Η Θεϊκή Μητέρα με κάθε εισπνοή μου, ανεβαίνει μέσα από το μονοπάτι της φωτιάς και συναντά τον Ουράνιο Εραστή και Σύντροφό της. Εδώ η Κουνταλίνι δεν είναι πια η Κάλι, αλλά είναι η Επιθυμούσα, η Καμεσβάρι και ενώνεται ευδαιμονικά με τον Καμεσβάρα – ΑΚΑΤΑ, στον οκταπέταλο λωτό. Εκεί βιώνεται η Υπέρτατη Ευδαιμονία της Ένωσης (Γιόγκα). Ο Καμεσβάρα είναι γνωστός σαν Ουρντβαρέτα (ουρντβά = ανοδικός, ρέτα = ρεύμα, ροή), εξαιτίας της ικανότητάς του να έλκει το Ojas και την Rajapana, μέσω της Susumna.

Η Σανσκριτική λέξη «Ujjayi» προέρχεται από δυο συνθετικά. Το «ud» (उद्), ένα πρόθεμα σε λέξεις που υπονοούν, ανωτερότητα σε βαθμό ή στη θέση, υπερηφάνεια, δύναμη, χειραφέτηση, δέσιμο και το «jayī» (जयी) σημαίνει νικηφόρος, θριαμβευτής, πετυχημένος. «Ujjayi» (उज्जायी), λοιπόν σημαίνει "Νικηφόρο ή Δυναμικό ή Θριαμβευτικό Ανέβασμα". Παντού θα δούμε ή θα ακούσουμε να την αναφέρουν σαν «Ujjayi αναπνοή», "νικηφόρος αναπνοή", «αναπνοή με ήχο», «ο ήχος του ωκεανού», «αναπνοή της κόμπρας» «το ροχαλητό του μωρού», «ο ήχος στα φύλλα των δέντρων». Όμως η Ujjayi δεν είναι αναπνοή άλλα Pranayama! Η πιο σωστή προσέγγισή της θα ήταν «το Θριαμβευτικό Ανέβασμα» της Πράνα.

H αναφορά σε Ujjayi Αναπνοή, είναι μια υπεραπλούστευση, ένα πρωταρχικό στάδιο της Ujjayi Pranayama. Έχει σαν σκοπό να διεγείρει το Παρασυμπαθητικό Νευρικό Σύστημα και να προετοιμάσει τον αρχάριο για την Ujjayi Pranayama. Η Ujjayi Pranayama είναι αναπόσπαστο κομμάτι των Άσανας. Ο διαχωρισμός Asana και Pranayama, έχει γίνει για να ασκούνται και να μελετώνται καλύτερα από τους νέους ασκούμενους. Όμως σε προχωρημένα επίπεδα συχνά συγχωνεύονται.

Η Ujjayi Pranayama είναι αυτή που ελκύει την φλεγόμενη Kali, την Θεϊκή Γυναίκα Πολεμίστρια Durga. Η Ντούργκα είναι η Ενεργή Δύναμη του Σίβα. Είναι η ενσάρκωση της αγνότητας, της γνώσης, της αλήθειας και της αυτοπραγμάτωσης. Ως θεά πολεμίστρια, είναι επίσης γνωστή ως Shakti ή Devi. Στα σανσκριτικά, η λέξη «Durg» σημαίνει ένα οχυρό ή ένα προστατευμένο οχυρό μέρος που είναι ασφαλές. Επίσης, «Durga» σημαίνει αυτή που είναι ανίκητη.

Η αναφορά στο κλείσιμο της επιγλωττίδας ή να κάνουμε την αναπνοή με ήχο, είναι μια οδηγία για αρχάριους ασκούμενους. Δεν προσπαθούμε να κλείσουμε την επιγλωττίδα ή να παράγουμε ήχο. Η Ujjayi Pranayama παράγει αυτόν τον ήχο λόγω της θέσης του κεφαλιού και της εισρόφησης της Θεάς, μέσα από την σπονδυλική στήλη. Είναι μια Υπερβατική Πρακτική, γιατί περιέχει Μάντρα, Μπάντες, Μούντρες και Ντρίστις. Δεν ασκείται ποτέ χωρίς την συνοδεία των τριών μπάντας, έστω και αν κάποιες αυτές δεν βρίσκονται στο σημείο κλειδώματος, γιατί χωρίς την ενεργοποίηση των «αντλιών» που βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία της σπονδυλικής στήλης, δεν μπορεί να γίνει η έλξη της Θεϊκής Μητέρας και ο Αλχημικός Γάμος στο Καμεσβάρα Τσάκρα.

Όλα τα πιο πάνω βασίζονται στα Αρχαία Κείμενα και σε αναφορές από Μεγάλους Δασκάλους της Γιόγκα, Τάντρα και του Ταοϊσμού. Για εμένα είναι ενδεικτικά του βάθους των πρακτικών και της σοβαρότητας που έχει η κάθε μια πρακτικής της Γιογκικής Παράδοσης.

Spyros Kapnias - Garudananda

https://garudananda.blogspot.com/