Είναι η τάση των τελευταίων ετών αφού καταφέρνει να δυναμώνει το σώμα και να ηρεμεί το νου! Η γιόγκα έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, ακόμα και όσων δεν αγαπούν ιδιαίτερα τη γυμναστική, και μπορείς να μπεις κι εσύ στους ρυθμούς της και να μάθεις τη φιλοσοφία της, εύκολα και γρήγορα! Πώς; Με την εκπομπή «Yoga Rhythm» της Charlie Sales που προβάλλεται καθημερινά μέσα από το κανάλι «Body in Balance» στον OTE TV.


Προτού όμως συντονιστείς στο «Body in Balance» του OTE TV για να απολαμβάνεις το πλούσιο πρόγραμμά του γύρω από τη γιόγκα, την ευεξία και το wellbeing, καλό θα ήταν να μάθεις κάποια πράγματα που θα σου φανούν σίγουρα χρήσιμα. Η γιόγκα είναι ένας συνδυασμός γυμναστικής, τεχνικής για την καταπολέμηση του στρες, διαλογισμού και αναπνευστικών ασκήσεων.

Είναι μια συνολική στάση ζωής, τις αρχές της οποίας έγραψε το 2ο αιώνα π.Χ. ο ινδός σοφός Πατάντζαλι σε 108 σούτρας (στίχους σοφίας), που περιγράφουν τη φιλοσοφία και την πρακτική της γιόγκα.

Μάλιστα, η λέξη γιόγκα προέρχεται από τη σανσκριτική ρίζα «yuj» και σημαίνει «ένωση του νου και του σώματος». Η πιο διαδεδομένη μορφή γιόγκα στη Δύση είναι η Hatha γιόγκα (ha = ήλιος, tha = σελήνη), η οποία ορίζεται ως η γιόγκα που ενώνει τα ζεύγη των αντιθέτων.

 

Τα σωματικά & ψυχικά οφέλη

Η γιόγκα ενδυναμώνει το σώμα και το απελευθερώνει από τις εντάσεις και τα μυϊκά σφιξίματα. Έτσι, ανακτά σταδιακά τη χαμένη του ευλυγισία ενώ η σπονδυλική στήλη γίνεται πιο ευθύγραμμη και τονώνεται η κυκλοφορία του αίματος.
Ακόμα, ο εν λόγω τρόπος άσκησης συντελεί στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού, του ενδοκρινικού και του καρδιαγγειακού συστήματος, ενώ επιδρά με θεραπευτικό τρόπο και στο νευρικό σύστημα. Λειτουργεί θεραπευτικά σε περιπτώσεις που υπάρχουν προβλήματα π.χ. στη μέση ή τον αυχένα. Χωρίς να υποκαθιστά την κλασική ιατρική, η γιόγκα εστιάζει στην ανακούφιση του πάσχοντος με τις κατάλληλες σωματικές και αναπνευστικές ασκήσεις (θεραπευτική γιόγκα)

Σημαντικά, όμως, είναι τα οφέλη της και στη διάθεση. Δρα ευεργετικά στην κατάθλιψη και το χρόνιο στρες. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στις Η.Π.Α. η «συνταγή» που, μεταξύ άλλων, δίνουν πολλοί γιατροί για την αντιμετώπιση των παραπάνω σωματικών και ψυχικών προβλημάτων είναι η γιόγκα, η οποία χαρίζει ηρεμία και εσωτερική γαλήνη.

Το λεξικό του γιόγκι

Ασάνες σημαίνει «σταθερή θέση». Πρόκειται για τις σωματικές ασκήσεις της γιόγκα (π.χ. trikonasana ή «στάση του τριγώνου», virabhadrasana ή «στάση του πολεμιστή», vrksasana ή «στάση του δέντρου).
Πραναγιάμα είναι οι αναπνευστικές τεχνικές που συνδυάζονται με τις ασάνες.

Ο ρόλος της σωστής αναπνοής είναι ουσιώδης στη γιόγκα. Βοηθά στην καλύτερη οξυγόνωση του σώματος, εκγυμνάζει το μυ του διαφράγματος, διευρύνει τη χωρητικότητα των πνευμόνων, ηρεμεί το νου και οδηγεί στο διαλογισμό.
Τα απαραίτητα «αξεσουάρ»

Ρούχα άνετα: Κατά προτίμηση βαμβακερά, ούτως ώστε να αναπνέει το σώμα. Καλό είναι να αποφεύγονται τα συνθετικά.

Παπούτσια: Η γιόγκα γίνεται με γυμνά πόδια, οπότε τα παπούτσια είναι περιττά.

Στρώμα: Το κλασικό στρώμα του γυμναστηρίου δεν είναι κατάλληλο, επειδή γλιστράει. Είναι απαραίτητο ένα yoga mat, δηλαδή ένα στρώμα ειδικό για τη γιόγκα, το οποίο είναι λεπτό και αντιολισθητικό.

koolnews.gr