Το παρακάνατε στις γιορτές και θέλετε να ισορροπήσετε ξανά στη ζυγαριά; Μήπως η καραντίνα σας στέλνει συνεχώς στο ψυγείο; Όπως και να ‘χει, νέα έρευνα αποκαλύπτει το «μυστικό» στην απώλεια βάρους.

Η υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών και διατροφής σίγουρα δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Οι λιγούρες, η κόπωση, το κίνητρο πολλές φορές μπορεί να σταθούν εμπόδια στην προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος και τότε είναι που έρχεται η απογοήτευση και η παραίτηση. Νέα έρευνα, όμως, δείχνει ότι ένα από τα πιο απλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε είναι απλώς να μιλάμε για το «ταξίδι» της προσπάθειάς μας.

Στο πλαίσιο της μελέτης του Πανεπιστημίου του Drexel που δημοσιεύτηκε στο journal Obesity τον Οκτώβριο, 87 συμμετέχοντες έπρεπε να ζυγίζονται σε ασύρματη ζυγαριά και να καταγράφουν την κατανάλωση τροφών που έκαναν κατά τη διάρκεια 12 μηνών. Ο στόχος ήταν να δουν αν το να ελέγχεις τον εαυτό σου μπορεί να βελτιώσει τα αποτελέσματα.

Για τους πρώτους τρεις μήνες, ο κάθε συμμετέχων λάμβανε μέρος και σε μια εβδομαδιαία ομαδική συνάντηση, όπου μάθαινε κάποιες συμβουλές συμπεριφοράς. Έπειτα, οι συμμετέχοντες είχαν επαφή μόνο με τον καθοδηγητή τους, μέσω ενός μηνύματος την εβδομάδα κι ενός τηλεφωνήματος τον μήνα. Οι καθοδηγητές μπορούσαν να δουν τα δεδομένα μόνο των μισών συμμετεχόντων και να απαντήσουν με βάση τις πληροφορίες που λάμβαναν. Κανείς δεν είχε πρόσβαση στα δεδομένα του άλλου και τα μηνύματα που λάμβαναν ήταν γενικά.

Όπως αναφέρει και η επικεφαλής της μελέτης, Meghan Butryn, PhD., οι ερευνητές θέλησαν να δουν αν η διατήρηση της απώλειας βάρους θα είχε καλύτερα αποτελέσματα όταν οι καθοδηγητές θα μπορούσαν να δουν τα αποτελέσματα και να δώσουν feedback, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση υψηλών επιπέδων κινήτρου για υγιεινές συμπεριφορές και φυσική δραστηριότητα.

Αυτό που φάνηκε, λοιπόν, ήταν ότι οι συμμετέχοντες των οποίων τα δεδομένα έφταναν και στους καθοδηγητές (δηλαδή οι μισοί συμμετέχοντες) κατάφεραν να διατηρήσουν την απώλεια βάρους. Από την άλλη, οι συμμετέχοντες που δεν είχαν επαφή με coaches και τα δεδομένα τους δεν πήγαιναν πουθενά πέρα από αυτούς, πήραν πάνω από 2 κιλά κατά τις πρώτες εβδομάδες χωρίς τις ομαδικές συναντήσεις.


Αν και σίγουρα χρειάζεται περισσότερη έρευνα, ωστόσο αποδεικνύεται πως το να μιλάμε για τους στόχους και την πρόοδό μας με ένα γιατρό, διαιτολόγο ή άλλο επαγγελματία υγείας ή ακόμη και άτομο που μας εμπνέει, μπορεί να μας ωθήσει να συνεχίσουμε την καλή δουλειά και να επιμείνουμε στον στόχο μας.

Να κάτι που μπορούμε να δοκιμάσουμε μέσα στο 2021!

ΠΗΓΗ: Clickatlife.gr https://www.newsitamea.gr/