Το Smoothie που ορκίζεται αυτός ο γαστρεντερολόγος για ένα υγιές έντερο
Εικόνα από Tatjana Zlatkovic /

Ρωτήστε οποιονδήποτε ειδικό για την υγεία του εντέρου πώς να χορτάσετε με φυτικές ίνες σε κάθε γεύμα -πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό- και πιθανότατα θα σας πουν: Φάτε τα σταυρανθή λαχανικά σας . Αλλά δεν είναι τόσο εύκολο να βάλεις κρυφά αυτά τα λαχανικά στα πρωινά σου γεύματα, ειδικά αν είσαι ένθερμος μέλος του στρατοπέδου για γλυκά πρωινά .

Η λύση? Ένα λαχταριστό smoothie πλούσιο σε φυτικές ίνες. Απλώς ρίξτε όλα τα συστατικά -συμπεριλαμβανομένων των χόρτων!- και θα πιείτε μια γουλιά υγιεινή για το έντερο.

Ο γαστρεντερολόγος Will Bulsiewicz, MD, MSCI, έχει κατακτήσει τη δική του κρεμώδη συνταγή. "Υπάρχει μια βασική δομή που αλλάζω", μοιράστηκε στο mindbodygreen podcast . Τα συστατικά μπορεί να είναι απλά, αλλά έχουν αρκετά μεγάλη δύναμη

Πώς να φτιάξετε αυτό το smoothie για το έντερο
Μπανάνες: Χρησιμοποιεί πάντα μπανάνες ως βάση, καθώς αυτές κάνουν το smoothie παχύρρευστο και κρεμώδες. «Αν παγώσεις την μπανάνα σου, μεταμορφώνει ριζικά το smoothie σου», λέει ο Bulsiewicz. Οι μπανάνες έχουν επίσης σχετικά υψηλή περιεκτικότητα σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες (περίπου 3 γραμμάρια ανά μεσαίου μεγέθους μπανάνα), οι οποίες – λάβετε αυτό – συμβάλλουν στην προώθηση της κανονικότητας .
Φυλλώδη πράσινα: "Υπάρχουν πάντα χόρτα κάποιας ποικιλίας. Έχω την τάση να κάνω ρόκα", λέει. «Τα βλαστάρια μπρόκολου τείνουν επίσης να κρυφτούν εκεί». Τώρα, όταν αναλαμβάνετε να επιλέξετε τα σταυρανθή λαχανικά σας, μπορεί να σκεφτείτε αμέσως το κουνουπίδι ή τα λαχανάκια Βρυξελλών, αλλά η ρόκα είναι επίσης ένα αστέρι στη λίστα των ινωδών σταυρανθών λαχανικών. Το ίδιο ισχύει και για αυτά τα φύτρα μπρόκολου : «Το καλύτερο μέρος για να πάρετε σουλφοραφάνη δεν είναι το μπρόκολο, είναι τα φύτρα», εξηγεί ο Bulsiewicz.
Μούρα: «[Μου αρέσει να έχω] μια ωραία, δυνατή, υγιεινή μερίδα βιολογικών βατόμουρων», σημειώνει ο Bulsiewicz. Αυτά παρέχουν 4 γραμμάρια φυτικών ινών και είναι επίσης μια καλή πηγή πολυφαινολών , οι οποίες έχουν πολλά οφέλη για την υγεία .
Σπόροι: «Το αλεσμένο λινάρι, η κάνναβη και το chia τα κάνουν όλα στο smoothie», λέει. Το chia και το λινάρι είναι γεμάτα με διαλυτές φυτικές ίνες και ωμέγα-3, ενώ οι σπόροι κάνναβης προσφέρουν τόνους φυτικής πρωτεΐνης—μια νικητήρια τριάδα στα μάτια του Δρ. Β.
Υγρό επιλογής: Συνήθως γεμίζει το μπλέντερ με γάλα βρώμης , καθώς είναι κρεμώδες και περιέχει την ειδική ίνα, τη βήτα-γλυκάνη , η οποία είναι αστρική για την υγεία του εντέρου.

Χρησιμοποιεί κατά καιρούς γάλα καρύδας, αλλά μόνο ως απόλαυση. «Λατρεύω το γάλα καρύδας», λέει. "Αλλά οι άνθρωποι θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι το γάλα καρύδας και το λάδι καρύδας έχουν απίστευτα υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά. Δεν θέλετε να υπερβάλλετε σε τέτοιου είδους πράγματα."
 Δείτε πώς να φτιάξετε το καλοσχηματισμένο smoothie του:

Βάλτε 1 παγωμένη μπανάνα, μια χούφτα ρόκα, μια χούφτα φύτρα μπρόκολου, 1 φλιτζάνι κατεψυγμένα βατόμουρα, 1 κ.γ. αλεσμένοι λιναρόσποροι, 1 κ.γ. σπόρους κάνναβης και 1 κ.γ. σπόρους chia σε ένα μπλέντερ.
Γεμίζουμε το μπλέντερ με γάλα βρώμης μέχρι να καλύψει το πάνω μέρος των υλικών. Ανακατέψτε το μέχρι να ομογενοποιηθεί.
Βάλτε σε ένα ποτήρι και απολαύστε! Μπορείτε επίσης να πασπαλίσετε μερικές καρδιές κάνναβης από πάνω για πρόσθετο τραγανό.

Το πρωινό smoothie του Dr. B είναι εξίσου γλυκό όσο και υγιεινό για το έντερο. Επιπλέον, είναι μια επιχείρηση αρκετά χαμηλής ανύψωσης, ειδικά αν καταψύξετε τα φρούτα κατά τη διάρκεια της νύχτας και το αποτέλεσμα είναι κρεμώδες και χορταστικό.

Τζέιμι Σνάιντερ
Ο Jamie Schneider είναι ο Associate Editor στο mindbodygreen, που καλύπτει την ομορφιά και την ευεξία.

https://www.mindbodygreen.com/