facebook_page_plugin

13 προβλέψεις για τη ζωή το 2023

Ποιες θα είναι οι τάσεις φέτος; Δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον, αλλά ας δοκιμάσουμε.
Αυτή θα είναι η χρονιά μου, συνηθίζουμε να λέμε στην αρχή κάθε νέου έτους

… καθώς θα ασκηθώ περισσότερο, θα ξοδεύω λίγο λιγότερα και θα πάψω να αφιερώνω ολόκληρα Σαββατοκύριακα στο να βλέπω συνεχόμενα την αγαπημένη μου σειρά.

Ωστόσο, στον αέρα πλανάται παράλληλα και το ενδεχόμενο αλλαγής ή αλλαγών. Τι θα φέρει άραγε το 2023; Δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον, αλλά ας δοκιμάσουμε.

Όχι άλλη «αρνητική ενέργεια»
Εξ ορισμού αόριστη έννοια, η «αρνητική ενέργεια» χαρακτήρισε τα κενά μας συναισθήματα όταν δυσκολευόμασταν στην αρχή της πανδημίας. Ένας φίλος έγραψε σε ένα tweet που έχει γίνει viral ότι «κατακλυζόμαστε από αρνητική ενέργεια», σε μια προσπάθεια να περιγράψει την ατμόσφαιρα του 2021. Σύντομα διαδόθηκε η έκφραση «αλλαγή ενέργειας» («vibe shift»), με αρθρογράφους και κριτικούς να προσπαθούν να προσδιορίσουν επακριβώς τι ήταν αυτή η περιβόητη ενέργεια, έννοια που παρέμεινε θολή και έχει γίνει καραμέλα. Πάντα θα υπάρχει μια λέξη για να περιγράψει όσα δεν μπορούμε να εκφράσουμε επακριβώς – στη δεκαετία του 2010 π.χ. κυριαρχούσε η λέξη «διάθεση» – αλλά κάποτε η «ενέργεια» αποκρυσταλλώνεται σε συγκεκριμένα γεγονότα και αναγκαζόμαστε εκ των πραγμάτων να κοιτάξουμε τριγύρω μας και να αξιολογήσουμε τις συνθήκες ζωής μας.

Απαλή άνεση
Τον περασμένο μήνα, ο σχεδιαστής Marco Simonetti ανέβασε εικόνες που είχε δημιουργήσει με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίες έδειχναν ένα υποθετικό μαγαζί των γνωστών οίκων Jacquemus και Nike στην Courchevel της Γαλλίας. Η κολεξιόν που προτείνει περιλαμβάνει μαλακές, πλεχτές αθλητικές μπότες και φουσκωτές τσάντες σε σχήμα βολβού. Η επίδειξη μόδας του Jil Sanders για την ανοιξιάτικη σεζόν περιλάμβανε χνουδωτά ρούχα με φτερά και τσάντες σε σχήμα φακέλου. Η γνωστή από το Instagram, Selkie, δημιούργησε μια ολόκληρη τάση, με ονειρικά φουσκωτά φορέματα σε ντελικάτες αποχρώσεις. Η Lucy Sparrow έφτιαξε μια πλεχτή εικαστική εγκατάσταση εμπνευσμένη από τα McDonald’s για μεγάλο σόου τέχνης του Μαϊάμι, όπου περιλαμβάνονταν ακόμη και χουχουλιάρικα ομοιώματα από μπέργκερ και τηγανητές πατάτες.

Ένα βίντεο στο TikTok με πλεκτά καλύμματα ακουστικών που δημιούργησε η Alexandria Masse, καλλιτέχνιδα με πρώτη ύλη τις κλωστές, είχε δύο εκατομμύρια θεατές. Μια ανάρτηση για ένα δάσκαλο που μετέτρεψε τις ζωγραφιές των μαθητών της σε λούτρινα παιχνίδια διαδόθηκε ευρύτατα στο Twitter. Ακόμη και τα ειδικού σχεδιασμού αυτοκίνητα μεγάλης εμπορικής έκθεσης στις αρχές του μήνα ήταν καλυμμένα με φούσκες σε σχήμα ρόδας. Μια σειρά ντοκυμαντέρ για την απαλή ροκ μουσική με τίτλο “Sometimes When We Touch” μόλις έκανε πρεμιέρα στην αμερικανική τηλεόραση. Ίσως να πρόκειται για τη στιγμή της επικράτησης της απαλότητας, τη χρονιά που το απαλό κυριαρχεί παντού.

Χοντρά ψέματα
Μέχρις στιγμής ήταν κοινώς αποδεκτά τα μικρά και ανώδυνα ψέματα ως το τίμημα που πρέπει να πληρώσει κανείς για κάνει τη δουλειά του: οι μικρές επινοήσεις που κάνουν την κοινωνία μας πιο ευγενική και λειτουργική, όπως ένα κομπλιμέντο, το να μην παραδεχόμαστε πως κάτι μας πλήγωσε. Αλλά το 2023 πρόκειται να βιώσουμε χοντρά ψέματα διεθνούς εμβέλειας που θα μας σοκάρουν, προκαλώντας μας αντιδράσεις του είδους ενός σκανδαλώδους «μα δεν σε λένε όντως έτσι!» σε κάποιον που μόλις συστήθηκε με ψεύτικο όνομα. Ο βουλευτής Τζορτζ Σάντος ήταν ο πρώτος διδάξας για φέτος, αλλά προβλέπω πως ο χρόνος θα αποδείξει πως δεν μιλάμε παρά για την κορυφή του παγόβουνου της ψευτιάς που πλέει σε έναν ολόκληρο ωκεανό εξαπάτησης.

Κατοικίδιοι αρουραίοι
Στη διάρκεια του πρώτου χρόνου της θητείας του, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Έρικ Άνταμς μετέτρεψε το θέμα του πληθυσμού των αρουραίων σε ζήτημα κατοικιδίων, που μοιάζει αποφασισμένος να επιλύσει. Έχει εισηγηθεί τη χρήση νέων παγίδων ιταλικής κατασκευής σε όλη την έκταση των πέντε δημοτικών διαμερισμάτων της πόλης και δημιούργησε μια θέση διευθυντή μείωσης πληθυσμού των τρωκτικών στο γραφείο του με αμοιβή 120.000 δολάρια. Όρισε, επίσης, έναν επίτροπο υγιεινής που σε συνέντευξη τύπου υπερθεμάτισε ρητορικά λέγοντας πως «εμείς κυβερνάμε αυτήν την πόλη και όχι οι αρουραίοι». Αν όλες αυτές οι προσπάθειες αποτύχουν, μήπως θα ακολουθήσει μια προσέγγιση πιο ήπιων τόνων, όπως η ενθάρρυνση του κόσμου να αρχίσει να υιοθετεί τα τρωκτικά ως κατοικίδια; Τον προηγούμενο μήνα, η πολιτεία της Νέας Υόρκης απαγόρευσε την πώληση σκύλων, γάτων και κουνελιών σε καταστήματα. Αλλά οι αρουραίοι ακόμη επιτρέπονται, και σίγουρα η πόλη διαθέτει επαρκές απόθεμα.

Κορδόνια τέλος
Η πορεία τους ήταν καλή ως τώρα. Αλλά οι σαγιονάρες που έχουν γίνει μόδα από το 2022 ίσως φέρουν το τέλος των κορδονιών στα παπούτσια. Ήδη επικρατούν τα Birkenstock και τα UGG, που πέρυσι διαδόθηκαν με την ταχύτητα του φωτός στο TikTok, και μετά την καραντίνα επιστρέψαμε στα γραφεία μας φορώντας παντόφλες, μπαλαρίνες και πλατφόρμες τύπου Mary Janes. Γεγονός που αποδεικνύει ότι σκάει η φούσκα της πώλησης αθλητικών από δεύτερο χέρι, καθώς ακόμη και όσοι αγαπούν τα ρούχα που είναι φτιαγμένα για την πόλη έχουν αρχίσει να δοκιμάζουν πλέον υποδήματα παραλίας. Ίσως να είμαστε πια περισσότερο διατεθειμένοι να φορέσουμε παντόφλες με κάποιο σχέδιο που τις κάνει να μοιάζουν περισσότερο με παπούτσια λόγω του εγκλεισμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ή απλώς βαρεθήκαμε να δένουμε κορδόνια σαν πρόσκοποι καθημερινά με το που ανοίγουμε το μάτι μας.

Βάζο με βούτυρο
Η περσινή χρονιά μας έφερε το φαινόμενο του TikTok ονόματι «δίσκοι με βούτυρο», δηλαδή βούτυρο που έχει μαλακώσει και απλωθεί σε δίσκους κουζίνας, διανθισμένο με γαρνιτούρες όπως χορταρικά, βρώσιμα λουλούδια, αλάτι ή μέλι. Πεντανόστιμο! Η δημοτικότητα του βουτύρου είναι παντοτινή, αλλά ακόμη και το αγαπημένο προϊόν περνάει μόδες. Οπότε, φέτος θα είναι η χρονιά του βάζου με το βούτυρο, δηλαδή του δοχείου που θα βρίσκεται έξω από το ψυγείο και είναι ειδικά σχεδιασμένο να κρατά το βούτυρο μαλακό και φρέσκο. Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ το βούτυρο συνιστάται να διατηρείται στους 4 βαθμούς Κελσίου, γεγονός που ίσως να συγκρούεται με την πρόβλεψή μου. Αν χρειαστείτε οδηγίες για τη χρήση ενός τέτοιου βάζου, δείτε αυτές της Carolina Gelen. Καλό άπλωμα!

Η εκδίκηση της κανονικότητας
Τα χρόνια 2016 έως 2022 σημαδεύτηκαν από την επικράτηση του χάους διεθνώς, με την πανδημία να είναι το αποκορύφωμα μετά από τέσσερα χρόνια ασυνάρτητων κραυγών (της περιόδου Τραμπ). Το 2023, παρατηρώντας ανθρώπους κάθε πολιτικής απόχρωσης να αηδιάζουν με την εικόνα του Κογκρέσου που είναι ανίκανο να εκλέξει πρόεδρο, προβλέπω την απομάκρυνση από τις διαμάχες και τη δυσλειτουργικότητα. Οι Αμερικανοί θα στραφούν σε μέσα ενημέρωσης, εμπειρίες και πολιτικά πρόσωπα που είναι απλώς συνηθισμένα και σχετικά ηθικά. Περισσότερο βγαλμένα από το “Abott Elementary” και το “Ticket to Paradise”. Με περισσότερους εφήβους να αντιστέκονται στην τεχνολογία και να ιδρύουν λέσχες βιβλίων ή να κοιτάζουν τα αστέρια. Λιγότερες ακρότητες και περισσότερες καθημερινές χαρές.

Χειροτεχνίες
Με τον πληθωρισμό να περιορίζει την αγοραστική μας δύναμη και τη γρήγορη μόδα να γίνεται ολοένα και πιο ανέμπνευστη και ηθικά αμφιλεγόμενη, αναμένεται να ενταθεί η συζήτηση για «κομμάτια ρούχων που αποτελούν επένδυση» το 2023. Αλλά για όσους δεν διαθέτουμε ούτε τα χρήματα ούτε το ενδιαφέρον να αποκτήσουμε πανάκριβα ρούχα όπως αυτά που φορούν στα σίριαλ, ελπίζω αυτή η χρονιά να καταλήξει με την επιστροφή του «φτιάξε το μόνος σου» στα ρούχα.

Τα καταστήματα με μεταχειρισμένα μπορεί να μην προσφέρουν πλέον τις ευκαιρίες που διέθεταν πριν από μια δεκαετία, αλλά έχουν ακόμη ένα σωρό ακατέργαστα υλικά να επεξεργαστείς με οποιονδήποτε τρόπο θέλεις προκειμένου να δημιουργήσεις μοναδικά κομμάτια με άποψη. Προσδοκώ λοιπόν ο αλγόριθμος του TikTok να μου εμφανίσει περισσότερα βίντεο με οδηγίες για το πως μετατρέπεις ένα t-shirt σε φόρεμα, και προβλέπω βραδιές με φίλους όπου θα ράβουμε μαζί αντί να ανταλλάσσουμε ρούχα. Στην εποχή της συλλογικής νοσταλγίας που διανύουμε, είναι η στιγμή να υιοθετήσουμε ρούχα με τις ατέλειες του χειροποίητου.

Μαϊμού αξεσουάρ
Το TikTok προκάλεσε τη μετάβαση σε μια νέα εποχή προϊόντων μαϊμού στη μόδα. Τα ψεύτικα αξεσουάρ κυριάρχησαν χάρις στις ιστοσελίδες που αποδείχτηκαν γρηγορότερες κι από τη γρήγορη μόδα που πουλάει πανάκριβα επώνυμα είδη, με κερδισμένους επίσης τους πλανόδιους εμπόρους τέτοιων προϊόντων. Ένας από αυτούς έγινε διάσημος με το να πουλάει μαντίλια στην Έβδομη Λεωφόρο του Μανχάταν. Αλλά η μόδα, που από τη φύση της κάνει κύκλους, προτείνει φέτος ακόμη περισσότερες παραλλαγές των κλασικών «μαϊμούδων»: εμπορευμάτων που δημιούργησαν παιχνιδιάρικη αναστάτωση κοροϊδεύοντας τη μανία για τα λογότυπα και την εμμονή με την πολυτέλεια που αναπαράγεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Την τελευταία φορά που συνέβη κάτι τέτοιο, είχαμε ακόμα 2017 και ο οίκος Gucci δημιούργησε μια σειρά από μπλουζάκια που απέτιαν φόρο τιμής στον μεγαλύτερο προβοκάτορα που χρησιμοποιούσε το λογότυπό τους, τον Dapper Dan. Η είσοδος των οίκων πολυτελών ειδών σε αυτό το παιχνίδι έκανε το όλο πράγμα κάπως πιο βαρετό. Ωστόσο, τα εμφανώς ψεύτικα ρούχα και αξεσουάρ θα είναι πάντα πιο ενδιαφέροντα από όσα μιμούνται σχετικά πιστά τα αυθεντικά προϊόντα.

Η περιποίηση μαλλιών σημαντικότερη από την περιποίηση δέρματος
Η ρουτίνα περιποίησης προσώπου σε 12 βήματα ανήκει οριστικά στο παρελθόν, καθώς περνάμε από τη φροντίδα των κυττάρων του προσώπου σε εκείνη των μαλλιών. Φέτος θα είναι η χρονιά που θα αναβαθμίσετε το σαμπουάν και το μαλακτικό που παίρνατε από το φαρμακείο σε κάτι πιο σπέσιαλ, ή εναλλακτικά θα ανακαλύψετε μια μάρκα που πωλείται σε φαρμακεία η οποία θα δίνει λάμψη στα μαλλιά σας λες και συμμετέχετε σε ποπ συγκρότημα, οτιδήποτε κι αν σημαίνει αυτό για εσάς! Ίσως χρειάζεστε απλά μια πετσέτα με μικροΐνες ή ένα βαμαβνκερό t-shirt για να σκουπίζετε τα μαλλιά σας ή μια ειδική βούρτσα για μπούκλες. Η επιστροφή στα κοκαλάκια που προηγήθηκε το 2022, και τα οποία βλάπτουν τα μαλλιά λιγότερο από τα λαστιχάκια, ήταν μόνο η αρχή. Παρακολουθείστε τις σχετικές σελίδες στο TikTok και στο Instagram για τις κρέμες και τις μάσκες μαλλιών. Αν δεν έχετε ακόμα πειστεί, ρίξτε μια ματιά στην τεράστια συζήτηση που προκάλεσε στο TikTok η χρήση ενός λαδιού για τα μαλλιά την πρώτη βδομάδα του νέου χρόνου.

Η δικαίωση όσων φορούν φούτερ και σορτς
Ως ψηφοφόρος, ποτέ άλλοτε δεν είχα νιώσει πως κάποιος με εκπροσωπεί περισσότερο από τη στιγμή που ο Τζον Φέτερμαν, ο σωματώδης τύπος που εμφανίστηκε στην καμπάνια του φορώντας σορτς και φούτερ, ορκίστηκε γερουσιαστής της Πενσιλβάνια, κι ας ψηφίζω αλλού. Ως τύπος που από χρόνια ντύνομαι με τέτοια ρούχα, εκτιμώ βαθιά την αφοσίωση του κυρίου Φέτερμαν σε αυτό το στυλ: ούτε η βροχή, ούτε το χιόνι, ούτε η ζέστη ή η ομίχλη τον εμποδίζουν από το να φοράει την αγαπημένη του ενδυμασία σε δημόσια θέα.

Ελπίζω πως η γενναιότητά του, από κοινού με την έννοια του «σικ της πανδημίας» που γίνεται ολοένα και πιο αποδεκτή ακόμα και εκτός βιντεοκλήσεων, θα επιτρέψει σε εμάς, τους τύπους που φορούν φούτερ και σορτσάκια, να «βγουν από την ντουλάπα» και να πρωταγωνιστήσουμε στη δημόσια σκηνή. Μιλάμε για κάτι περισσότερο από ένα σπορ και ανέμελο στυλ: μιλάμε για κίνημα!

Συζήτηση με αγνώστους
Είναι παράξενο όταν ο διπλανός σου στο μετρό ή σε κάποιο εστιατόριο ξεκινά μια συζήτηση, όσο αθώα και καθημερινή και να είναι αυτή. Προσδοκώ, και ενδεχομένως ενδόμυχα εύχομαι, πως αυτό πρόκειται να αλλάξει το 2023. Περισσότεροι ξένοι σε δημόσιους χώρους θα αρχίσουν να συζητούν ο ένας με τον άλλον για μικροπράγματα ή περισσότερο σοβαρά ζητήματα. Αυτό θα μας κάνει να νιώθουμε πως ζούμε όλοι μαζί αντί ο καθένας μόνος του, και θα διαδοθούν νέες ιδέες που θα προκαλέσουν συζητήσεις σαν να βρισκόμαστε σε σαλόνι του 19ου αιώνα.

Η σταυροφορία εναντίον της καφεΐνης
Πέρυσι, έγινε της μόδας το κρασί και τα κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ σε κλαμπ και μπαρ. Το 2023 θα λάβει χώρα η κατάρρευση της καφεΐνης. Αναλογιστείτε κούπες γεμάτες χαρμάνια με γεύση τσαγιού αλλά χωρίς τη δραστική του ουσία, ένα ολόκληρο ντεγκαφεϊνέ μενού στα Starbucks, ή ροφήματα με γεύση σόδας χωρίς καφεΐνη. Οι ινφλουένσερ για θέματα ευζωίας θα αναρτούν γραφήματα σε παστέλ αποχρώσεις με στοιχεία εναντίον της ουσίας, βίντεο από «πριν» και «μετά» τη διακοπή της θα κατακλύσουν το TikTok δείχνοντας ανθρώπους που έχουν περάσει μια μέρα, μια βδομάδα, ένα μήνα κοκ χωρίς καφέ. Ίσως έχει έρθει η ώρα ακόμη και για Red Bull χωρίς καφεΐνη. Καλή αντάμωση, λοιπόν, στις καφετέριες που δεν θα σερβίρουν καφέ.

Φωτ: Aileen Son / The New York Times Πηγή: The New York Times

https://www.kathimerini.gr/

forwoman

Μείνετε ενημερωμένοι. Εγγραφείτε στο Newsletter μας.

Ζώδια - Σχέσεις

Υγεία

Παιδί

Τέχνες

Επικαιρότητα

Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.