις τους πνευματικούς σου μύες.

Αν μη τι άλλο το 80% της επιτυχίας εξαρτάται από την ψυχολογία – από τη νοοτροπία, τις πεποιθήσεις και τα συναισθήματα σου – και μονάχα το 20% από τη στρατηγική και τα βήματα που χρειάζεται να ακολουθήσεις.

Οποιοδήποτε στόχο και αν θες να πετύχεις λοιπόν, είτε θες να γίνεις επιχειρηματίας, να ξεπεράσεις ένα δύσκολο περιστατικό υγείας ή απλά να γίνεις ένας πιο ψυχικά ανθεκτικός άνθρωπος, η ψυχική σου δύναμη είναι το εισιτήριο που θα σε βοηθήσει να το πετύχεις.

Και πως θα την αυξήσεις;

#1 Ανάπτυξε ακλόνητη αυτοπεποίθηση
Κανείς δε γεννιέται με ακλόνητη σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Οποιοσδήποτε κατέχει αυτό το γνώρισμα το έχει γιατί έχει δουλέψει για να το χτίσει.

Αν δεν πιστεύεις στην ικανότητα σου να ξεπερνάς τα εμπόδια που έχεις μπροστά σου τότε θα παραδίνεσαι με το παραμικρό σημάδι δυσκολίας. Ακόμα όμως και αν είσαι μελανιασμένος από ένα χτύπημα, δεν είσαι ακόμα ηττημένος.

Η ψυχική σου δύναμη είναι αυτή που σου επιτρέπει να δεχτείς το χτύπημα και να συνεχίσεις.

Ο καθένας μπορεί να δυναμώσει την αυτοπεποίθηση του. Η ερώτηση είναι πως εξασκείς το να έχεις αυτοπεποίθηση όταν νιώθεις πως δεν έχεις κανένα λόγο να νιώθεις αυτοπεποίθηση.

Στην πραγματικότητα όλοι μας έχουμε στιγμές που αμφιβάλουμε για τον εαυτό μας και τη ζωή μας. Παρ’ όλα αυτά, οι επιτυχημένοι άνθρωποι δεν επιτρέπουν στον εαυτό τους να κυριευτεί από τα αρνητικά συναισθήματα

Το να είσαι πετυχημένος στη ζωή έχει να κάνει με το να αναπτύσσεις και να διατηρείς θετικές πεποιθήσεις για τον εαυτό σου κάθε μέρα.

Θα πρέπει να αρχίσεις να εμπιστεύεσαι περισσότερο τον εαυτό σου και να ξέρεις πως είσαι καλύτερος από όσα σου λέει ο εσωτερικός κριτής. Και όταν τύχει η αναποδιά άκου τον εσωτερικό κριτή αλλά αξιοποίησε τα όσα λέει για να βρεις λύσεις και όχι να πέσεις στον καιάδα.

#2 Ανάλαβε την ευθύνη της ζωής σου
Όταν όλα πάνε στραβά, εύκολα παρασύρεσαι και επιρρίπτεις ευθύνες στον κόσμο για τα προβλήματα σου. Ωστόσο αυτή η νοοτροπία του, “είμαι εδώ που είμαι εξαιτίας των άλλων”, το μόνο που κάνει είναι να σε αποδυναμώνει.

Αν σκέπτεσαι πως σου συμβαίνουν πάντα άσχημα πράγματα, η ζωή θα μοιάζει συνεχώς σαν μια μόνιμη πάλη. Και δε μπορείς να περιμένεις να έρθει κάποιος άλλος και να κάνει τη ζωή σου καλύτερη.

Όσο στραβά και αν είναι τα πράγματα έχεις τη δύναμη να αναλάβεις την ευθύνη της ζωής σου και των επιλογών σου. Και αυτό περιλαμβάνει και τα καλά, αλλά και τα άσχημα.

Κανένα όνειρο και κανένας στόχος δε θα σε σώσει αν πρώτα δεν αποδεχτείς πως είναι δική σου ευθύνη να σώσεις τον εαυτό σου. Όσο πιο σύντομα αποδεχτείς την αλήθεια αυτή, τόσο πιο σύντομα θα αρχίσεις να νιώθεις πως έχεις τον έλεγχο του εαυτού σου.

#3 Δες τις δυσκολίες ως μαθήματα και ευκαιρίες
Οι δυσκολίες πάντα θα υπάρχουν ωστόσο δεν είναι μόνιμες. Μάλιστα κάποιες φορές τα χτυπήματα που μας δίνει η ζωή είναι αναγκαία και απαραίτητα.

Χρειάζεται καμιά φορά να χτυπήσεις στον πάτο του βαρελιού πριν αποφασίσεις πως είσαι έτοιμος να αλλάξεις τη ζωή σου.

Υπάρχουν συμβάντα που αν και μοιάζουν με χτυπήματα κάτω από τη μέση, λειτουργούν σαν καταλύτης για την προσωπική μεταμόρφωση σου και σου δίνουν τη βάση να ξαναχτίσεις τη ζωή σου.

Κάθε πρόβλημα κρύβει ένα πλεονέκτημα για σένα και ένα μάθημα. Από εσένα εξαρτάται το αν θα το βρεις. Όταν αρχίσεις να κάνεις αυτό θα δέχεσαι τις προκλήσεις με την νοοτροπία ενός νικητή. Όπως είχε πει και ο Γερμανός φιλόσοφος Φρίντριχ Νίτσε “Ότι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό”.

#4 Μάθε να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματα σου
Όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά πως αντιδράς; Πανικοβάλλεσαι και χάνεις τον έλεγχο ή κάνεις ένα βήμα πίσω, αναλύεις με ψυχραιμία την κατάσταση και αναλαμβάνεις δράση;

Η αλήθεια είναι πως δεν μπορείς να ελέγξεις το πως νιώθεις. Τα συναισθήματα είναι φτιαγμένα να τα νιώθεις στην ολότητα τους και δεν έχουν κάποιο διακόπτη για να πεις “νιώθω άγχος, ας κατεβάσω τον διακόπτη για να σταματήσω να αισθάνομαι έτσι”. Αυτό που μπορείς, και πρέπει να κάνεις όμως είναι να ελέγξεις το πως αντιδράς στα συναισθήματα σου.

Να νιώθεις δηλαδή, αλλά να μην παρασύρεσαι. Η συμπεριφορά σου και οι πράξεις σου είναι στο χέρι σου.

Στην πραγματικότητα τα συναισθήματα μας δε σχηματίζονται από μόνα τους χωρίς τη συγκατάθεση μας. Αντίθετα, τα δημιουργούμε με το να κάνουμε συνειδητές και ασυνείδητες προβλέψεις για το μέλλον έχοντας ως βάση εμπειρίες από το παρελθόν.

Για αυτόν το λόγο ο καλύτερός τρόπος να έχεις περισσότερο έλεγχο στη συναισθηματικές αντιδράσεις είναι να ζεις περισσότερο στο παρόν και να απολαμβάνεις τον εαυτό σου και τις εμπειρίες σου καθώς τις βιώνεις.

#5 Βγες από τη ζώνη άνεσης σου
Η άνεση είναι ο εχθρός της προόδου. Η ζώνη άνεσης σου είναι ένα ασφαλές μέρος όμως δε σε βοηθάει να αναπτυχθείς, να εξελιχθείς και να αυξήσεις τη ψυχική σου δύναμη.

Αν θες να γίνεις συναισθηματικά δυνατότερος τότε θα πρέπει αν γίνεις πρόθυμος να αφήνεις για λίγο αυτή τη ζώνη άνεσης. Να εξερευνήσεις τον κόσμο έξω από αυτή και να είσαι άνετος με την πιθανότητα αποτυχίας.

Σε κανέναν δεν αρέσει η αμφιβολία όμως, όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με το άγνωστο, ο εγκέφαλος μας ξεκινά μια διαδικασία εκμάθησης. Αυτό σημαίνει πως οι καταστάσεις αυτές που σε κάνουν να νιώθεις αμφιβολία και άγχος για το τι θα γίνει, είναι απαραίτητες για να εξελιχθείς και να πετύχεις.

Προκάλεσε λοιπόν τον εαυτό σου να κάνει κάθε μέρα κάτι που σε βγάζει έξω από τη ζώνη άνεσης σου και γυμνάζει τους πνευματικούς σου μύες. Έτσι θα αυξήσεις τη ψυχική σου δύναμη και θα γίνεις ο καπετάνιος της μοίρας σου.

purpose.gr