Αν υπάρχει μια στάση που μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της πλάγιας κάμψης του κορμού, είναι η στάση τρίγωνο. Τη συνιστώ σε ανθρώπους που ο κορμός τους είναι δύσκαμπτος, σε ανθρώπους με κύφωση, και σε όλους εκείνους που νιώθουν οτι ο κορμός τους, οι κοιλιακοί τους, τα ισχία και η ράχη τους χρειάζεται τόνωση, ενδυνάμωση και ευλυγισία. Είναι από τις στάσεις που μπορούν να βοηθήσουν σε παραμορφώσεις, αν και αναφέρεται οτι αντενδείκνυται σε περιπτώσεις όπως η σκολίωση, ανάλογα την περίπτωση.

Η στάση trikonasana ανήκει στις όρθιες στάσεις και προέρχεται από τη λέξη trikona που σημαίνει τρίγωνο, και τη λέξη asana που σημαίνει στάση/θέση. Η στάση αυτή δυναμώνει τα πόδια και ενεργοποιεί τα ισχία. Διατείνει τον κορμό και βοηθά στην διευκόλυνση της βαθύτερης αναπνοής.
Η στάση εκτελείται από την όρθια θέση, με τα πόδια πιο ανοιχτά από το άνοιγμα των ώμων (πολλοί αναφέρουν οτι τα πέλματα βρίσκονται στο άνοιγμα που είναι οι παλάμες).

Τα χέρια βρίσκονται σε θέση 90 μοιρών απαγωγής, δηλαδή παράλληλα με το έδαφος, σε μία ευθεία μεταξύ τους. Το δεξί σας πέλμα γυρνά κατά 90 μοίρες δεξιά, και το αριστερό κοιτά μπροστά με μια μικρή τάση προς τα δεξιά (15μοιρών). Εισπνεεύστε και εκτείνετε τον κορμό σας προς τα δεξιά, εκπνεύστε και κάντε δεξιά πλάγια κάμψη αφήνοντας το χέρι σας να φτάσει στον μηρό, το γόνατο, τον αστράγαλο, το έδαφος, ανάλογα που φτάνετε.

Το βλέμμα σας εστιάζει στο δεξί σας χέρι αρχικά, αλλά στην τελική θέση μπορεί να εστιάσει και ευθεία μπροστά, ή στο αριστερό σας χέρι, προς τα πάνω. Πραγματοποιήστε την ίδια κίνηση και στην αριστερή σας πλευρά.
*Αποφύγετε να στηριχθείτε με το χέρι σας επάνω στο γόνατο, για να μην πιέσετε την άρθρωση.
*Προσοχή στην υπερέκταση του γόνατος.
Η στάση αυτή διατείνει την περιοχή των ποδιών, και τον κορμό, βοηθά στην ευθυγράμμιση των ώμων, απελευθερώνει από πόνους στην πλάτη, κάνει απαλό μασάζ στα εσωτερικά όργανα, βοηθά στη σωστή ευθυγράμμιση και την ορθή στάση του σώματος και της σπονδυλικής στήλης, δυναμώνει τον αστράγαλο και τονώνει τους συνδέσμους στα κάτω και τα άνω άκρα, βοηθά σε θέματα γαστρίτιδας, δυσπεψίας, δυσκοιλιότητας, και έχει αναφερθεί οτι μπορεί να τονώσει τα όργανα της αναπαραγωγής και το νευρικό σύστημα. Αναφέροντα πολλά ακόμη οφέλη, ανάλογα με τη βιβλιογραφία.

Θα πρέπει να αποφεύγεται από άτομα που πάσχουν από προβλήματα της πίεσης του αίματος ειδικά αν το κεφάλι βρίσκεται πιο χαμηλά από το ύψος της καρδιάς, από πονοκεφάλους, ζαλάδες και ιλίγγους, τραύματα στο μυϊκό σύστημα ειδικά τη λεκάνη και τους ώμους και αν παρατηρείτε ιδιαίτερα ευλύγιστο γόνατο (υπερέκταση γόνατος).

Παρόμοια στάση είναι η utthita trikonasana, και η parivrtta trikonasana.
Αντισταθμιστικές στάσεις είναι η βαθιά πρόσθια κάμψη, η στάση του κάτω σκύλου, και η στάση ομπρέλα.
Η στάση του τριγώνου συμβολίζει την τριάδα. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της γιόγκα, υπάρχουν πολλών ειδών τριάδας. Η τριάδα των tamas, rajas και sattva, τα τρία εσωτερικά ενεργειακά κανάλια (nadis) κ.α.

Στο φυσικό μας σώμα, υπάρχει και η τριάδα του αυτόνομου νευρικού συστήματος, το συμπαθητικό, το παρασυμπαθητικό και η ισορροπία αυτών. Αυτή η τριάδα είναι πολύ σημαντικό να ισορροπεί ώστε να είμαστε πιο ήρεμοι και ισορροπημένοι στη ζωή μας. Η στάση τρίγωνο συμβολίζει την ισορροπία κάθε τριάδας στη φύση το σώμα και τη ζωή μας.

/yogasourloulou.wordpress.com/