Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με την Ashtanga, είναι εύκολο να παραβλέψετε αυτήν την αρχαία πρακτική. Αλλά ακόμα κι αν έχετε την τάση να ακολουθήσετε ένα από τα άλλα στυλ που μπορεί να είστε πιο συνηθισμένοι, είναι μια αξιόλογη προσπάθεια για κάθε γιόγκι να δοκιμάσει την Ashtanga.

Οι μαθητές επιλέγουν να πάρουν τα χαλιά τους και να εξασκηθούν για διάφορους λόγους. Πολλές τάξεις εξυπηρετούν και επικεντρώνονται στους μαθητές να κάνουν καλή προπόνηση. Το Ashtanga yoga δίνει στους γιόγκι ακριβώς αυτό, καθώς είναι γνωστό για τον γρήγορο ρυθμό και τις προκλητικές πόζες . Κατά τη διάρκεια μιας πρακτικής Ashtanga, οι μαθητές διατρέχουν μια σειρά από asanas με γρηγορότερες μεταβάσεις και μικρότερα κράτημα από ό, τι σε μια τάξη Hatha.
Εάν θέλετε μια σύγκριση, το Ashtanga μοιάζει με το Vinyasa . Ωστόσο, μια σειρά Ashtanga είναι η ίδια κάθε φορά , ενώ οι ροές Vinyasa τείνουν να ποικίλλουν σε κάθε τάξη και είναι μια πιο «ελεύθερη» εμπειρία.
Επιπλέον, το Ashtanga ενσωματώνει πτυχές της παραδοσιακής γιόγκα που μερικές φορές μένουν εκτός τάξης Vinyasa, όπως ψαλμωδίες και αναπνοή Ujjayi .

Η Ιστορία της Ashtanga Yoga
Παραδοσιακά, η γιόγκα σημαίνει να γνωρίζει κανείς τον εαυτό σας και να είστε ήρεμος στον εαυτό σας. Αυτό το αληθινό νόημα μπορεί να χαθεί λίγο στο μείγμα της γιόγκα με επίκεντρο την άσκηση που είναι τόσο διαδεδομένη σήμερα. Η Ashtanga, από την άλλη πλευρά, επαναφέρει τους σύγχρονους γιόγκι στις ρίζες της πρακτικής .
Μεταφρασμένος από τα σανσκριτικά, ο όρος «Ashtanga Yoga» σημαίνει κυριολεκτικά «τα οκτώ σκέλη της γιόγκα». Τα οκτώ άκρα περιγράφηκαν για πρώτη φορά στα Σούτρα Γιόγκα από τον Patanjali, ένα κείμενο που περιγράφει λεπτομερώς τον σκοπό της πρακτικής της γιόγκα και τις αρχές με τις οποίες ένας γιόγκι πρέπει να προσπαθεί να ζήσει 

Αυτά τα άκρα αποτελούν το οκταπλό μονοπάτι, ένα σύνολο οδηγιών για μια καλύτερη ζωή μέσω της γιόγκα. Τα οκτώ άκρα περιγράφουν όχι μόνο τη σημασία των στάσεων που ασκούνται στη γιόγκα, αλλά και τις ηθικές και ηθικές οδηγίες για εφαρμογή σε όλη τη ζωή του ατόμου. Εκτός από τα asanas, η Ashtanga Yoga δίνει μεγάλη έμφαση στα επτά άλλα γιογκικά άκρα και είναι πολύ πνευματική πειθαρχία καθώς και σωματική.


Το Ashtanga yoga αναπτύχθηκε από τον K. Pattabhi Jois στο ινστιτούτο του στο Mysore της Ινδίας. Για το λόγο αυτό, αυτό το στυλ αναφέρεται επίσης ως γιόγκα Ashtanga Mysore. Ο Jois, ο οποίος επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τα οκτώ άκρα του Patanjali, όταν η Ashtanga ήταν στα πρώτα στάδια της καρποφορίας.
Στην πραγματικότητα, ήταν μαθητής του T. Krishnamacharya στο Κολέγιο του Maharaja στο Mysore, όπου ξεκίνησε τις σπουδές του το 1930.
Οι διδασκαλίες του Krishnamacharya, και με τη σειρά τους Pattabhi, βασίζονται στο Yoga Korunta , ένα αρχαίο κείμενο. Ο θρύλος λέει ότι το Yoga Korunta γράφτηκε από τη φασκόμηλο Vamana Risi, ο οποίος έγραψε το κείμενο ως απάντηση σε έναν χαμένο πληθυσμό που αποφάσισε να θεραπεύσει μέσω της πρακτικής της γιόγκα.
»Προωθήστε την πρακτική σας και αλλάξτε τη ζωή σας. Συμμετάσχετε σε μια εκπαίδευση καθηγητών Ashtanga Yoga στην Ινδία , το μέρος όπου ξεκίνησαν όλα.
Η γιόγκα Ashtanga του Pattabhi περιλαμβάνει μια σειρά από στάσεις που συνδέονται με την αναπνοή. Σε αντίθεση με τις σύγχρονες ροές Vinyasa, η ακολουθία στάσεων Ashtanga είναι πάντα η ίδια και η πρακτική εκτελείται παραδοσιακά χωρίς μουσική, φωτισμό διάθεσης και άλλα είδη της τάξης της δυτικής γιόγκα.

Αφαιρώντας αυτούς τους εξωτερικούς παράγοντες της εμπειρίας, οι ασκούμενοι της Ashtanga Yoga είναι σε θέση να βελτιστοποιήσουν την προσοχή τους προς τα μέσα, εστιάζοντας στις εσωτερικές πτυχές της γιόγκα και όχι στη φυσική (χωρίς σεβασμό εάν μια θερμαινόμενη, ανεβασμένη Vinyasa είναι η προτιμώμενη πρακτική σας. Αυτά τα στυλ εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς για διαφορετικούς ανθρώπους).

Η Ashtanga επικαλείται τις παραδοσιακές αρχές της γιόγκα περισσότερο από κάποια μοντέρνα στυλ και θα εμβαθύνει την πρακτική κάποιου να ξεπεράσει τη φυσική .

Ένα τυπικό μάθημα γιόγκα Ashtanga αποτελείται από τα ακόλουθα:
Μάντρας
Χαιρετισμοί από τον Ήλιο
Μόνιμες στάσεις ή θεμελιώδεις θέσεις
Τελική ακολουθία, συμπεριλαμβανομένης της αναπνοής Ujjayi και του πολύ σημαντικού Savasana (μία από τις πιο σημαντικές πτυχές μιας φυσικής πρακτικής γιόγκα). Ο Savasana καθοδηγεί τους ασκούμενους σε μια κατάσταση στο Samadhi , ένα από τα οκτώ άκρα του Patanjali.
Ποιος πρέπει να εξασκηθεί στη Γιόγκα Ashtanga;

Ο συνδυασμός των εσωτερικά εστιασμένων πτυχών της πρακτικής και της φυσικής της έντασης έχει προκαλέσει την Ashtanga να αναπτύξει μια φήμη που μπορεί να τρομάξει μερικά γιόγκη από το να δώσει στην πρακτική μια ευκαιρία. Ωστόσο, εάν είστε φυσικά σε θέση να συμμετάσχετε σε ένα μάθημα Vinyasa, βεβαιωθείτε ότι είστε εξίσου διατεθειμένοι να δοκιμάσετε το χέρι σας στο Ashtanga.

Αν και το βασικό σετ στάσεων είναι πάντα το ίδιο, υπάρχουν διαφορετικές σειρές Ashtanga - πρωτογενής, ενδιάμεση και προηγμένη. Η σειρά αυξάνεται σε δυσκολία και χτίζεται το ένα πάνω στο άλλο. Ξεκινήστε σίγουρα με την κύρια σειρά και προχωρήστε από εκεί μόλις αναπτύξετε μια ισχυρή, συνεπή πρακτική.

Παρόλο που μπορεί να είναι τρομακτικό για τους αρχάριους, κάθε αρχάριος γιόγκα ή ειδικός, θα πρέπει να δοκιμάσει την Ashtanga τουλάχιστον μία φορά. Η πρακτική σάς δίνει την ευκαιρία να εξερευνήσετε τη γιόγκα σε μια βαθύτερη μορφή από ό, τι οι ασάνες που διαρρέουν σε μια τάξη Vinyasa και μπορεί να σας καθοδηγήσουν για να ζήσετε τη ζωή σας περισσότερο σύμφωνα με τις γιογκικές αρχές. Ανεξάρτητα από τον λόγο που επιλέγετε να εμφανιστείτε στο χαλί σας και να εξασκηθείτε, ο καθένας μπορεί να δει ότι αυτό είναι μια αξιόλογη αιτία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Κόστα Μιάχιν
Ο Kosta είναι ο δημιουργός της μεθόδου VIKASA Yoga - μια μοναδική, προκλητική και αποτελεσματική προσέγγιση στη γιόγκα. Είναι επίσης ο ιδρυτής της VIKASA Yoga Academy.

https://www.bookyogaretreats.com/