«Η αδράνεια κάνει να περνούν αργά οι ώρες και γρήγορα τα χρόνια» είχε πει ο Ιταλός συγγραφέας Τσέζαρε Παβέζε. Από την άλλη, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν υποστήριζε ότι «Ο χρόνος δεν υπάρχει, είναι μια ανθρώπινη επινόηση και εξυπηρετεί ανθρώπινες ανάγκες».

Το «άθροισμα» των δύο αυτών πεποιθήσεων μας λέει ότι η δράση μπορεί να αντισταθμίσει τις συνέπειες που φέρνει το πέρασμα του χρόνου στη ζωή μας- αν βέβαια, αυτός, όντως είναι ένα μέγεθος που μπορεί να προσδιοριστεί.

Η ηλικία μας είναι όσα έχουμε προλάβει να ζήσουμε και όσα επιθυμούμε να ζήσουμε.

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν ζήσει πολλά χρόνια και μιλούν και συμπεριφέρονται σαν να έχουν ήδη κουραστεί από την ζωή.

Στην αντίπερα όχθη, είναι εκείνοι που μεγαλώνουν όμορφα, που απολαμβάνουν την κάθε στιγμή της ζωής και η ηλικία τους είναι ένα μέγεθος απροσδιόριστο.

Μεγαλώνω όμορφα σημαίνει «αφήνω τον χρόνο να με κάνει δυνατότερο, ακούω τις ανάγκες μου, έχω διάθεση να ζήσω».

Mε ποιους τρόπους ένας άνθρωπος μπορεί να μεγαλώνει με σωματική ευεξία και ψυχική ισορροπία;

1) Μην περνάτε την ζωή σας ένα τοξικό εργασιακό περιβάλλον: Ενα εχθρικό εργασιακό περιβάλλον θα φέρει πρόωρο γήρας στο σώμα και την ψυχή σας. Δεν λέμε ότι δεν θα υπάρχουν κακές ημέρες στην εργασιακή μας ζωή. Οταν, όμως, η δουλειά σας σάς κάνει να δυσκολεύεστε να σηκωθείτε από το κρεβάτι από τον ψυχικό πόνο που σας προκαλεί, τότε, είναι καιρός να αναζητήσετε αλλού εργασιακή στέγη. Αλλιώς θα δείτε την ζωή σας να περνάει από μπροστά σας.

Οι άνθρωποι που έχουν μια ισορροπημένη εργασιακή ζωή, είναι ευδιάθετοι και έχουν πάντα την διάθεση να κάνουν κι άλλα πράγματα μετά το πέρας του ωραρίου τους.

2) Ποιοτικός χρόνος με τα αγαπημένα σας πρόσωπα: Mε ανθρώπους που σας αφήνουν να είστε ο εαυτός σας, που έχουν χιούμορ, που σας κατανοούν. Το στρες σας θα μειωθεί κατακόρυφα. Οι άνθρωποι που έχουν φίλους ζουν περισσότερο και είναι πιο ήρεμοι και χαρούμενοι, σε σύγκριση με εκείνους που επιλέγουν να έχουν μια μοναχική ζωή.

3) Μην οδηγείτε πολλές ώρες: Αν εργάζεστε κοντά στο σπίτι σας, προσπαθήστε να φτάνετε στον προορισμό σας χωρίς να επιστρατεύετε το αυτοκίνητό σας. Με μέσα μεταφοράς ή και με τα πόδια. Αν πάλι εργάζεστε κάπου μακριά από το σπίτι σας και πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιείτε αυτοκίνητο, τότε φροντίστε να μην διασχίζετε όλη την απόσταση μέσα σε αυτό. Ερευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που οδηγούν για αρκετή ώρα μέσα στην ημέρα έχουν αυξημένα επίπεδα στρες και κακή φυσική κατάσταση.

4) Βοηθήστε ανθρώπους που έχουν ανάγκη: Οι άνθρωποι που προσφέρουν εθελοντική εργασία είναι πιο ικανοποιημένοι από την ζωή τους, σύμφωνα με έρευνες. Εχουν καλύτερη διάθεση και λιγότερο στρες.

5) Aναγνωρίστε όλα τα καλά που έχει η ζωή σας και νιώστε ευγνωμοσύνη γι’αυτά, εδώ και τώρα: Θα νιώσετε ευεξία στο σώμα και θετική διάθεση. Οι άνθρωποι που χαίρονται γι’αυτά που ήδη έχουν, είναι πιο επιτυχημένοι και πιο χαρούμενοι. Αν αυτή την «πρακτική» την καθιερώσετε στη ζωή σας, θα μεγαλώνετε με τον χρόνο σύμμαχο.

6) Να μιλάτε σε ανθρώπους που δεν γνωρίζετε: Να μιλάτε. Με ανθρώπους που γνωρίζετε καλά και ανθρώπους που δεν γνωρίζετε καθόλου. Και να διαλέγετε ωραίες λέξεις. Ευγενικές. Οι άνθρωποι που «πιάνουν κουβέντα» όπου κι αν βρεθούν, νιώθουν μεγαλύτερη ικανοποίηση για την ζωή τους, σε σύγκριση με εκείνους που παραμένουν σιωπηλοί. Είμαστε «σχεδιασμένοι» για να ερχόμαστε σε επαφή με τους γύρω μας. Αν την αποφεύγουμε, αυτό κουράζει και μεγαλώνει την ψυχή μας.

7) Δράση! Δράση! Δράση!: Η άσκηση δεν ανεβάζει μόνο τα επίπεδα της ενέργειάς σας, προσφέροντας καλύτερη υγεία. Σας κάνει χαρούμενους. Κάνει τον χρόνο της ζωής σας να κυλά ευχάριστα. Με ζωντάνια.

(Με πληροφορίες από το Business Insider)

Εικόνα - https://unsplash.com/photos/ZF9IK3nmTDM

https://www.bovary.gr