«Καθώς ξεκουράζουμε το βλέμμα μας πάνω στο μάνταλα, ο νους γίνεται σταθερός όπως η επιφάνεια μια λίμνης με νερό…»

Tα μάνταλας/γιάντρας είναι «βοηθήματα για το διαλογισμό», κάτι που πρέπει να συλλογιζόμαστε συνεχώς μέχρι το σημείο του κορεσμού, έτσι ώστε η εικόνα του μάνταλα να ενσωματωθεί πλήρως στο εσωτερικό μας ακόμη και με τις πιο μικρές της λεπτομέρειες. Στη συνέχεια, μπορούμε να την οραματιστούμε και να συλλογιστούμε κατά βούληση πάνω σε αυτή έχοντας μια σαφής και ζωντανή εικόνα στο νου μας.

Ο διαλογισμός εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συγκέντρωση, έτσι πριν από τη χρήση ενός μάνταλα που έχετε επιλέξει, βρείτε ένα ήσυχο μέρος για να καθίσετε, μακριά από περισπασμούς ή θορύβους. Προσπαθήστε να απορροφήσετε την ειρηνική ατμόσφαιρα γύρω σας και να επικεντρωθείτε αρχικά στη χαλάρωση του μυαλού σας, αναπνέοντας αργά και βαθιά.

Πριν ξεκινήσετε, επιλέξτε ένα μάνταλα που σας μαγνητίζει πολύ έντονα ή συμβολίζει κάποιες αξίες που στις οποίες πιστεύετε ή θα θέλατε να αποκτήσετε.

Χρησιμοποιήστε τον παρακάτω οδηγό ως βοηθό για την ορθή πρακτική σας:

1. Με το επιλεγμένο μάνταλα τοποθετημένο σε ένα τραπέζι ή στο πάτωμα στο μήκος του βραχίονα μπροστά σας, ή σε ένα αυτοσχέδιο καβαλέτο, στο ίδιο επίπεδο με τα μάτια σας, καθίστε αναπαυτικά – είτε σε μια καρέκλα με τα πόδια σας επίπεδα στο πάτωμα ή σε ένα μαξιλάρι με τα πόδια σας σταυρωμένα.
2. Εισπνεύστε αργά και βαθιά, από το διάφραγμα, ενώ παράλληλα αδειάζετε και χαλαρώνετε το μυαλό σας.
3. Κοιτάξτε απαλά το μάνταλα και χαλαρώστε τα μάτια σας, έτσι ώστε, αρχικά, η εικόνα να είναι εκτός εστίασης.
4. Καθίστε σε ησυχία, επικεντρωθείτε στην εικόνα πλήρως και επιτρέψτε στα σχήματα, τα μοτίβα και τα χρώματά της να δουλέψουν στο ασυνείδητο μέρος του μυαλό σας. Εάν προκύψουν σκέψεις που αποσπούν την προσοχή σας, αφήστε τες να φύγουν μακριά και απαλά φέρτε την προσοχή σας πίσω στο μάνταλα.
5. Κάνετε αυτό για τουλάχιστον 5 λεπτά αρχικά. Στις επόμενες συνεδρίες, σταδιακά δοκιμάστε να αυξήσετε την περίοδο διαλογισμού σας στα 15 λεπτά.
6. Όταν είστε έτοιμοι, σιγά-σιγά φέρτε την προσοχή σας πίσω στον κόσμο γύρω σας.

“Το μυαλό είναι ένα μάνταλα, ένας κύκλος. Αν παρακολουθήσετε, θα αντιληφθείτε τον φαύλο κύκλο του νου. Ξανά και ξανά φέρνει τα ίδια συναισθήματα – τον ίδιο θυμό, το ίδιο μίσος, την ίδια απληστία, το ίδιο το εγώ. Και είστε απλά ένα θύμα. Καθώς γινόμαστε συνειδητοί προς τον νου, θα σπάσετε τον κύκλο, δεν είστε πλέον ταυτισμένοι με το μυαλό. ” Osho

Sri Yantra Ganesha Yantra
Εάν θέλετε να εμβαθύνετε την πρακτική σας πάνω στα μάνταλας, θα πρέπει να διερευνήσετε την εξατομικευμένη λειτουργία του μάνταλα που επιλέξατε, η οποία περιέχεται σε κείμενα που είναι γνωστά ως tantras. Εκεί δίνονται οδηγίες στους ασκούμενους για το πώς πρέπει να σχεδιαστούν, να χτιστούν και να οραματιστούν, επίσης αναφέρουν ποια μάντρας πρέπει να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια της τελετουργικής τους χρήσης.

Namaste - Α. Χαραλάμπους

modernyogi.gr