Ψωνίζουμε διαφορετικά από τις πρώτες μέρες της πανδημίας που αποθηκεύαμε χαρτί τουαλέτας.
Delivering food ordered online while in home isolation during quarantine. Stay home we deliver sign on box.
Πάρα πολλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι το να ψωνίζουμε αντικείμενα που δεν είναι σημαντικά μας φτιάχνουν τη διάθεση. Σύμφωνα με την καθηγήτρια, Σόφι Σκοτ, νευροεπιστήμονα στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου πολλοί από εμάς απολαμβάνουμε το shopping διότι προάγει την αύξηση των ορμονών με τις οποίες «αισθάνεται καλά» το σώμα.

“Το shopping που βιώνουμε τώρα μοιάζει να είναι πολύ διαφορετικό από αυτό των πρώτων ημερών της πανδημίας και την κατανάλωση χαρτί τουαλέτας, το οποίο οι ψυχολόγοι αναφέρουν ότι αγοραζόταν υποδηλώνοντας την ανάγκη μας για έλεγχο (της κατάστασης).”

Κερδίζουμε ένα χιτ ντοπαμίνης με το shopping και στην πραγματικότητα οι αύξηση της ντοπαμίνης φαίνεται ότι συνδέεται με την ενατένιση ότι αγοράζουμε κάτι νέο, κι έτσι η αίσθηση του ότι το κάνουμε μετρά περισσότερο παρά αυτό που αποκτούμε, είναι η άποψή της.

Επιπλέον, η καρδιά χτυπά πιο γρήγορα όταν ακούμε το «τοκ – τοκ» στην πόρτα κατά τη διάρκεια της καραντίνας και βλέπουμε το πακέτο που έχει προσγειωθεί στην πόρτα μας κι επίσης έχουμε χαιρετήσει με ένα νεύμα των ηρωικό κούριερ που το παρέδωσε.

Η 29χρονη Λούσι Μπλέι από το Λονδίνο έχει αγοράσει έπιπλα και εξοπλισμό κουζίνας κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, μεταξύ άλλων διότι πρόσφατα μετακόμισε αλλά και γιατί αυτό την κάνει να αισθάνεται καλά. «Δεν νομίζω ότι θα ξόδευα τόσα πολλά αν δεν ήταν η επιδημία», λέει στη HuffPost UK. «Επενδύω στο χώρο μου διότι (αυτός) είναι το μόνο που βλέπω και με κάνει τόσο χαρούμενη».

Η 26χρονη συμπατριώτισά της, Χάνα Βετέσε, συμπληρώνει: «Επαφίεμαι στη “θεραπεία” του shopping και μετά αισθάνομαι χάλια για τους ανθρώπους που πακετάρουν και μεταφέρουν», λέει.

Η Τζο – Αν Στήβενς 40 ετών από το Μπέρμπινγχαμ λέει ότι «μάλλον “καίει” χρήματα αυτή την εποχή».

«Στην πραγματικότητα αγοράζω τα πάντα: τύμπανα, κρύσταλλα, τέχνη, προϊόντα μέικ – απ...», παραδέχεται. «΄Εχω ένα χόμπι με το οποίο “παίζω” όταν το άγχος μου εμφανίζεται».

Η Σκοτ δεν εκπλήσσεται ακούγοντας ότι πολλοί άνθρωπο χρησιμοποιούν τη “θεραπεία” του shopping για να αντιμετωπίσουν την κρίση. «Ο,τιδήποτε βρίσκουν οι άνθρωποι χαλαρωτικό και κομμάτι της καθημερινής τους ρουτίνας, θα το κάνουν περισσότερο, αν μπορούν να το κάνουν», λέει η ίδια.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ήδη συγκεντρώνουν πληροφορίες για να καθορίσουν πόσο ακριβώς η κατανάλωση αλλάζει λόγω της καραντίνας λέει η καθηγήτρια Φλώρα Μπάρντχι από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

“Αν έχουμε αμφιβολίες, μπορούμε να ψωνίσουμε από μικρές, τοπικές επιχειρήσεις αφού πρώτα ρωτήσουμε τι μέτρα ασφάλειας έχουν πάρει για τους πελάτες και τους υπαλλήλους τους. Και πάντα να σκεφτούμε πριν πατήσουμε το «κλικ».”

Η έρευνά της καλύπτει τις «μεταβάσεις της ζωής και κατανάλωση». Η ίδια αναφέρει: «Πολλοί άνθρωποι έχουν αλλάξει και ψωνίζουν για να καταναλώνουν περισσότερο στο σπίτι. Για παράδειγμα για να μαγειρεύουν όλα τους τα γεύματα στο σπίτι παρά να τρώνε εκτός και να “ενορχηστρώνουν” όλες τους τις δραστηριότητες ψυχαγωγίας από το σπίτι...», λέει.

Το shopping που βιώνουμε τώρα μοιάζει να είναι πολύ διαφορετικό από αυτό των πρώτων ημερών της πανδημίας και την κατανάλωση χαρτί τουαλέτας, το οποίο οι ψυχολόγοι αναφέρουν ότι αγοραζόταν υποδηλώνοντας την ανάγκη μας για έλεγχο (της κατάστασης).

Οι ορισμοί για το τι είναι ουσιώδες (στο shopping) φαίνεται να αλλάζουν. Οι καταναλωτές του #ΜένουμεΣπίτι αγοράζουν ρούχα και εξοπλισμό, προμήθειες χειροτεχνίας, κεριά, προϊόντα ομορφιάς, παιχνίδια, προϊόντα κηπουρικής και άλλα για να κάνουν την καραντίνα πιο υποφερτή.

Η Ανν Γκάλαχερ, καθηγήτρια Ηθικής και Φροντίδας στο Πανεπιστήμιο του Σάρρεϊ, ανέφερε στη HuffPost UK ότι το να σκεφτεί κανείς από που και πως ψωνίζουμε και πως μπορεί να μετριάσει ορισμένες από τις αγχώδεις ανησυχίες που εμφανίζουμε.

Αν έχουμε αμφιβολίες, μπορούμε να ψωνίσουμε από μικρές, τοπικές επιχειρήσεις αφού πρώτα ρωτήσουμε τι μέτρα ασφάλειας έχουν πάρει για τους πελάτες και τους υπαλλήλους τους. Και πάντα να σκεφτούμε πριν πατήσουμε το «κλικ».

Πηγή: HuffPost UK