Εκτός του να κάνουν τα γεύματά μας πιο νόστιμα και να μειώνουν την ανάγκη για αλάτι, τα μυρωδικά είναι πλούσια και σε θρεπτικά συστατικά.

Θοδωρής ΔιάκοςΘοδωρής Διάκος
Συντάκτης - Δημοσιογράφος
Τα μυρωδικά και τα βότανα είναι πολύτιμοι σύμμαχοι, όχι μόνο της γεύσης αλλά και της υγείας μας. Περιέχουν άφθονα θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά σε μικροποσότητες, που αθροιστικά όμως κάνουν τα πιάτα μας ακόμα πιο υγιεινά. Ποια είναι τα καλύτερα, και τι μας προσφέρουν;

Ρίγανη
Ανήκει στην οικογένεια της μέντας, και τα φύλλα της διαθέτουν τεράστιες ποσότητες αντιοξειδωτικών. Έρευνες έδειξαν πως, γραμμάριο προς γραμμάριο, το βότανο έχει 42 φορές περισσότερη αντιοξειδωτική δράση από τα μήλα και τέσσερις φορές περισσότερη από τα βατόμουρα, μια από τις μεγαλύτερες αντιοξειδωτικές μονάδες παραγωγής ενέργειας. Τα έλαια που υπάρχουν φυσικά στη ρίγανη έχουν μελετηθεί και για τις αντιμικροβιακές τους ιδιότητες. Και δοκιμάστε την επίσης φρέσκια. Η γεύση της είναι διαφορετική και πολύ ενδιαφέρουσα.

Μέντα
Αυτό το βότανο περιέχει φλαβονοειδή, είδη αντιοξειδωτικών ενώσεων. Αλλά επίσης και το άρωμά της έχει ανακαλυφθεί μέσα από έρευνες ότι μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της διάθεσης και στην οξύτητα της συγκεχυμένης σκέψης.

Βασιλικός
Είναι πηγή τόσο λουτεΐνης όσο και ζεαξανθίνης, δύο ενώσεων που προστατεύουν τα μάτια μας καθώς μεγαλώνουμε. Ο βασιλικός παρέχει επίσης υψηλές ποσότητες βιταμίνης Κ και σε μικρότερες ποσότητες βιταμίνη C, β-καροτίνη και μαγγάνιο.

Δενδρολίβανο
Μέλος της οικογένειας της μέντας και αυτό, το δεντρολίβανο εκτιμάται τόσο για τη γεύση του όσο και για το ξεχωριστό άρωμά του και είναι εύκολο να αναπτυχθεί σε εσωτερικούς χώρους. Εκτός από το μαρινάρισμα ψημένων κρεάτων, αυτό το βότανο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προσθέσει ιδιαίτερη γεύση σε οτιδήποτε, από ψητά λαχανικά μέχρι μαγειρευτά.https://www.iatronet.gr/