Δεν είναι όλες οι συνήθειές μας καλές, έτσι δεν είναι; Κι εσύ σίγουρα έχεις περιθώρια βελτίωσης και μη νομίζεις πως είναι τόσο εύκολο να μετατρέψεις μια κακή συνήθεια σε καλή, όμως μπορείς να τα καταφέρεις.

Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, κάθε κακή συνήθεια μπορεί να διορθωθεί και να μετατραπεί σε καλή. Φυσικά και για να πετύχεις κάτι τέτοιο πρέπει να έχεις συνηδειτοποιήσει την κακή συνήθεια και να θέλεις πραγματικά να τη διορθώσεις. Ίσως στην αρχή να σου φαίνεται λίγο δύσκολο, όμως δεν είναι, αν ακολουθήσεις αυτά τα 6 βήματα.

Να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου
Όσο πιο ειλικρινής είσαι με τις κακές σου συνήθειες, τόσο καλύτερα θα πετύχεις την αλλαγή που επιζητάς. Εάν έχεις συνειδητοποιήσει ότι έχεις μια κακή συνήθεια, αυτό είναι μια καλή αρχή, ένα καλό βήμα, καθώς έχεις αποδεχθεί το γεγονός ότι κάτι δεν κάνεις καλά και πρέπει να το αλλάξεις.

Καταγραφή
Ένας κλινικός ψυχολόγος προτείνει να αναλύεις μόνος σου τις συνήθειές σου, αρχίζοντας από κάτι σαν ημερολόγιο. Για παράδειγμα, μπορείς να σημειώνεις πράγματα τα οποία κάνεις μες τη μέρα και δεν είναι και τόσο καλά, ακόμα και το παραμικρό, όπως το να τρως τα νύχια σου. Ύστερα, προσδιόρισε τα θετικά και τα αρνητικά αυτής της συνήθειας, καταλαβαίνοντας έτσι κατά πόσο είναι καλό αυτό που κάνεις. Αφού το κάνεις αυτό για τουλάχιστον μία εβδομάδα, θα μπορείς και να καταλάβεις τι προκαλεί αυτή τη συνήθεια.

“Χειραγώγησε” τις μανίες σου
Αφού καταλάβεις γιατί έχεις αυτή τη συνήθεια, προσπάθησε να τη βελτιώσεις, έχοντας όμως τα ίδια αποτελέσματα. Για παράδειγμα, τρως μεγάλες ποσότητες σοκολάτας γιατί σου δίνει ενέργεια; Σταμάτα να το κάνεις κι άρχισε να καταναλώνεις περισσότερα φρούτα που θα σου δώσουν επίσης ενέργεια, αλλά και περισσότερα θρεπτικά στοιχεία. Τρως τα νύχια σου από το άγχος; Διοχέτευσέ το αλλού. Πήγαινε, για παράδειγμα, για τρέξιμο.

Να βλέπεις τα πράγματα ρεαλιστικά
Έχεις κάποιες συνήθειες οι οποίες δεν σου κάνουν και τόσο καλό. Μην έχεις, όμως, πολλές απαιτήσεις από τον εαυτό σου, δε θα αλλάξεις από τη μία μέρα στην άλλη. Θέσε λογικούς στόχους, βλέποντας τα πράγματα ρεαλιστικά.

Χρησιμοποίησε μια εφαρμογή
Υπάρχουν εφαρμογές που μπορούν να σε βοηθήσουν να βελτιωθείς, όπως εφαρμογές απώλειας βάρους ή παρακολούθησης του ύπνου σου. Εντάξει, μην το παρακάνεις, όμως σίγουρα θα σε βοηθήσουν να σημειώσεις μια πρόοδο και να έχεις ένα κίνητρο παραπάνω.

Βρες τη στήριξη που χρειάζεσαι
Όλοι οι άνθρωποι χρειαζόμαστε στήριξη, άλλοι περισσότερο κι άλλοι λιγότερο. Ωστόσο, το να θες να έχεις κάποιον δίπλα σου, την οικογένειά σου, έναν φίλο, ακόμα κι έναν ψυχολόγο, δεν είναι κακό, το αντίθετο μάλιστα. Και φυσικά μην ντραπείς να ζητήσεις βοήθεια, μόνο καλό μπορεί να σου κάνει.

Άρτεμις Σκούφου