Ίσως νομίζετε ότι η χορτοφαγία θα είναι καλύτερη για την υγεία σας. Ίσως δεν αντέχετε να τρώτε ζώα. Ή μήπως ανησυχείτε για το περιβάλλον ; Όποιος κι αν είναι ο λόγος, σκέφτεστε να δοκιμάσετε τη χορτοφαγία, κάτι που είναι υπέροχο - αλλά πρέπει σίγουρα να κάνετε πρώτα την έρευνά σας.

«Η χορτοφαγία υπήρξε από καιρό βασικό στοιχείο σε πολλούς πολιτισμούς», εξηγεί ο Yasi Ansari, MS, RDN . "Ξεκίνησε πολιτιστικά ως τρόπος σεβασμού και φροντίδας των ζώων και ως μη βίαιης πρακτικής προς τα ζώα. Σήμερα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι εξερευνούν περισσότερα φυτικά τρόφιμα για διάφορα οφέλη για την υγεία και τον ευεργετικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει η κατανάλωση περισσότερων φυτικών τροφών στο περιβάλλον. "

 

Παραδοσιακά, η χορτοφαγία μπορεί να περιλαμβάνει οποιονδήποτε αριθμό παραλλαγών, όπως η απομάκρυνση των ζωικών προϊόντων εντελώς - συμπεριλαμβανομένων των αντικειμένων που προέρχονται από ζώα, όπως το γάλα και το μέλι - ή απλώς χωρίς ζωική σάρκα, ψάρι και θαλασσινά. Ο όρος προέρχεται από έναν συνδυασμό των δύο λέξεων λαχανικών και αγροτικών , και ανάλογα με τους στόχους σας, θα μπορούσε να περιλαμβάνει οποιονδήποτε αριθμό παραλλαγών.

Τύποι χορτοφάγων.
Δείτε τις πιο κοινές εκδόσεις χορτοφαγίας παρακάτω:

1. Χορτοφάγος (αλλιώς γνωστός ως χορτοφάγος Lacto-Ovo)
"Οι χορτοφάγοι δεν θα τρώνε κρέας, πουλερικά, ψάρια ή θαλασσινά, αλλά θα τρώνε γαλακτοκομικά προϊόντα, μέλι και αυγά", λέει η Marissa Meshulam , MS, RD, CDN. Δεδομένου ότι περιλαμβάνει μια σειρά τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, όπως τα αυγά και οι φακές, είναι ένας πολύ βιώσιμος τρόπος για να φάτε εάν θέλετε να εξαιρέσετε όλο το κρέας από τη διατροφή σας.

2. Flexitarian
"Ένας φλεξιστής είναι περισσότερο ένα ευέλικτο χορτοφαγικό τρόπο διατροφής, όπου η πρόσληψή σας είναι ως επί το πλείστον χορτοφάγος, αλλά θα τρώτε κοτόπουλο, μπριζόλα ή οποιοδήποτε άλλο ζωικό προϊόν όταν το λαχταράτε", λέει ο Ansari. "Σκεφτείτε λιγότερο κρέας και περισσότερα φυτικά τρόφιμα." Αυτό είναι το λιγότερο περιοριστικό χορτοφαγικό φαγητό και θα μπορούσε επίσης να ονομαστεί "κυρίως φυτικό" --aka, τα λαχανικά αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του πιάτου σας πολλές φορές, αλλά όχι πάντα.

3. Πεσκάριος
"Ένας πεσκάτας είναι χορτοφάγος που τρώει επίσης ψάρι, μαζί με αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα", λέει ο Meshulam. Είναι μια εξαιρετική επιλογή εάν θέλετε να πάρετε επιπλέον πρωτεΐνη στη διατροφή σας. Είναι επίσης μια εξαιρετική διατροφή για την λήψη άφθονων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που υποστηρίζουν τον εγκέφαλο , τα οποία διαφορετικά βρίσκονται σε τρόφιμα όπως οι σπόροι chia ή τα καρύδια .

4. Λακτο-χορτοφάγοι
"Ένας λακτο-χορτοφάγος απέχει από αυγά, κρέας, πουλερικά, θαλασσινά και ψάρια, αλλά τρώει γαλακτοκομικά προϊόντα", εξηγεί ο Meshulam. Στην Ινδία, για παράδειγμα , μια γαλακτο-χορτοφαγική διατροφή είναι συνώνυμη με τη χορτοφαγία στο σύνολό της, καθώς ο Ινδουισμός θεωρεί τα αυγά και τα προϊόντα αυγών ως ζώα.

5. Ovo-χορτοφάγοι
"Οι χορτοφάγοι από τα ωοειδή χορτοφάγους περιλαμβάνουν αυγά και προϊόντα αυγών στη διατροφή τους, αλλά δεν τρώνε γαλακτοκομικά προϊόντα ή άλλες ζωικές πρωτεΐνες όπως θαλασσινά, ψάρια, πουλερικά και κρέας", λέει ο Ansari. Πολλοί χορτοφάγοι με δυσανεξία στη λακτόζη μπορούν να επιλέξουν να τρώνε με αυτόν τον τρόπο.

6. Βίγκαν
"Μια βίγκαν δίαιτα σημαίνει την εξάλειψη όλων των ζωικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων ζωικής προέλευσης", λέει ο Meshulam. "Αυτό δεν σημαίνει αυγά, γαλακτοκομικά ή ακόμη και μέλι."

Εκτός της διατροφής, οι περισσότεροι βίγκαν εξαλείφουν επίσης ζωικά προϊόντα στην καθημερινή τους ζωή. Για παράδειγμα, δεν θα φορούν δερμάτινα ή γουναρικά προϊόντα ούτε θα χρησιμοποιούν προϊόντα που περιλαμβάνουν συστατικά ζωικής προέλευσης, όπως ζελατίνη.

7. Ωμά vegan
«Αυτή είναι συχνά η πιο αυστηρή μορφή μιας χορτοφαγικής διατροφής», εξηγεί ο Ansari. "Ένα ακατέργαστο vegan αποκλείει τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Δεν υπάρχει μαγείρεμα και τα άψητα τρόφιμα περιλαμβάνουν λαχανικά, φρούτα, όσπρια, βλαστημένους κόκκους, ξηρούς καρπούς, βότανα και σπόρους, με την πεποίθηση ότι ωμά και ελάχιστα μαγειρεμένα / θερμαινόμενα τρόφιμα (λιγότερα από 114 βαθμούς Φαρενάιτ) παρέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα τρόφιμα που μαγειρεύονται. "

Οι ωμές vegan δίαιτες έχουν συσχετιστεί με χαμηλά επίπεδα χοληστερόλης , αλλά δεν υπάρχει συναίνεση για το εάν ένας τύπος χορτοφαγικής διατροφής μπορεί να είναι πιο υγιεινός από τον άλλο.

Γιατί οι άνθρωποι επιλέγουν περισσότερες φυτικές δίαιτες;
Εάν ψάχνετε να αλλάξετε μια πιο φυτική διατροφή , δεν είστε μόνοι. Αλλά παρόλο που μπορεί να φαίνεται σαν ένας μοντέρνος νέος όρος που σας χτυπά στο πρόσωπο κάθε φορά που ανοίγετε το Instagram, μπορεί στην πραγματικότητα να έχει κάποια απίστευτα οφέλη τόσο για την υγεία σας όσο και για το περιβάλλον.

"Νομίζω, γενικά, εστιάζουμε περισσότερο στην υγεία ως πληθυσμός", λέει ο Meshulam. «Με αυτό, οι άνθρωποι καταλαβαίνουν ότι η ενσωμάτωση περισσότερων φυτικών τροφών μπορεί να έχει πολλά οφέλη. Οι φυτικές δίαιτες έχουν συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και ορισμένων καρκίνων». Προσθέτει ότι οι άνθρωποι γίνονται όλο και περισσότερο συνειδητοί στη γη και επιλέγουν να υιοθετήσουν έναν χορτοφαγικό τρόπο ζωής λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της εργοστασιακής γεωργίας .

Για παράδειγμα, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών υποδηλώνει ότι η μετάβαση σε περισσότερες φυτικές δίαιτες θα μπορούσε να μειώσει την παγκόσμια θνησιμότητα κατά 6 έως 10% και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που σχετίζονται με τα τρόφιμα κατά 29 έως 70% - σε σύγκριση με ένα σενάριο αναφοράς για το έτος 2050. Επιπλέον, μια μελέτη του 2013 που απευθύνεται σε γιατρούς τους ζητά να εξετάσουν το ενδεχόμενο να συστήσουν μια φυτική διατροφή σε όλους τους ασθενείς τους, ειδικά σε αυτούς με υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτη, καρδιαγγειακές παθήσεις ή παχυσαρκία.

Υπό την προϋπόθεση ότι το κάνετε στρατηγικά - ή αλλιώς, η διατροφή σας είναι γεμάτη από ολόκληρα τρόφιμα, φυτά πλούσια σε πρωτεΐνες και σύνθετους υδατάνθρακες, σε αντίθεση με τα επεξεργασμένα (αν και φιλικά προς τα vegan) τρόφιμα - θα πρέπει να μπορείτε να αποκομίζετε πολλά οφέλη, λέει. Ανσάρι.

Πώς να μάθετε ποιο είδος χορτοφαγικής διατροφής είναι κατάλληλο για εσάς.
Μπορεί να ακούγεται λίγο προφανές, αλλά ακούστε τη διαίσθησή σας και το σώμα σας . Ίσως ορισμένοι θρησκευτικοί ή ηθικοί λόγοι να σας ενθαρρύνουν να πηγαίνετε εντελώς vegan, ή μπορεί να αισθάνεστε καλύτερα με ένα κομμάτι μπριζόλα στη διατροφή σας κατά καιρούς. Ίσως κάνετε πολλές ασκήσεις προπόνησης με βάρη , οπότε αισθάνεστε ότι χρειάζεστε πρωτεΐνες από πουλερικά και θαλασσινά - ή ίσως απλά να κρατάτε τα αυγά στο μείγμα.

«Ενθαρρύνω τους πελάτες μου να επικεντρωθούν σε αυτά που τα τρόφιμα αισθάνονται σωστά σε αυτό το τρέχον σημείο της ζωής τους, με την επίγνωση ότι μπορεί να αλλάξει», λέει ο Meshulam. "Αυτό επιτρέπει την ευελιξία γύρω από τα τρόφιμα και δημιουργεί μια αίσθηση εμπιστοσύνης μέσα στο σώμα μας ότι μπορούμε να τιμήσουμε ό, τι χρειαζόμαστε." Για παράδειγμα, λέει ότι μερικοί άνθρωποι πραγματικά ευδοκιμούν σε μια κυρίως χορτοφαγική διατροφή, ενώ άλλοι αισθάνονται καλά ενσωματώνοντας ορισμένα ζωικά προϊόντα. "Θα έδινα προσοχή στα επίπεδα ενέργειας και την ικανοποίησή σας και θα δω τι είναι σωστό για εσάς."

Επιπλέον, η Ansari συνιστά τη συνεργασία με έναν διαιτολόγο ή τον έλεγχο των μακροεντολών στο φαγητό σας, ώστε να μπορείτε να είστε σίγουροι ότι πληροίτε τις κατάλληλες απαιτήσεις σε θρεπτικά συστατικά όταν πρόκειται για τη διατροφή σας. "Θα συνιστούσα μετάβαση σε φάσεις - είτε λίγες μέρες την εβδομάδα είτε σταδιακά να αφαιρούμε ομάδες τροφίμων", λέει. "Μπορείτε να καλύψετε το 100% τις διατροφικές σας ανάγκες μέσω των τροφίμων και των σωστών συμπληρωμάτων. Μερικά βασικά θρεπτικά συστατικά που παρακολουθώ κατά τη μετάβαση περιλαμβάνουν Β-12, ασβέστιο, βιταμίνη D , ιώδιο, ωμέγα-3, σίδηρο και ψευδάργυρο ."

Η κατώτατη γραμμή.
Η μετάβαση σε μια χορτοφαγική διατροφή μπορεί να είναι απολύτως υγιής και να σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους της υγείας σας, υπό την προϋπόθεση ότι γίνεται με τον σωστό τρόπο. Κάντε την έρευνά σας, εμπιστευτείτε τη διαίσθησή σας, βρείτε μερικές νόστιμες συνταγές και δείτε πώς πηγαίνει.

Νιχίτα Μαχτάνι
 συγγραφέας
Η Nikhita Mahtani είναι ανεξάρτητος δημοσιογράφος με έδρα τη Νέα Υόρκη και καλύπτει κυρίως την υγεία και το σχεδιασμό. Αποφοίτησε με μεταπτυχιακό τίτλο στο περιοδικό Journalism από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκηςhttps://www.mindbodygreen.com/