«Αρχικά, σταματήστε απλώς τις προσδοκίες σας. Αυτή είναι μια απλή καλή οδηγία για το πώς να κάνετε βουδιστικό διαλογισμό », καθοδηγεί η Pema Chödrön σε όσους ξεκινούν την πρακτική τους. «Αφήστε και παρατηρήστε χωρίς κρίση.»

Ο βουδιστικός διαλογισμός αφορά τη διάλυση της προσήλωσής μας στον εαυτό μας, στη διαδικασία του διαλογισμού και σε οποιοδήποτε αποτέλεσμα θα μπορούσαμε να κερδίσουμε από αυτόν. Μέσα από το διαλογισμό, αρχίζουμε να παίρνουμε το χτύπημα της ζωής με μια μη κατανοητή στάση.

Όταν κάθεστε για να διαλογιστείτε, μπορείτε να εξασκήσετε στην πρακτική σας την έννοια της τριπλής καθαρότητας: να μην έχετε παγιδευτεί με ιδέες για τον εαυτό σας, να μην έχετε παγιδευτεί με ιδέες για την πρακτική και να μην εμπλακείτε με ιδέες για το αποτέλεσμα.

Πρέπει να ξεκινήσετε από όπου βρίσκεστε.
Μερικές φορές ξεκινάτε το διαλογισμό με την αίσθηση, κάθομαι να διαλογιστώ. Αυτό δεν είναι πολύ χρήσιμο. Ωστόσο, δεν μπορείτε απλώς να κάνετε κλικ στα δάχτυλά σας και στο Zap! - όλη η αίσθηση του εαυτού σας έχει φύγει. Πρέπει να ξεκινήσετε από όπου βρίσκεστε. Πριν καθίσετε, μπορείτε πραγματικά να σκεφτείτε το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να διατηρήσετε μια σταθερή ταυτότητα του εαυτού σας ως άχρηστο ή άξιο άτομο, ως κάποιος που δεν μπορεί να διαλογιστεί ή ως κάποιος που μπορεί. Μπορείτε να εξασκηθείτε να φωτίσετε ολόκληρο το πρόσωπο που φέρνετε στο διαλογισμό.

Για παράδειγμα, εάν είστε νέοι σε αυτό, μπορεί να είστε περήφανοι που είστε διαλογιστής. Επιστρέφετε από ένα καταφύγιο και οι φίλοι σας λένε, «Πού ήσουν;» και λέτε, "Ω, απλά διαλογιζόμουν για δέκα μέρες σε ένα μοναστήρι στο νησί του Cape Breton. Κρατήσαμε τη σιωπή τις περισσότερες φορές και διαλογιζόμαστε πολλές, πολλές ώρες κάθε μέρα. " Έχετε αυτό το συναίσθημα, «Ουάου! Θα εντυπωσιαστούν. " Ίσως σε άλλες καταστάσεις να νιώθετε λίγο αμηχανία Εάν οι γονείς σας σας ρωτήσουν πού ήσασταν, θα μπορούσατε να πείτε, "Ω, πήγα σε ένα μικρό ταξίδι στο Cape Breton."

Αρχικά, απλώς εγκαταλείψτε τις προσδοκίες σας. Αυτή είναι μια απλή καλή οδηγία για τον διαλογισμό. Απελευθερώστε τον εαυτό σας από οποιαδήποτε ιδέα για το πώς θα έπρεπε να είστε, και απλά καθίστε. Στη συνέχεια, θυμηθείτε αυτήν την οδηγία περιστασιακά κατά τη διάρκεια της περιόδου διαλογισμού, επειδή πρόκειται να κάνετε πολλή συζήτηση στον εαυτό σας για το πόσο σωστό ή πόσο λάθος είστε. Θα περάσετε πολύ χρόνο στην κεντρική σκηνή ως το αστέρι της δικής σας ταινίας. Μπορείτε να αφιερώσετε πολύ χρόνο στο σχεδιασμό, να ανησυχείτε και να προσπαθείτε να τα πάρετε όλα καλά.

Οι αλλαγές συνεχίζονται και συνεχίζονται. Παρατηρήστε τους χωρίς προσδοκία για το πώς πρέπει να είστε ή ποιοι είστε.
Αντί να διατηρείτε μια περιορισμένη ταυτότητα του εαυτού σας, κάντε το καλύτερο δυνατό για να παρατηρήσετε τον εαυτό σας λεπτό με λεπτό. Παρατηρήστε τι συμβαίνει. Θα συνεχίσετε να το παγώνετε καθορίζοντάς το, γιατί έχετε μια ιδέα για το ποιοι είστε; όλοι έχουμε μια ιδέα για το ποιοι είμαστε. Αλλά αν απλά παρατηρήσετε αντί να διορθώσετε, ο ίδιος ο διαλογισμός θα αρχίσει να ανακινεί την ταυτότητα πολύ. Θα αρχίσετε να έχετε αμφιβολίες για το να είστε μόνο ένας τρόπος. θα δείτε ότι είστε και πώς αλλάζετε συνεχώς. Τα πρώτα πέντε λεπτά της περιόδου διαλογισμού είστε κατάθλιψη. το γκονγκ χτυπάει και νιώθεις χαρούμενος. Στο διαλογισμό περπατήματος βαριέσαι. κάθεστε ξανά στο μαξιλάρι σας και η πλάτη σας πονάει. Το γκονγκ χτυπάει και συνειδητοποιείτε ότι έχετε πάει για ψώνια στη Νέα Υόρκη. Οι αλλαγές συνεχίζονται και συνεχίζονται. Παρατηρήστε τους χωρίς προσδοκία για το πώς πρέπει να είστε, ή ποιος είσαι. Απλά καθίστε εκεί και δείτε τι συμβαίνει.

 

Αυτή είναι η πρώτη ποιότητα της τριπλής καθαρότητας. Παραδοσιακά αναφέρεται ως «χωρίς εαυτό». Αυτό που δείχνει είναι να εγκαταλείψουμε τις προσδοκίες για να είμαστε συγκεκριμένοι τρόποι. Ο βουδιστικός διαλογισμός είναι το τέλειο όχημα για να βλέπετε πώς αλλάζετε, αλλάζετε, αλλάζετε Οι σκέψεις αλλάζουν συνεχώς. Τα συναισθήματα συνεχίζουν να αλλάζουν. Λένε ότι οι προχωρημένοι διαλογιστές μπορούν να δουν ακόμη και τα μόρια να αλλάζουν. (Προσωπικά δεν είχα ποτέ αυτή την εμπειρία.)

Η δεύτερη κατευθυντήρια γραμμή για την τριπλή καθαρότητα είναι «Χωρίς διαλογισμό». Μην κάνετε τον διαλογισμό σας ένα έργο ή μια ειδική εκδήλωση. μην φέρεις σε αυτήν μια στάση μεγάλης σοβαρότητας και σοβαρότητας. Για αυτό το θέμα, μην έχετε καθόλου ιδέα του διαλογισμού σας, ούτε θρησκευτικότητα. Μην κρατάτε καμία αντίληψη για αυτό, ούτε καν, «Ω, ο διαλογισμός πρέπει να είναι απολύτως φυσικός. απλά καθίστε, χαλαρώστε το μυαλό και είστε δροσεροί. "

Αυτή είναι η όλη εκπαίδευση - να αφήσετε και να παρατηρήσετε χωρίς κρίση.
Έχουμε πολλές ιδέες για το τι είναι καλός διαλογισμός, τι είναι ο κακός διαλογισμός. Η ιδέα εδώ είναι ότι καθόμαστε χωρίς προσδοκίες από εμάς και χωρίς προσδοκίες για το τι είναι η πρακτική. Απλώς ακολουθούμε τις οδηγίες, χωρίς να φανταζόμαστε ότι ο διαλογισμός υποτίθεται ότι είναι έτσι ή έτσι. Μπορούμε να αφήνουμε συνεχώς οποιεσδήποτε στέρεες απόψεις σχετικά με το διαλογισμό ή το διαλογισμό, οποιαδήποτε εμπλοκή. Αυτή είναι η όλη εκπαίδευση - να αφήσεις και να παρατηρήσεις χωρίς κρίση, χωρίς προκατάληψη. Μπορούμε απλά να αφήσουμε.

Έτσι νομίζετε, «Αυτός είναι ο διαλογισμός. Υποτίθεται ότι θα παρατηρήσω και θα φύγω. Αλλά δεν μπορώ να παρατηρήσω και δεν μπορώ να αφήσω, και ο διαλογισμός μου είναι χάος. Από την άλλη πλευρά, παρατήρησα λίγο, και αυτό είναι καλό. Αν έχω την ευκαιρία να πω στον εκπαιδευτή διαλογισμού για αυτό, θα είναι ευχαριστημένη. " Έχουμε μια συνήθη τάση να σταθεροποιούμε, αλλά να θυμόμαστε αυτές τις οδηγίες: χωρίς προσδοκίες Είναι όπως είναι. Δεν χρειάζεται να προσθέσετε κάτι επιπλέον.

Η τρίτη ποιότητα της τριπλής καθαρότητας είναι «Χωρίς αποτέλεσμα». Σταματήστε κάθε ελπίδα καρποφορίας. Πρακτική χωρίς ελπίδα για οτιδήποτε πέρα ​​τώρα. Αυτό είναι το μόνο που υπάρχει. δεν υπάρχει αργότερα. Το να είσαι επί τόπου είναι ο μόνος τρόπος για να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε μεταμόρφωση του όντος σου. Εάν ασκείστε με ελπίδα και φόβο, εάν ασκείστε για να γίνετε αυτό που νομίζετε ότι πρέπει να είστε - ακόμα και ένα πιο ήρεμο, πιο στοργικό, πιο συμπονετικό άτομο - απλά προετοιμάζεστε για απογοήτευση. Δεν μπορείτε να φτάσετε από εδώ. Να είσαι πλήρως εδώ για κάθε στιγμή - αυτό είναι το σημείο, από τώρα μέχρι να πεθάνεις.

Αφού διαλογιστείτε, αν παρατηρήσετε κάτι που μοιάζει με αποτέλεσμα - για παράδειγμα, το μυαλό σας αισθάνεται ξεκούραστο, ή αισθάνεστε εντελώς ένα σημείο, ή αισθάνεστε πολλή συμπόνια ή καλοσύνη - απλά παρατηρήστε το και αφήστε το να φύγει. Ο Trungpa Rinpoche χρησιμοποιούσε συχνά τη λέξη «απαγορεύεται». Δεν είναι ότι υπάρχει κάτι λάθος με τα αποτελέσματα. Αλλά όταν προσκολλούμαστε στα αποτελέσματα, δεν έχουν καμία χρησιμότητα. Ένα από τα κείμενα του mahamudra λέει, «Ακόμη και οι ιδιότητες της σαφήνειας, της μη κατοικίας και της ευδαιμονίας είναι εμπόδια εάν προσκολληθείτε σε αυτά».

Αυτή είναι λοιπόν τριπλή καθαρότητα. Παρέχει καλές οδηγίες για την εξάσκηση του διαλογισμού - ή για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, για αυτό το θέμα. Μην έχετε καμία προσδοκία για το ποιος είστε - ο γενναιόδωρος ή ο κακός ή όποιος - καμία προσδοκία για τη δραστηριότητα ή τη διαδικασία σας, καμία προσδοκία για καρποφορία. Έτσι πηγαίνουμε από το να ζούμε εννοιολογικά, να παγώνουμε τον εαυτό μας στο χρόνο και το χώρο, να χαλαρώνουμε στη ρευστή ευρυχωρία με την οποία γεννηθήκαμε.

Αγαπημένη βουδιστική δασκάλα, συγγραφέας, μοναχή και μητέρα, η Pema Chodron έχει εμπνεύσει εκατομμύρια ανθρώπους από όλο τον κόσμο που έχουν αγγιχτεί από το παράδειγμα και το μήνυμά της για την ειρήνη σε αυτούς τους ταραγμένους καιρούς. Το Ίδρυμα Pema Chodron είναι αφιερωμένο στη διατήρηση και τη διανομή της έμπνευσης και των διδασκαλιών της Pema, ώστε να μας βοηθήσουν να ξυπνήσουμε όλους τη σοφία και τη συμπόνια στον εαυτό μας και στον κόσμο γύρω μας.

https://www.eomega.org/