Αυγούστου 23, 2019

Εναλλακτικά

Συχνά διαβάζουμε ή ακούμε τη φράση ότι όλα συμβαίνουν για κάποιο σκοπό. Ποια είναι η θέση της βεδικής αστρολογίας πάνω σ’ αυτό; Μπορεί ο βεδικός χάρτης μας να αποκαλύψει το πεπρωμένο μας;

«H μοίρα και η ελεύθερη βούληση είναι δυο ισάξιες δυνάμεις. Θεωρώ όμως ότι η ελεύθερη βούληση είναι η πιο σημαντική, γιατί είναι οι δικές μας συνειδητές επιλογές που δημιουργούν τη μοίρα μας».

– Βέντα Βυάσα (Mαχαμπαράτα)

H ΘΕΩΡΙΑ της μετενσάρκωσης υποστηρίζει ότι όλες οι μεγάλες εμπειρίες της ζωής μας, καλές ή κακές, οφείλονται στο πεπρωμένο ή αλλιώς κάρμα που έχουμε διαμορφώσει βάση των προηγούμενων ενσαρκώσεών μας.

Η βεδική αστρολογία, η πανάρχαια πρακτικής της Ινδίας, έρχεται να ρίξει φως στο δύσκολο αυτό θέμα που απασχολεί πολλούς ανθρώπους. H βεδική αστρολογία είναι ένα σημαντικό κομμάτι της παράδοσης της γιόγκα, αλλά και μια από τις έξι ιερές επιστήμες της αρχαίας Ινδίας. Σύμφωνα με τους θρύλους μάς έρχεται από τα βάθη της ιστορίας, αλλά κωδικοποιήθηκε από το σοφό

Παρασάρα εδώ και πέντε χιλιάδες χρόνια.

H παράδοση μάς λέει ότι με το πέρασμα του χρόνου, όλο και λιγότεροι άνθρωποι αφοσιώνονταν σε ανώτερες πνευματικές πρακτικές με αποτέλεσμα να μη θυμούνται πια τα μαθήματα που είχαν αναλάβει να ολοκληρώσουν από προηγούμενες ζωές. Έτσι, τους ήταν δύσκολο να κατανοήσουν γιατί γεννήθηκαν με τα συγκεκριμένα ταλέντα ή μειονεκτήματα και να συνειδητοποιήσουν τους λόγους για τους οποίους βίωναν τις συγκεκριμένες εμπειρίες.

Οι αρχαίοι σοφοί της Ινδίας δημιούργησαν τη βεδική αστρολογία για να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε τους κύκλους που ακολουθούν οι ζωές μας και τα μαθήματα που καλούμαστε να πάρουμε, προκειμένου να αναπτυχθούμε μέσα στο χρόνο. Το ωροσκόπιό μας είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποτελεί μια αναφορά προόδου της ψυχής, περιλαμβάνοντας πληροφορίες σχετικά με τα επιτεύγματά μας από τη στιγμή που γεννηθήκαμε.

Αποκαλύπτει την καρμική κατάσταση στην οποία βρίσκονται διαφορετικοί τομείς της ζωής μας, όπως είναι η οικογένεια, οι σχέσεις, η καριέρα, τα οικονομικά και η πνευματικότητά μας. Δείχνει επίσης συγκεκριμένες καρμικές επιρροές από το παρελθόν, τις οποίες πιθανότατα θα βιώσουμε και στην τωρινή μας ζωή.

H βεδική αστρολογία έχει βοηθήσει πολλούς ανθρώπους να «δουν», εκεί όπου πριν ήταν σκοτάδι και για το λόγο αυτό ονομάστηκε Tζιότις Bίντια, που στα σανκριτικά σημαίνει “η επιστήμη του φωτός”, ή απλά Tζιότις, δηλαδή “φως”. Οι ζωές μας μάς οδηγούν στον αληθινό σκοπό O βεδικός ζωδιακός χάρτης μας δίνει μια εικόνα του τουσανσίτα κάρμα, δηλαδή του πεπρωμένου μας, όπως αυτό διαμορφώθηκε από τις προηγούμενες ζωές μας.

Μικρότεροι χάρτες, τα άμσας, αποκαλύπτουν τις προηγούμενες ενσαρκώσεις μας με περισσότερες λεπτομέρειες. Πλανητικοί κύκλοι που ονομάζονται ντάσας, αποκαλύπτουν το πραράμπντα κάρμα, το κομμάτι δηλαδή εκείνο του συνολικού μας πεπρωμένου, το οποίο θα κυριαρχήσει στην τωρινή μας ενσάρκωση.

Ενώ όμως το παρελθόν μπορεί να ξεδιπλωθεί εύκολα μπροστά μας, το μέλλον είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί. O λόγος γι’ αυτό βρίσκεται στο κριγιαμάνα κάρμα, στο κάρμα δηλαδή που δημιουργούμε αυτή τη στιγμή.

Τρία είδη κάρμα

Το ωροσκόπιό μας αποκαλύπτει την καρμική μας κατάσταση μέχρι τη στιγμή της γέννησής μας. Περιλαμβάνει τα σαμσάρας που αποτελούν τις τάσεις και τις προδιαθέσεις που φέρνουμε μαζί μας στην καρμασάγια, τη συγκέντρωση των πεπρωμένων όλων των προηγούμενων ενσαρκώσεών μας στο αιτιατό σώμα (ψυχή). Από τη στιγμή της γέννησής μας, οι στάσεις και οι συμπεριφορές που έχουμε στη ζωή διαμορφώνουν τη μελλοντική πορεία του πεπρωμένου μας, είτε θετικά είτε αρνητικά.

Όταν ζούμε με επίγνωση, παίρνουμε σωστές αποφάσεις, λειτουργούμε με συνέπεια, αλλά και συμπόνια∙ τότε είμαστε ικανοί να αλλάξουμε κατά μεγάλο βαθμό το κάρμα που τέθηκε σε εφαρμογή με τη γέννησή μας.

Έτσι, η βεδική αστρολογία δεν μας αποκαλύπτει τι θα συμβεί στο μέλλον.

Μας πληροφορεί για το τι μπορεί να συμβεί, αν δεν αναλάβουμε συνειδητά να αποφύγουμε ή να αλλάξουμε τα αρνητικά γεγονότα που μας περιμένουν. Σύμφωνα με τη γιογκική παράδοση, υπάρχουν τρία είδη κάρμα: α) Το πρώτο είναι αυτό που μπορούμε να αλλάξουμε πολύ εύκολα, όπως θ’ αλλάζαμε γνώμη για ένα απλό θέμα. β) Το δεύτερο απαιτεί προσπάθεια προκειμένου να το διαμορφώσουμε όπως εμείς θέλουμε.

Το πεπρωμένο μας αποτελείται κατά βάση από τα δυο αυτά είδη.

γ) Το τρίτο είδος είναι το αμετάβλητο κάρμα. Περιλαμβάνει τα μαθήματα που δεν είναι δυνατόν να αποφύγουμε και τις εμπειρίες που πρέπει οπωσδήποτε να βιώσουμε, προκειμένου να αναπτυχθούμε πνευματικά. Κάποιοι άνθρωποι γεννιούνται, για παράδειγμα, με τα φώτα της δημοσιότητας στραμμένα πάνω τους και πρέπει να μάθουν να ζουν μ’ αυτά. Κάποιοι άλλοι πρέπει να βιώσουν το χαμό ενός αγαπημένου προσώπου ή μια σοβαρή ασθένεια. Το ποσοστό, όμως, που αντιστοιχεί στο αμετάκλητο πεπρωμένο μας, είναι μικρό.

Ένα άλλο είδος πεπρωμένου που μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας σε μεγάλο βαθμό, είναι το συλλογικό πεπρωμένο. Οι κοινότητες, οι ομάδες, οι οργανισμοί και τα κράτη έχουν το δικό τους κάρμα. Το συλλογικό κάρμα μπορεί να ισοπεδώσει ή να αλλάξει δραματικά το ατομικό, κυρίως κατά τη διάρκεια ομαδικών εμπειριών, όπως είναι οι πόλεμοι. Το γεγονός αυτό, υποδεικνύει ότι δεν είμαστε μόνο υπεύθυνοι για τις δικές μας πράξεις, αλλά και για τις πράξεις και τη συμπεριφορά ολόκληρης της κοινότητας στην οποία ανήκουμε, ανάλογα με τις θέσεις που παίρνουμε.

Ποια είναι η θέση μας στον κόσμο;

Πώς μπορούμε να γίνουμε κύριοι της μοίρας μας; Μπορεί ο βεδικός χάρτης μας να μας βοηθήσει σε αυτό; «Το μήνυμα που κυριαρχεί πανηγυρικά στους ουρανούς τη στιγμή της γέννησης του ανθρώπου, δεν αναφέρεται στη μοίρα του –στο αποτέλεσμα των καλών και κακών πράξεών του– αλλά στην ικανότητά του να χρησιμοποιήσει την ελεύθερη βούλησή του, προκειμένου να ελευθερωθεί από τα δεσμά του.

Ότι έχει γραφεί, μπορεί να διαγραφεί». – Σρι Γιουκτεσβάρ (Αυτοβιογραφία ενός γιόγκι)

ΣΤΗ ΒΕΔΙΚΗ αστρολογία οι πλανήτες υποδηλώνουν τις χρονικές περιόδους κατά τις οποίες καλούμαστε να ξεπληρώσουμε τους καρμικούς λογαριασμούς μας – δεν προκαλούν καταστάσεις.

H επιλογή δράσης και η δράση αυτή καθ’ αυτή γίνεται υπ’ ευθύνη μας. Στην πραγματικότητα, το ωροσκόπιό μας είναι ένας συμβολικός αντικατοπτρισμός δυνάμεων που δρουν στο υποσυνείδητό μας. Επειδή όμως το σύμπαν σχεδιάστηκε από έναν άπειρο, κοσμικό Νου οι γιόγκι πιστεύουν ότι οι σκέψεις και τα σύμβολα είναι κατά μια έννοια τόσο πραγματικά, όσο και τα αντικείμενα γύρω μας.

Αυτός είναι και ο λόγος που το κάρμα μας δημιουργείται όχι μόνο από τις πράξεις, αλλά και από τις σκέψεις μας. Μια συμβολική παράσταση, όπως είναι το ωροσκόπιό μας, μας εξυπηρετεί κατά τον ίδιο τρόπο που μας χρησιμεύει ένας οδικός χάρτης. Και καθώς τα ωροσκόπια σχεδιάζονταν από τους σοφούς της εποχής εκείνης μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σαν γιάντρα, μπορούσαν να αποτελέσουν δηλαδή ένα χρήσιμο εργαλείο για τη συγκέντρωση και την καλλιέργεια του συνειδητού νου.

Μέσα από τη βεδική αστρολογία μαθαίνουμε ότι οι σκέψεις και οι πράξεις μας, αργά ή γρήγορα, γυρίζουν σ’ εμάς. Αναλαμβάνουμε να δράσουμε ανάλογα, αν θέλουμε να αποφύγουμε αρνητικές καταστάσεις και εκμεταλλευόμαστε όσο καλύτερα μπορούμε τις ευνοϊκές περιόδους. Tο ωροσκόπιό μας μπορεί να γίνει έτσι, η αφετηρία μιας πνευματικής πρακτικής, ένα κίνητρο που θα μας ωθήσει στη δράση κι όχι η απόφαση ενός δικαστή, μπροστά στην οποία είμαστε ανήμποροι.

Τα μάτια της ψυχής ενεργοποιούνται με την απελευθέρωση από τον υλικό κόσμο

O Παρασάρα, ο πατέρας της βεδικής αστρολογίας, μας έχει δώσει διάφορους τρόπους ώστε να αλλάξουμε τα δεδομένα του ωροσκοπίου μας. Σύμφωνα με τις διδασκαλίες του, είναι απόλυτα δυνατό να αλλάξουμε ή και να σβήσουμε εντελώς κάποια από τα γεγονότα που αναγράφονται στο ωροσκόπιό μας. H μέθοδος που προτείνει περιλαμβάνει μια συνεπή και εκ βαθέων άσκηση πνευματικών πρακτικών, όπως είναι ο διαλογισμός, η προσευχή, οι τελετές, οι ψαλμοί και τα μάντρα, η φιλανθρωπική δράση και η προσφορά στον συνάνθρωπο και στον πλανήτη.

Οι αστρολόγοι της Ινδίας, από παράδοση, ήταν ιερείς που σηκώνονταν πριν ακόμα χαράξει, επιδίδονταν σε προσευχή και διαλογισμό και στη συνέχεια αφιέρωναν όλη την υπόλοιπη μέρα τους για να υπηρετήσουν την κοινότητα με τις αστρολογικές τους προβλέψεις.

Σύμφωνα με την παράδοση, η επιστήμη της αστρολογίας προσφέρθηκε στην ανθρωπότητα σαν δώρο από τους πνευματικούς δασκάλους, όπως ήταν ο Παρασάρα, ο Bριγιού και ο Tζαϊμίνι. H αγιοσύνη τους και η προσφορά τους στους ανθρώπους προκαλούσε το σεβασμό. H αστρολογία άλλωστε, ήταν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ινδικής κουλτούρας και οι γονείς συχνά έδιναν ονόματα στα παιδιά τους που είχαν σχέση με τα αστρολογικά δεδομένα τη στιγμή της γέννησής τους.

Καρμικοί παράγοντες στη βεδική αστρολογία

Το φυσικό σώμα, με το οποίο ασχολούμαστε τόσο πολύ, αποτελεί ένα μικρό μόνο μέρος της υπόστασής μας. Στην πραγματικότητα, είμαστε πολυδιάστατα όντα που έχουν υπάρξει στο παρελθόν και θα υπάρξουν ξανά στο μέλλον, είτε για να υποφέρουν είτε για να απολαύσουν την ύπαρξή τους, βάσει πάντα της πρακτικής που ακολουθούμε σ’ αυτή τη ζωή. Δεν είμαστε θύματα της μοίρας μας – είμαστε οι δημιουργοί της. Μέσα από υψηλές σκέψεις και πράξεις μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ευνοϊκό πεπρωμένο.

Είδη κάρμα

Σανσίτα

– Το συνολικό μας κάρμα, ως αποτέλεσμα της πλανητικής μας δράσης στις προηγούμενες ζωές μας. 

Πραράμπντα

– Το κάρμα από τις προηγούμενες ζωές μας, που θα παίξει ρόλο και στην τωρινή ζωή. 

Kριγιαμάνα

– Το κάρμα που δημιουργούμε μέσα από τις πράξεις μας σε αυτή τη ζωή. 

Aγκάμα

– Το κάρμα που ενεργοποιούμε μέσα από τα τρέχοντα σχέδιά μας.

Καρμικές δυνάμεις

1. Aντρίντα – Το κάρμα που μπορούμε να αλλάξουμε με μεγάλη ευκολία. 2. Nτρινταντρίντα – Το κάρμα που μπορούμε να αλλάξουμε αφού καταβάλλουμε πραγματική προσπάθεια. 3. Nτρίντα – Το κάρμα αυτό δεν μπορεί να αλλάξει με τις ανθρώπινες προσπάθειες, ορίζεται μόνο από το Θεό. Τα σώματα του ανθρώπου 1. Σθούλα Oυπάντι – Το φυσικό σώμα και η ζωτική δύναμη. Θνητό. Καταστρέφεται με το θάνατο. Βρίσκεται κάτω από την επιρροή των πλανητών. 2. Σούκσμα Oυπάντι – Το νοητικό σώμα (Νους). Θνητό. Καταστρέφεται με κάθε νέα ενσάρκωση. Μπορεί να επηρεαστεί από τους πλανήτες, αλλά αποκτά ελευθερία σκέψης μέσα από την αυτογνωσία και την αλτρουιστική αγάπη. 3. Kαράνα Oυπάντι – Το αιτιατό σώμα (Ψυχή). Ελευθερώνεται με το θάνατο.

Πρόκειται για τον ανώτερο εαυτό μας, ο οποίος μεταφέρει το συνολικό κάρμα από την προηγούμενη ζωή μας στην επόμενη. 4. Ατμάν – H καθαρή αιώνια συνείδηση (Πνεύμα).

Δεν επηρεάζεται από το κάρμα. Οι πλανητικές ενέργειες βρίσκονται υπό την επιρροή του πνεύματος.

Πηγή: youmagazine.gr

awakengr.com

Εναλλακτικά

Tην Κυριακή 17 Μαρτίου και ώρα 17:00 θα πραγματοποιηθεί ένα ακόμη μαγικό ταξίδι στην Yoga Nidra κάτω απο την καθοδήγηση της Mantha Nassi (Mantha Nassi Yoga )στη σχολή Balance Yoga Center.

Θα ξεκινήσουμε όπως πάντα προετοιμάζοντας το σώμα μας με σωματικές θέσεις και στάσεις έτσι ώστε να μαλακώσει και να αφεθεί στην στάση της savasana για όση ώρα διαρκέσει ο "Γιόγκικος Ύπνος μας".

Στο δεύτερο μέρος θα ξαπλώσουμε στη Savasana για περίπου 40 με 45 λεπτά και θα ξεκινήσουμε την πρακτική της Yoga Nidra.

"Η γιόγκα Νίντρα είναι γνωστή ως «συνειδητός ύπνος» ή συνειδητή χαλάρωση.

Είναι ένας τύπος διαλογισμού όπου μπορείτε να βιώσετε την απόλυτη χαλάρωση.
Στην τάντρα, πιστεύεται ότι η χαλάρωση μπορεί να έρθει μόνο μέσω της ενεργοποιημένης συνειδητότητας και δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω του ασυνείδητου ύπνου.
Τα 45 λεπτά της γιόγκα Νίντρα ισούνται με 3 ώρες ύπνου.

Τα οφέλη της γιόγκα Nidra

1. Ανακούφιση από άγχος
Η γιόγκα Νίντρα προωθεί τη βαθιά ξεκούραση και χαλάρωση που δεν συναντάται σε άλλες πρακτικές διαλογισμού.

2. Προσφέρει χαρά στη ζωή σας
Η πρακτική της γιόγκα Νίντρα έχει και αρκετά ισχυρά ψυχολογικά οφέλη. Μπορεί να βοηθήσει στην θεραπεία ψυχολογικών πληγών, σε περιπτώσεις κατάθλιψης και εξάρτησης.
Υποστηρίζει τα επίπεδα σεροτονίνης προσφέροντας ευεξία στο σύστημα σας.

3.Βοηθάει σε περιπτώσεις Αϋπνίας
Η πρακτική της Γιόγκα Νίντρα εξισορροπεί το νευρικό σας σύστημα.
Με την βοήθεια του οραματισμού και της αναπνοής απελευθερώνονται όλες οι ανεπιθύμητες σκέψεις και τα ανέκφραστα συναισθήματά σας, που καθιστούν δύσκολο τον ύπνο.

4. Σας συνδέει με τον εαυτό σας
Όταν είστε πλήρως χαλαροί είστε σε θέση να συνδεθείτε πλήρως με τον εαυτό σας. Μέσα από την πρακτική της γιόγκα Νίντρα παρατηρείτε τον εσωτερικό σας κόσμο, η συνειδητότητα σας αφυπνίζεται, επιτρέποντάς σας να αισθανθείτε συνδεδεμένοι, να βιώσετε την ενότητα μεταξύ του σώματός σας, του νου, των συναισθημάτων, της ψυχής, των πιο πνευματικών πεδίων.

5. Δημιουργεί χώρο για το νέο
Απελευθερώνοντας το παλιό, η Νίντρα γιόγκα δημιουργεί το χώρο για νέα πράγματα, νέες ιδέες, νέους ανθρώπους για να εισέλθουν στη ζωή σας.
Με αυτόν τον τρόπο, γίνεστε πιο δημιουργικοί, πιο θετικοί και η αλλαγή λαμβάνει χώρα ευκολότερα στο σύστημά σας."
---selfnsoulfitness.com

Το κόστος συμμετοχής είναι 10 ευρώ
Για τα εγγεγραμμένα μέλη στη σχολή Balance Yoga Center το κόστος συμμετοχής είναι 5 ευρώ.

Δηλώσεις συμμετοχής με μήνυμα στο Mantha Nassi, (Mantha Nassi Yoga,  Balance Yoga Center.
και στο τηλέφωνο 6974009811.

Παρακαλούμε να φέρετε μαζί σας τα στρωματάκια σας καθώς και κουβέρτες σε περίπτωση που δεν φτάσουν όσα μπορεί να διαθέσει η σχολή.

https://www.forwoman.gr/

Εναλλακτικά

Ο καθαρισμός του σπιτιού σας με φασκόμηλο μπορεί να είναι θεραπευτικός και συγχρόνως ευεργετικός για όλους όσους ζουν εκεί, είτε μετακομίζετε σε ένα νέο σπίτι είτε απλά επιθυμείτε να απομακρύνετε την αρνητική ενέργεια.

Η χρήση του αναδυόμενου καπνού για καθαρισμό είναι μια πολύ παλιά παράδοση που χρησιμοποιείται από πολλούς πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο όπως στην Αίγυπτο, Ινδία, Ρώμη, Ελλάδα και σε πολλούς άλλους. Το κάψιμο λευκού φασκόμηλου αποτελεί την πιο γνωστή πρακτική εξαγνισμού των Σαμάνων.

Η θεωρία πίσω από την πρακτική είναι ότι ο καπνός προσεγγίζει την αρνητική ενέργεια, συνδέεται μαζί της και καθώς εξαφανίζεται παίρνει μαζί του και την αρνητική ενέργεια. Πιστεύεται ότι η “κακή” ενέργεια απελευθερώνεται στη συνέχεια σε μια άλλη διάσταση για να αλλάξει και να μεταμορφωθεί σε κάτι πιο θετικό.

Στις σαμανικές πρακτικές, ο καπνός από φασκόμηλο πιστεύεται ότι απαλλάσσει από τα “κακά” πνεύματα, τις αρνητικές σκέψεις και τα αρνητικά συναισθήματα και μπορεί να κρατήσει μακριά τις αρνητικές ενέργειες. Το φασκόμηλο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να καθαρίσει τις αύρες, τα αυτοκίνητα, τον χώρο εργασίας σας, τα ρούχα, τα κοσμήματα και τους κρυστάλλους.

Η τελετουργία:

Βεβαιωθείτε ότι ο χώρος που καθαρίζετε είναι καλά αεριζόμενος. Κρατήστε όλες τις πόρτες των δωματίων στο σπίτι ανοιχτές, ακόμα και τα παράθυρα.
Καθαρίστε και τακτοποιήστε το χώρο που θέλετε να εξαγνίσετε. Η ακαταστασία εμποδίζει τη ροή θετικής ενέργειας και δίνει στις αρνητικές ενέργειες μέρη για να κρυφτούν.
Ορίστε την πρόθεσή σας: αυτό είναι το πιο σημαντικό κομμάτι. Δημιουργήστε ένα μάντρα ανάλογα με το τι επιθυμείτε να πετύχετε, για παράδειγμα “γεμίζω αυτό το σπίτι με φως, αγάπη και θετική ενέργεια, και μόνο αυτό που έχει αυτή τη δόνηση είναι ευπρόσδεκτο σε αυτόν εδώ τον χώρο”.

Πάρτε το ματσάκι ή τα ματσάκια σας από φασκόμηλο και ανάψτε την άκρη τους, μόλις ανάψει η φλόγα σβήστε την απαλά και επιτρέψτε στον καπνό να αναδυθεί. Κρατήστε το μπολ κάτω από το φασκόμηλο για να πέσει η στάχτη μέσα. Βεβαιωθείτε ότι το μπολ δεν είναι πλαστικό!

Όταν εξαγνίζετε ανθρώπους, κάντε το πρώτα τον εαυτό σας και στη συνέχεια στους άλλους μετακινώντας τον καπνό γύρω από το περίγραμμα του σώματος.
Εάν καθαρίζετε ένα σπίτι ξεκινάτε περπατώντας από την άκρη του κάθε δωματίου, βεβαιώνοντας ότι έχετε περάσει από όλες τις γωνίες. Συνεχίστε να λέτε το μάντρα σας.

Αφού έχετε ευλογήσει κάθε δωμάτιο ή τον εαυτό σας, τοποθετήστε την άκρη του φασκόμηλου σε λίγο νερό για να σταματήσετε τον καπνό.

Αν το φασκόμηλο σας έχει τελειώσει, θάψτε το υπόλειμμα στον κήπο ή σε μια γλάστρα. Εάν υπάρχει στάχτη στο μπολ σας, ξεπλύντε στον νιπτήρα.
Μπορείτε να ολοκληρώσετε την τελετουργία σας με μερικά αναμμένα ρεσώ- συνήθως λευκά- για φως, αγάπη και διαύγεια μαζί με αρωματικά στικ.
Ο καθαρισμός με φασκόμηλο πάντα αφήνει στο σπίτι μια αίσθηση ηρεμίας και γαλήνης, δοκιμάστε το και δείτε αν κάνει τη διαφορά στον χώρο σας.

Της Αγγελικής Κρητικού

οmorfizoi.gr

healingeffect.gr

Εναλλακτικά

Συχνά μπορεί να σκεφτόμαστε: «Αν δεν ήμουν αναγκασμένη να ζω με τον τεμπελχανά τον άντρα μου και τα ανυπόφορα παιδιά μου, θα μπορούσα να ασχοληθώ με την προσωπική μου εξέλιξη…». Μεγάλο λάθος! Αυτοί ακριβώς οι άνθρωποι αποτελούν την πηγή της προσωπικής σας εξέλιξης. Οι άνθρωποι που συναντούμε στη ζωή μας είναι οι δάσκαλοί μας.

Οι σύζυγοι που ροχαλίζουν και αφήνουν ανοιχτά τα ντουλάπια της κουζίνας, τα «αχάριστα» παιδιά, οι γείτονες που παρκάρουν έξω από την πόρτα μας… Για πόσο καιρό, όμως, θα εξακολουθούμε να σκεφτόμαστε: «θα ήμουν πιο ευτυχισμένος αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι συμπεριφέρονταν καλύτερα!»; Αν εκνευρίζεστε με τη γυναίκα σας, τότε, σύμφωνα με το σχέδιό σας, θα πρέπει να μάθετε πώς να αντιμετωπίζετε αποτελεσματικά το θυμό σας. Και έχετε μέσα στο ίδιο σας το σπίτι το ιδανικό άτομο για να πάρετε αυτό το μάθημα. Ένα δάσκαλο! Τι τυχερός που είστε!

Μπορεί να σκέφτεστε:«Θα τη χωρίσω!

Έτσι θα λυθούν όλα τα προβλήματά μου!».

Έχετε υπόψη σας, όμως, ότι θα λυθούν μόνο προσωρινά, αφού το πιθανότερο είναι ότι κάποια στιγμή θα παντρευτείτε μια άλλη γυναίκα που θα σας εκνευρίζει όσο και η πρώτη σας! Με λίγα λόγια, κάθε άνθρωπος που συναντάτε στη ζωή σας είναι ένας δάσκαλος.

Ακόμα κι αν σας… βγάζει από τα ρούχα σας, σας βοηθάει να εξελιχθείτε, γιατί σας αποκαλύπτει τα όριά σας. Το γεγονός ότι οι άνθρωποι είναι δάσκαλοί σας δεν σημαίνει ότι πρέπει και να τους συμπαθείτε! Απόσπασμα από το βιβλίο του Andrew Matthews «άκου την καρδιά σου» των εκδόσεων

awakengr.com

Εναλλακτικά

Αφού τελειώσει η φάση της εσωστρέφειας, αφού ριζώσουν η ζωτικότητα κ η θέληση για ζωή, έρχεται η Άνοιξη. Οι χυμοί εκρήγνυνται, τα μπουμπούκια ανθίζουν. Η ενέργεια είναι δυναμική, η κίνηση είναι προς τα έξω κ προς όλες τις κατευθύνσεις.

Σύμφωνα με την Παραδοσιακή Κινεζική Ιατρική αυτό ονομάζεται φάση του Ξύλου. Σαν ένα νεαρό, εύκαμπτο δέντρο που κατευθύνεται γεμάτο δύναμη προς το στόχο του.

Άνοιξη.

Βλαστάρια φυτρώνουν παντού.

Κάποια από αυτά, δυνατά κ ευθυτενή διαπερνούν ακόμα κ το τσιμέντο.

Μεταφέροντας αυτή την εικόνα στον άνθρωπο, η κίνηση αυτή της ενέργειας του Ξύλου, περιγράφεται σαν ενέργεια του ήπατος (συκώτι). Η ηπατική ενέργεια έχει τη μορφή της δημιουργίας, της έμπνευσης, της εξέλιξης, της ακτινοβολίας. Είναι υπεύθυνη για την σεξουαλική διέγερση, την φιλοδοξία, την επέκταση.

Στόχος της είναι η άνθιση, η δημιουργία, η θεραπεία, η πραγμάτωση ολόκληρου του εσωτερικού μας δυναμικού.

Άνοιξη λοιπόν.
Η εποχή για άνοιγμα. Άνοιγμα προς τα μέσα, σε εσωτερική καθαρότητα, δύναμη κ αυταγάπη. Άνοιγμα προς τα έξω, σε νέα οράματα, αποκαλύψεις κ νέες προοπτικές. Άνοιγμα στη ζωή. Η εποχή που θα ξανακερδίσω την αίσθηση εμπιστοσύνης, την αίσθηση του σκοπού. Η ιδανική εποχή για απελευθέρωση από περιοριστικές αντιλήψεις κ τραύματα.

Η ιδανική εποχή για θεραπεία.

Το χειμώνα το μάθημα είναι να παραδοθώ, ακόμα κ αν αυτό σημαίνει παράδοση στον πόνο. Την Άνοιξη θέλω πια να κάνω κάτι για το τραύμα μου, για ότι προκαλεί τον πόνο μου κ αναλαμβάνω προσωπικά την ευθύνη της θεραπείας. Τραύματα που έχουν σχέση με την ταυτότητά μας, με την αίσθηση του εαυτού μας, απαιτούν χρόνο κ συνειδητότητα για την επούλωση κ θεραπεία.

Απώτερος στόχος της θεραπείας είναι η αναγνώριση ότι η αγάπη είναι η ουσία σε κάθε εκδήλωση. Αυτή η αναγνώριση είναι το πρώτο βήμα για έναν νέο τρόπο ζωής, που βοηθά να εμβαθύνουμε στην αλήθεια μας. Και τελικά αυτό είναι το κλειδί για τη δική μας ευτυχία, όσο κ για την ευτυχία κάθε πλάσματος πάνω στη γη.

Lokah samastah sukino bhavantu.

 

Γράφει Η Μαρία Γκάτσου

Ρεφλεξολόγος, θεραπεύτρια μάλαξης

κιν 6977225363

https://www.forwoman.gr/index.php

 

Εναλλακτικά

Η πρακτική της Γιόγκα, όπως και η ζωή, ξεκινάει με την αναπνοή. Η αναπνοή, ή Πράνα παρέχει ένα ατελείωτο, διεισδυτικό υπόβαθρο, μία συνεχόμενη ύφεση και ροή του ήχου και της αντίληψης που ενώνει, διατηρεί και μας πληροφορεί σε σωματικό, νοητικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Η Πράνα(με κεφαλαίο Π) αναφέρεται στην εσωτερική αναπνοή ως ένα. Την βιώνουμε σαν μία ποιότητα δονήσεων από καθαρή αίσθηση και αντίληψη σε κάθε γωνία και σχισμή του σώματος μας. Συχνά αναφέρεται ως “αναπνοή-ζωής”, ή το άμεσο διακεκριμένο χαρακτηριστικό των αισθήσεων, πιο συγκεκριμένα η συνείδηση της αφής, ότι νιώθεις μέσα στο σώμα σου όσο οι ιστοί σου εκτείνονται και συστέλλονται. Η Πράνα είναι η αντίληψη της θερμοκρασίας ή της υφής διαμέσου του δέρματος, ή το αίσθημα της ροής από ένα γκρουπ αισθήσεων σε ένα άλλο.

Είναι συνδεδεμένη με την αίσθηση της όρασης στο φως και στο σκοτάδι που κατανοούμε ως μέρος της αντίληψης της όρασης μας, ακριβώς όπως η άμεση ποιότητα του ήχου και οι αισθήσεις της όσφρησης και της γεύσης. Η Πράνα γίνεται αντιληπτή σε όλα τα επίπεδα της αντίληψης και, όπως και η νοημοσύνη, αποκαλύπτει και δημιουργεί το πλαίσιο που τα μοτίβα αναδύονται. Το βασικό αξίωμα της γιόγκα είναι ότι η Πράνα και ο νους(citta) κινούνται μαζί όπως δύο ψάρια που κολυμπάνε το ένα πίσω από το άλλο. Κινείται το ένα και το άλλο ακολουθεί αυτόματα.

Στην μεγάλη κατηγορία της Πράνα, ή αναπνοής υπάρχουν πολλές υποκατηγορίες αλλά 5 κύριες υποδιαιρέσεις. Η πρώτη είναι η πράνα(με μικρό π), η οποία αναφέρεται στην αναπνοή όπως ανεβαίνει και αυξάνεται και βρίσκεται στην καρδιά. Η απάνα η οποία βρίσκεται στην λεκάνη πηγαίνει προς τα κάτω, συστέλλεται, και σπρώχνει πράγματα έξω από το σώμα.

Η σαμάνα βρίσκεται στον αφαλό, εκτείνεται εξίσου και σχετίζεται με τις πεπτικές διεργασίες και την αφομοίωση των πάντων, την απορρόφηση του φαγητού όπως επίσης και την πιο λεπτοφυή συνείδηση σε όλα τα επίπεδα της αντίληψης. Όταν κάποιος αφυπνίζεται, λέγεται πως το κεντρικό σημείο της σαμάνα λάμπει όπως ο ήλιος στην ρίζα του αφαλού. Η ουντάνα βρίσκεται στον λαιμό, ανεβαίνει στο κέντρο του κεφαλιού και έξω από την κορυφή του. Την διάχυτη μορφή αναπνοής που λέγεται βυάνα, την αισθανόμαστε σε όλο το σώμα, ιδιαίτερα στο δέρμα.

Τα πιο άμεσα και πρακτικά μοτίβα αναπνοής είναι η απάνα, η οποία ελέγχει την εκπνοή, και η πράνα η οποία ελέγχει την εισπνοή. Η επίγνωση αυτών των δύο συμπληρωματικών μοτίβων της αναπνοής ανοίγει την πόρτα στην άμεση εμπειρία της ιερής φύσης όλων των αντιλήψεων και των νοητικών μοτίβων.

Όταν εισπνέουμε, είναι εύκολο να αισθανθούμε τα χαρακτηριστικά της επέκτασης, άνθισης και αύξησης των αισθήσεων που διαχέονται καθ΄όλη την διάρκεια στο σώμα.

Τα πλευρά επεκτείνονται φυσικά όσο εμείς τραβάμε την αναπνοή προς τα μέσα, και υπάρχει ένα κυρίαρχο, έτοιμο για δράση συναίσθημα. Στην κορυφή της εισπνοής στο κενό πριν αρχίσει η εκπνοή υπάρχει η αίσθηση του απεριόριστου, της σύνδεσης, και ίσως ακόμα και χαρά στο ξεδίπλωμα των ατελείωτων μορφών.

Όταν εκπνέουμε, είναι εύκολο να αισθανθούμε την γείωση, την πίεση προς τα έξω και την διάλυση που δίνει το μοτίβο της απάνα όπως οι άκρες του διαφράγματος αυτόματα πέφτουν και τα πλευρά συστέλλονται για να φιλοξενήσουν την μείωση του μεγέθους των πνευμόνων. Στο τέλος της εκπνοής, η λεκάνη τονώνεται και ο νους στρέφεται εύκολα προς τα μέσα όσο βιώνουμε της σπλαχνικές μας αισθήσεις που σχετίζονται με την διάλυση των μορφών που για κάποιον μπορεί να φέρει στην επιφάνεια συναισθήματα φόβου η πανικού.

Οι περισσότεροι άνθρωποι συνηθίζουν να προτιμούν μία από τις δύο αυτές φάσεις της αναπνοής, υπάρχουν αυτοί που αγαπούν την εισπνοή και αυτοί που λατρεύουν την εκπνοή. Μερικοί από εμάς είμαστε πολύ πρανικοί, αποφεύγοντας τα συναισθήματα που συνδέονται με την εκπνοή και χανόμαστε στην φαντασία μας, επιπλέοντας πάνω από την επιφάνεια της γης στο νου μας.

Άλλοι αγαπούν την εκπνοή και γίνονται πολύ απανικοί, με μία σκληρή, βαρετή, ή καταθλιπτική στάση και άποψη. Μετά από κάποια πρακτική, είμαστε σε θέση να απολαύσουμε ολόκληρη την αναπνοή προσκαλώντας τα αντίθετα φυσικά μοτίβα της εισπνοής και της εκπνοής να υποστηρίξουν το ένα το άλλο μέσα στο σώμα και στο μυαλό, με αυτό τον τρόπο, μπορούμε να βιώσουμε την αλληλοεξάρτηση τους.

Στο σύστημα της Ashtanga Vinyasa Yoga, η αναπνοή είναι η βάση για τις εσωτερικές μορφές της πρακτικής. Ξεκινάμε με την ujjayi αναπνοή, η οποία εξυπηρετεί σαν την βάση της πρακτικής είτε είσαι αρχάριος,είτε προχωρημένος.

Στην πραγματικότητα, η Ashtanga Vinyasa yoga είναι απλά αυτό: απλή ujjayi αναπνοή με λίγο κίνηση μαζί. Πιο προχωρημένοι ασκούμενοι μπορούν να μάθουν επίσης την Ujjayi Πραναγιάμα, η οποία είναι μία πολύ συγκεντρωμένη μορφή της ujjayi αναπνοής στην οποία υπάρχει κράτημα της αναπνοής και πλήρη εσωτερική συγκέντρωση.

Για να μάθεις την ujjayi αναπνοή θα πρέπει να: κάτσεις πολύ ίσια ώστε η κοιλιά σου να είναι χαρούμενη και όχι συμπιεσμένη. Φέρε την επίγνωση εσωτερικά. Φαντάσου την κεντρική γραμμή του σώματος όσο πιο ζωηρά μπορείς σαν έναν φανταστικό σωλήνα που τρέχει από την κορυφή του κεφαλιού διαμέσου του κέντρου του στήθους και των κοιλιακών μυών, μέσα από το κέντρο της λεκάνης, μέχρι κάτω στον πυρήνα της γης.

Η γραμμή αυτή του σωλήνα εξυπηρετεί ως ένα σημείο αναφοράς για ισορροπία και σταθερότητα μέσα στο σώμα και μπορείς επίσης να το φανταστείς σε οποιαδήποτε μορφή διαμέσου του κέντρου του σώματος, ας πούμε αναπνοή, άξονας φωτός ή ένα μοτίβο ενέργειας.

Για να μπορέσεις να βάλεις την ujjayi αναπνοή στο σώμα σου, φαντάσου ότι η καρδιά σου επιπλέει σε μία πισίνα με ακίνητο νερό. Η βάση του σωλήνα είναι στερεωμένη όσο τα καθιστικά οστά, ο κόκκυγας και το ηβικό οστό πέφτουν προς τα κάτω, κάνοντας έτσι τους μύες της λεκάνης να τονώνονται. Αν είσαι γειωμένος από την ρίζα του σώματος με αυτό τον τρόπο και η περιοχή της καρδιάς είναι ελεύθερη και ανοιχτή, τότε η αναπνοή είναι εύκολη. Αν δεν είσαι συνδεδεμένος σε κάποιο σημείο κατά μήκος αυτής της κεντρικής γραμμής, αν η καρδιά είναι περιορισμένη, με ένταση ή κλειστή, ή αν το πυελικό έδαφος κοιμάται τότε η ujjayi αναπνοή δεν συμβαίνει.

Κρατώντας τα χείλη σου ελαφρώς κλειστά, απλά ξεκίνα να εισπνέεις και να εκπνέεις από την μύτη. Κρατώντας τα χείλη σου κλειστά, η αναπνοή κινείται από τη μύτη, και ο νους μπορεί να συγκεντρωθεί πιο εύκολα. Σε αυτό το σημείο, τα μάτια σταθεροποιούνται στο drsty(βλέμμα).

Αυτό αυτόματα απελευθερώνει τον ουρανίσκο και μαλακώνει την γλώσσα, έτσι είναι πιο εύκολο να συγκεντρωθείς στις αισθήσεις στο στόμα και στο κύμα της αναπνοής που πηγαινοέρχεται μέσα και έξω από τα ρουθούνια. Τα κύματα της αναπνοής ξεκινάνε την διαδικασία της ευθυγράμμισης, η οποία είναι απλά η νόηση που ξυπνά στο κέντρο του σώματος. Απλά συνέχισε να ακούς, αφήνοντας την αναπνοή να ξεδιπλωθεί.

Η Ujjayi αναπνοή χαρακτηρίζεται από έναν ήχο που προκύπτει όταν κλείνεις λίγο τις φωνητικές σου χορδές ενώ συνεχίζεις να κρατάς την γλώσσα ήσυχη και τα χείλη απαλά κλειστά. Η αναπνοή κάνει έναν απαλό, δασύ ήχο και στην εισπνοή και στην εκπνοή. Ακούγεται σαν να ψιθυρίζεις την λέξη ah με τα χείλη σου κλειστά. Όπως γνωρίζουμε, το ψιθύρισμα μπορεί να είναι αρκετά προσωπικό. Όταν βρίσκεσαι κοντά σε κάποιον, δεν φωνάζεις, έτσι και η ujjayi αναπνοή έχει αυτή την ποιότητα, σαν να ψιθυρίζεις στον αγαπημένο σου.

Άκου αυτό τον ήχο και δυνάμωσε την αναπνοή, καθοδήγησε την με την πρόθεση να είναι απαλή, εύκολη και ισόποση. Το θέμα δεν είναι απλά να αφήνεις την αναπνοή να πηγαινοέρχεται με όποιο μοτίβο τυχαίνει να συμβαίνει, η σωστή ujjayi αναπνοή εξαρτάται από μία μη πιεστική προσπάθεια η οποία, όπως ένας μετρονόμος κρατάει τον τόνο και τον ρυθμό της αναπνοής σταθερό.

Αυτή η αντήχηση της αναπνοής είναι το μάντρα της ujjayi αναπνοής και της Ujjayi πραναγιάμα, και το 99% αυτής της αναπνευστικής τεχνικής είναι στο ανοίξεις τα αυτιά σου και να ακούσεις τον ήχο. Μοιάζει αρκετά με τον ήχο του γκαζιού που χάνει μέσα από μία βαλβίδα, που τεχνικά αυτό είναι. Μπορείς να φανταστείς τον ήχο σαν νερό που τρέχει μέσα από σωλήνες, αέρα στα δέντρα ή το απομακρυσμένο σπάσιμο των κυμάτων του ωκεανού στην ακτή.

Ujjayi σημαίνει ένας ανερχόμενος θρίαμβος ή νικηφόρος αναπνοή. Εσωτερικά, η ujjayi είναι όταν η εσωτερική Πράνα ξυπνάει θριαμβευτικά χτυπάει το κεντρικό κανάλι του σώματος να σταθεί στην κορυφή του κεφαλιού όπως στη θέση Samasthitih(τέλεια όρθια στάση). Αυτή είναι η αληθινή Ujjayi Πραναγιάμα η οποία ίσως έρθει σε ‘σένα μία μέρα. Εντωμεταξύ, κάνε απλά λίγο θόρυβο με την αναπνοή σου.

Κάθε φορά που εισπνέουμε, συγκεντρωνόμαστε στο υπόλειμμα της εκπνοής, και κάθε φορά που εκπνέουμε, συγκεντρωνόμαστε στην αίσθηση της εισπνοής. Η καρδιά είναι το ακτινοβόλο σημείο της εισπνοής, και η συνολική σωματική αίσθηση είναι ένα μοτίβο ανωδικό, που απλώνεται και επιπλέει.

Το μοτίβο της εκπνοής γίνεται αντιληπτό στο σώμα ως μία καθοδική, συμπτικτική, γειωτική αίσθηση που είναι σαν νερό που ρέει προς τη γη, με σημείο βάσης το κέντρο του πυελικού εδάφους.

Όταν εκπνέουμε, στέλνουμε την επίγνωση του νου σαν βελόνα προς τα επάνω διαμέσου του βασικού σημείου της εκπνοής που είναι στο κέντρο της λεκάνης. Όταν εκπνέουμε, απελευθερώνουμε το πάνω μέρος της πλάτης μέχρι τον ουρανίσκο για να κρατήσουμε την καρδιά ανοιχτή. Συγκεντρωνόμαστε στον απαλό, ψιθυριστό ήχο και τα φυσικά συναισθήματα και τις αισθήσεις που συνδέονται με κάθε φάση της αναπνοής, επιπλέον και στις στιγμές της μετάβασης, στα κενά, όσο κινούμαστε από εισπνοή σε εκπνοή και πάλι πίσω. Το να αισθανόμαστε την ροή της απάνα σε πράνα και της πράνα σε απάνα είναι ένα συμπληρωματικό, διακριτικό και καταπληκτικό συναίσθημα. Αυτό είναι πρακτική πραναγιάμα, όλο το θέμα βρίσκεται ακριβώς εκεί.

Κατα τη διάρκεια της πρακτικής μας στις asana, έχοντας εγκαθυδρίσει την μορφή, την ροή, και τον ήχο της ujjayi αναπνοής, μαθαίνουμε να κινούμαστε συνδεδεμένοι με την αναπνοή. Όπως περνάμε από την μία στάση στην άλλη, συνειδητά δουλεύουμε την εισπνοή στις εκτεταμένες κινήσεις όπως το να σηκώνουμε τα χέρια πάνω από το κεφάλι, ή το να βγαίνουμε από μία στάση κινούμενοι προς τα πάνω.

Αντιστρόφως, δουλεύουμε πιο γειωμένες συμπτηγμένες κινήσεις όπως το να διπλώνουμε μπροστά, το να στρογγυλεύουμε την σπονδυλική μας στήλη προς τα εμπρός, ή τις στροφές με την εκπνοή.

Αφού μπούμε σε μία στάση, παραδοσιακά την κρατάμε για 5 πλήρης αναπνοές (αν και στις στάσεις του κλεισίματος και υπό ορισμένες συνθήκες, μπορεί να μείνουμε περισσότερο) πριν ξανακινηθούμε στο κύμα της αναπνοής ώστε να δώσουμε μία απαλή ώθηση όπως εισπνέουμε στην επόμενη κίνηση μέσα στην vinyasa της στάσης και της σειράς.

Αφού έχουμε κάνει πρακτική στις asana για κάποιο χρονικό διάστημα με αυτό τον τρόπο, τα μοτίβα της αναπνοής και οι φυσικές κινήσεις που συνδέονται με τις βαθιές εισπνοές και τις εκπνοές μέσα στο σώμα γίνονται ενστικτωδός, και αυτά τα ρευστά μοτίβα εκδηλώνονται αντανακλαστικά στις εξωτερικές μας κινήσεις.

Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Όπως κινούμαστε μέσα και έξω από τις στάσεις σε ένότητα με την αναπνοή, ίσως να βιώνουμε την εμπειρία ότι ενώνουμε άψογα τον εσωτερικό μας κόσμο με τον εξωτερικό κόσμο της αντίληψης μας και τις αλληλεπιδράσεις μας με τους άλλους.

Όσο κάνουμε πρακτική, αυτή παίρνει μία βαθιά διαλογιστική ποιότητα.

 

Εναλλακτικά

Το ραγισμένο δοχείο: Ένας κινέζικος μύθος με πολύ σημαντικό νόημα!

Ένας κινέζικος μύθος που μας υπενθυμίζει ότι κανείς δεν είναι τέλειος, όλοι έχουμε αδυναμίες αλλά και δυνατότητες, αρκεί να τις εκμεταλλευτούμε σωστά.

Μια γριά γυναίκα, Κινέζα κουβαλούσε νερό με δύο μεγάλα δοχεία κρεμασμένα από τους ώμους της. Το ένα δοχείο ήταν άψογο και μετέφερε πάντα όλη την ποσότητα νερού που έπαιρνε. Το άλλο είχε μια ρωγμή και στο τέλος της μακριάς διαδρομής από το ρυάκι στο σπίτι, έφθανε μισοάδειο.

Έτσι για δύο ολόκληρα χρόνια η γριά κουβαλούσε καθημερινά μόνο ενάμισι δοχείο νερό στο σπίτι της. Φυσικά το τέλειο δοχείο ένοιωθε υπερήφανο που εκπλήρωνε απόλυτα και τέλεια το σκοπό για τον οποίο είχε κατασκευαστεί. Το ραγισμένο δοχείο ήταν δυστυχισμένο, που μόλις και μετά βίας μετέφερε τα μισά από αυτά που έπρεπε, ένοιωθε ντροπή για την ατέλεια του.

Ύστερα από δύο χρόνια δεν άντεχε πια την κατάσταση αυτή και αποφάσισε να μιλήσει στη γριά.

-Ντρέπομαι τόσο για τον εαυτό μου και θέλω να σου ζητήσω συγγνώμη!

-Μα γιατί; ρώτησε η γριά.

-Για ποιο λόγο νιώθεις ντροπή;

-Ε, να!

-Δύο χρόνια τώρα μεταφέρω μόνο το μισό νερό λόγω της ρωγμής μου και εξαιτίας μου κοπιάζεις άδικα κι εσύ!

Η γριά χαμογέλασε:

-Παρατήρησες ότι στο μονοπάτι υπάρχουν λουλούδια μόνο στη δική σου πλευρά και όχι στη μεριά του άλλου δοχείου;

Πρόσεξα την ατέλειά σου και την εκμεταλλεύτηκα. Φύτεψα σπόρους στην πλευρά σου και εσύ τους πότιζες. Δύο χρόνια τώρα μαζεύω τα άνθη και στολίζω το τραπέζι μου. Αν δεν ήσουν εσύ αυτή η ομορφιά δε θα λάμπρυνε το σπίτι μου!

Βέβαια δεν ήταν η ατέλεια του δοχείου που το έκανε ξεχωριστό αλλά η ιδιαίτερη ικανότητα της γυναίκας εκείνης να διακρίνει και να χρησιμοποιήσει την αδυναμία του.

Ο καθένας μας έχει τις “ρωγμές” του και τις “αδυναμίες” του που μπορούν ακόμη κι αυτές να γίνουν χρήσιμες και να ομορφύνουν τη ζωή μας. Κάθε “ρωγμή” μπορεί να κάνει τη ζωή μας πιο πλούσια και πιο ενδιαφέρουσα αρκεί να βρει κάποιος την ομορφιά που μπορεί να δώσει η ατέλειά μας.

“Ραγισμένοι” φίλοι, μην ξεχνάτε να σταματάτε στην άκρη του δρόμου και να απολαμβάνετε το άρωμα των λουλουδιών που φυτρώνουν στη μεριά σας. Αν ο καθένας μας μετέτρεπε, σαν τη γριά γυναίκας της ιστορίας μας τις ατέλειες του διπλανού του σε κάτι χρήσιμο και όμορφο σίγουρα ο κόσμος μας θα ήταν καλύτερος!

tilestwra.com

Εναλλακτικά

Εξετάζοντας κάποιος τα αρχέτυπα ενός μύθου είναι δυνατόν να μπορέσει να ερμηνεύσει τις όψεις του κόσμου που μας περιβάλλει . Η μυθολογία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο οπου μπορεί να εφαρμόσει κανείς για να εντοπίσει γνωρίσματα και πτυχές της ανθρώπινης ψυχής.

Στην ελληνική μυθολογία , ο Χείρων ήταν ο σοφότερος των Κενταύρων και αποτελούσε το σύμβολο του ‘Πληγωμένου Θεραπευτή’ . Ο μαθητής του, ο Αχιλλέας, κατά την διάρκεια μιας μάχης, τον χτύπησε τυχαία με ένα βέλος που ήταν εμποτισμένο στο αίμα της Λερναίας Ύδρας. Ο Χείρων όντας αθάνατος συνέχιζε να ζεί με την πληγή και τον πόνο του. Στην προσπάθεια του να βρεί την δικιά του θεραπεία , έμαθε να βοηθάει και να απαλύνει τον πόνο των άλλων .Αυτή του η ανακάλυψη, το να διδάσκει δηλαδή σε άλλους πως να θεραπεύονται, αποτέλεσε ένα μέσο ώστε να απαλύνει τον δικό του αιώνιο πόνο.

Ο καθένας απο εμάς κάποια στιγμή στη ζωή του αναπόφευκτα θα περάσει απο δοκιμασίες . Ίσως βιώσουμε φυσικό πόνο, αρρώστιες, διανοητική σύγχυση , ψυχικά τραύματα ή ακόμη ίσως έρθουμε αντιμέτωποι με την υπαρξιακή αγωνία. Όλες αυτές οι δυσκολίες ειναι ικανές να μας διδάξουν στο να συμπάσχουμε στην θλίψη και τον πόνο του συνανθρώπου μας .

Ο Κάρλ Γιούνγκ πίστευε ότι η ασθένεια της ψυχής θα μπορούσε να είναι η καλύτερη δυνατή μορφή κατάρτισης για ένα θεραπευτή . Οι πόνοι και οι δυσκολίες που κάποιος κουβαλάει αλλά εν τέλη υπερνικά είναι πηγή μεγάλης σοφίας και θεραπευτικής δύναμης.

Ο ‘Πληγωμένος Θεραπευτής’ καταλαβαίνει πως αισθάνεται ο ασθενής επειδή ο ιδιος έχει περάσει από τον ίδιο πόνο . Επιπλέον, ο θεραπευτής μέσα απο την εμπειρία του είναι ικανός να συναισθανθεί, να μπει δηλαδή στην θέση του άλλου πραγματικά κι οχι απλά να τον συμπονά. Ο θεραπευόμενος απο την άλλη το εκλαμβάνει αυτό έστω και σε υποσυνείδητο επίπεδο. Εξαιτίας αυτής της εμπειρίας ολόκληρη η ουσία της σχέσης μεταμορφώνεται. Από ‘ειδήμων’, ο θεραπευτής γίνεται συνταξιδιώτης* με τον θεραπευόμενό του,ανοίγοντας έτσι έναν πνευματικό δρόμο που τους συνδέει.

Τέλος , ο ασθενής που πάσχει και περιθάλπτεται από τον θεραπευτή του , ταυτοχρόνως συμβάλλει στην επούλωση των πληγών του θεραπευτή. Η αλληλεπίδραση αυτών μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην θεραπεία και των δύο.

Συμπερασματικά, ο μύθος του Χείρωνα μας διδάσκει οτι είμαστε ικανοί να ξεπεράσουμε τον πόνο μετατρέποντας τον σε δύναμη και γνώση. Μέσα απο μία τέτοια εμπειρία ο καθένας μας μπορεί να γίνει ένας ‘Πληγωμένος Θεραπευτής’.

Ο άνθρωπος χρειάζεται δυσκολίες. Είναι απαραίτητες για την υγεία. Καρλ Γιούνγκ ( 1875-1961 , Ελβετός ψυχίατρος)

*ενας ορος που χρησιμοποιεί ο ΄Ιρβιν Γιάλομ για τους ασθενείς του.

Ιωάννινα

Άννα Δήμου, Σύμβουλος – Ψυχολόγος (www.annadimou.com)

ΠΗΓΗ: enallaktikidrasi.com

Εναλλακτικά

Πάουλο Κοέλιο: Το εγχειρίδιο του πολεμιστή του Φωτός

1. Ο πολεμιστής του Φωτός επικεντρώνεται στα καθημερινά θαύματα της ζωής.

2. Ο πολεμιστής του Φωτός σέβεται τον πόνο του διπλανού και δεν τον συγκρίνει με τον δικό του.

3. Ο πολεμιστής του Φωτός δεν μιλά για τα όνειρα & τα σχέδιά του.

4. Ο πολεμιστής του Φωτός σε στιγμές θυμού, χτυπάει το βράχο και ματώνει το χέρι του, δεν ξεσπάει σε πιο αδύναμο.

5. Ο πολεμιστής του Φωτός έχει θέληση και επιμονή, όχι εμμονή.

6. Ο πολεμιστής του Φωτός διακινδυνεύει την καρδιά του μόνο για κάτι που αξίζει τον κόπο.

7. Ο πολεμιστής του Φωτός, δεν περνά τις μέρες του προσπαθώντας να παίξει τον ρόλο που επέλεξαν οι άλλοι για εκείνον.

8. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως οι ουλές των βιωμάτων είναι η ανταμοιβή των κατακτήσεων.

9. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως είναι απαραίτητη μια δόση τρέλας για να κάνει το επόμενο βήμα.

10. Ο πολεμιστής του Φωτός, προσπαθεί να αξιοποιεί όσο γίνεται, τα χαρίσματά του.

11. Ο πολεμιστής του Φωτός, προσαρμόζεται στις συνθήκες, ρέει σαν το νερό στα εμπόδια.

12. Ο πολεμιστής του Φωτός δεν βιάζεται, αποφεύγει τις απερίσκεπτες κινήσεις & κυριαρχεί στην ανυπομονησία.

13. Ο πολεμιστής του Φωτός, γνωρίζει πως πριν να αλλάξει τον κόσμο, πρέπει να αλλάξει τον εαυτό του.

14. Ο πολεμιστής του Φωτός, πιστεύει στα θαύματα, και τα θαύματα αρχίζουν να συμβαίνουν.

15. Ο πολεμιστής του Φωτός, προσπαθεί πάντα να βελτιώνεται.

16. Ο πολεμιστής του Φωτός, δεν απειλεί.

17. Ο πολεμιστής του Φωτός, συμπεριφέρεται σαν παιδί και διατηρεί την επαφή του με το Θεό, μέσω της αθωότητας & της ευθυμίας του.

18. Ο πολεμιστής του Φωτός έχει την ταπεινότητα να ακούσει συμβουλή & να δεχθεί βοήθεια.

19. Ο πολεμιστής του Φωτός δεν προσπαθεί να μοιάσει. ΕΙΝΑΙ.

20. Ο πολεμιστής του Φωτός, δεν δέχεται δώρα από τον εχθρό.

21. Ο πολεμιστής του Φωτός, μετά από μια ήττα σηκώνεται όσο πιο γρήγορα μπορεί.

Δείτε επίσης: 30 φράσεις του Paulo Coelho γεμάτες νόημα και σοφία

22. Ο πολεμιστής του Φωτός τιμάει & κρατάει το λόγο του.

23. Ο πολεμιστής του Φωτός, δεν απογοητεύεται όταν χάνει τον αρχικό ενθουσιασμό.

24. Ο πολεμιστής του Φωτός γιορτάζει τη χθεσινή νίκη, για να έχει περισσότερες δυνάμεις για την αυριανή μάχη.

25. Ο πολεμιστής του Φωτός εμπιστεύεται κάποιον, μόνο όταν γνωρίσει και τα ελαττώματά του.

26. Ο πολεμιστής του Φωτός, γνωρίζει πως δεν είναι αυτό που δείχνει τις στιγμές της θλίψης. Είναι πολύ περισσότερα.

27. Ο πολεμιστής του Φωτός δεν προφέρει ΝΑΙ με τα χείλη, αν η καρδιά του λέει ΌΧΙ.

28. Ο πολεμιστής του Φωτός μαθαίνει να ζει με τις αντιθέσεις του.

/enallaktikidrasi.com

29. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως όλα όσα τον περιβάλλουν (νίκες, ήττες, ενθουσιασμός, αποθάρρυνση) είναι μέρος του Καλού Αγώνα.

30. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως κανένας δεν είναι μόνο καλός, ή, μόνο κακός.

31. Ο πολεμιστής του Φωτός δεν στέκεται στα προβλήματα, αλλά στη χαρά που ξεπέρασε κι αυτή τη δοκιμασία & στα όμορφα πράγματα που αναδύθηκαν από τις δύσκολες στιγμές, και αποτελούν απόδειξη των ικανοτήτων του.

32. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει ότι έχει μέσα του τη σπίθα του Θεού.

33. Ο πολεμιστής του Φωτός, έχει στιγμές που δρα, και στιγμές που υπομένει.

34. Ο πολεμιστής του Φωτός, αφήνει το κακό να πει ότι θέλει, και φεύγει.

35. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως κάθε χτύπημα ενός εχθρού, είναι μάθημα άμυνας για τον ίδιο.

36. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως η επανάληψη των εμπειριών έχει μοναδικό στόχο να του διδάξει αυτό που δεν εννοεί να μάθει.

37. Ο πολεμιστής του Φωτός δεν μιλά για τα προτερήματά του.

38. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως δεν υπάρχει καλύτερος ή χειρότερος: ο καθένας έχει τα απαραίτητα χαρίσματα για την ατομική πορεία του.

39. Ο πολεμιστής του Φωτός για να πιστέψει στο δρόμο του, δεν έχει ανάγκη να αποδείξει πως ο δρόμος του άλλου είναι λανθασμένος.

Διαβάστε ακόμη: Δεκάλογος του Paulo Coelho

40. Ο πολεμιστής του Φωτός, όταν αρχίζει πηγαίνει μέχρι τέλος.

41. Ο πολεμιστής του Φωτός βρίσκεται στον κόσμο για να βοηθήσει τους ανθρώπους, όχι να τους καταδικάσει.

42. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως πίσω από τη παγωμένη μάσκα των ανθρώπων, υπάρχει μια καρδιά από φωτιά.

43. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει ότι η διαίσθηση & το ένστικτο είναι το αλφαβητάρι του Θεού.

44. Ο πολεμιστής του Φωτός δεν χάνει την υπομονή του στις δυσκολίες, ούτε σπαταλά ενέργεια στα λόγια.

45. Ο πολεμιστής του Φωτός δεν εκδικείται τους προδότες, αλλά τους απομακρύνει από τη ζωή του.

46. Ο πολεμιστής του Φωτός δεν αντιμάχεται με όποιον δεν του αξίζει η τιμή της μάχης.

47. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως η πίστη μεταβάλλει το δηλητήριο σε κρυστάλλινο νερό.

48. Ο πολεμιστής του Φωτός γνωρίζει πως αν στο τέλος του ταξιδιού, φτάσει σε έναν άδειο Παράδεισο, η μάχη του δεν θα έχει καμιά αξία.

49. Ο πολεμιστής του Φωτός έχει στη καρδιά του μόνο αγάπη.

50. Οι πολεμιστές του Φωτός, αναγνωρίζουν ο ένας τον άλλον από το βλέμμα.

Εναλλακτικά

Η αξία του στοχασμού και της απομόνωσης για την ολοκληρωτική σύνδεση με τον εαυτό μας
Οι άνθρωποι όμως που εστιάζουν μόνο στην απόκτηση φήμης έχουν ένα κενό στη ζωή τους, το οποίο ελπίζουν να γεμίσει ο κόσμος επευφημώντας τους και τρέφοντας το εγώ τους. Αντί να αποκτούν επιτυχία μέσω του ταλέντου, της σκληρής δουλειάς ή των μεγάλων ιδανικών, είναι διάσημοι λόγω της διασημότητάς τους. Αντίθετα με τις πραγματικές διασημότητες, δεν αποζητούν ποτέ τη μοναξιά γιατί δεν έχουν την ανάγκη να επαναφορτίζονται. Ο Μπάπου δεν είχε επιτελείο διαφημιστών και συμβούλων να τον προστατεύουν, και σίγουρα δεν είχε επαύλεις με ψηλούς φράχτες για να κρύβεται.

Από τη στιγμή όμως που κρατούσε τη δημόσια εικόνα του ισχυρή, αποσυρόταν στο Σεβαγκράμ όπου έβρισκε καταφύγιο. Θα μπορούσε να είχε το άσραμ του οπουδήποτε, όμως είχε επιλέξει ένα απομακρυσμένο σημείο στην κεντρική Ινδία. Από το μακρύ ταξίδι που έκανα με τα πόδια από τον σταθμό ως εκεί την πρώτη μέρα που έφτασα, ήξερα πόσο δύσκολο ήταν να πάει κανείς εκεί, και ο Μπάπου δεν διευκόλυνε κανέναν. Είχε φτάσει στο σημείο να ζητήσει από την τοπική κυβέρνηση να μη βάλει δρομολόγιο λεωφορείου που να συνδέει τη Βάρντα (την κοντινότερη πόλη) και το άσραμ. Ήθελε να έρχεται ο κόσμος μόνο αν είχε κάποιο σοβαρό θέμα, όχι απλώς για να ρίξει μια ματιά στον διάσημο Γκάντι.

Δεν χρειάζεται να είστε διάσημος σταρ του σινεμά ή ο Μαχάτμα για να αναζητάτε την απομόνωση – είναι σημαντική για όσους έχουν πραγματική αίσθηση του εαυτού τους. Ο παππούς μου συχνά αστειευόταν ότι μπορούσε να βρίσκει στιγμές ησυχίας μόνο σε δύο μέρη: στο άσραμ και στη φυλακή. Για εκείνον, η διατήρηση της προσωπικής απομόνωσης ήταν ένας τρόπος να θρέφει την εσωτερική του γαλήνη. Είναι σημαντικό να βρίσκετε το δικό σας καταφύγιο σε αυτόν τον πολύβουο και συχνά κουραστικό κόσμο.

Δεν χρειάζεται να είναι κάπου εξαιρετικά. Μία ώρα στο δωμάτιό σας δίχως κανέναν περισπασμό, αρκεί. Το ίδιο και λίγος χρόνος κουλουριασμένοι στο κρεβάτι, γράφοντας τις σκέψεις σας σε ημερολόγιο. Όλοι έχουμε ανάγκη να μπορούμε να αποτιμάμε τη ζωή μας, να διαλογιζόμαστε και να στοχαζόμαστε, αν θέλουμε να ωριμάσουμε ως άτομα. Αφιερώνοντας λίγο προσωπικό χρόνο για σκέψη και ενδοσκόπηση, θα μπορέσετε να συνδεθείτε ολοκληρωτικά με τους άλλους με πολύ πιο θετικό τρόπο.

Ο Μπάπου είχε καθιερώσει κάθε Δευτέρα στο άσραμ να είναι μέρα σιωπής ώστε να γράφει τα κείμενά του. Άλλες μέρες δεν ήθελε απλώς παθητική σιωπή∙ πίστευε στον ενεργό στοχασμό και τον διαλογισμό. Κατέφευγε συχνά στο ροδάνι του, γιατί είχε διαπιστώσει ότι η αυτοσυγκέντρωση που απαιτούσε του επέτρεπε να εστιάζει στον διαλογισμό του. Εγώ έγινα πολύ καλός στο ροδάνι όσο ζούσα στο άσραμ, και πολλές φορές προκαλούσα τον Μπάπου σε αναμέτρηση για το ποιος θα υφάνει πιο γρήγορα.

Δεν τον πείραζε ο ανταγωνισμός. «Ο Αρούν τώρα πια με νικάει συνεχώς στο ροδάνι», έγραφε περήφανος στους γονείς μου. Παρόλο που πολλές φορές το μετέτρεπα σε παιχνίδι, ο χρόνος που περνούσαμε στο ροδάνι και τον διαλογισμό ήταν σημαντικός και για τους δυο μας. Μου άρεσε να μένω σιωπηλός και να περνώ ώρες μόνος μου. Ο Παππούς εγκωμίασε αυτό το χαρακτηριστικό μου σε ένα γράμμα στους γονείς μου στο οποίο έγραψε: «Η διατήρηση της σιωπής είναι κάτι που όλοι πρέπει να μάθουμε από τον Αρούν».

Πολλοί γονείς νομίζουν πως κάνουν μεγάλη χάρη στα παιδιά τους κρατώντας τα διαρκώς απασχολημένα. Γεμίζουν τον χρόνο των παιδιών τους μετά το σχολείομε ποδόσφαιρο και τένις, μπαλέτο και ρυθμική, πιάνο και βιολί. Τα παιδιά τρέχουν από τη μια δραστηριότητα στην άλλη, αλλά ποτέ δεν έχουν χρόνο για να σκεφτούν, να παίξουν και να ανακαλύψουν ποια είναι όταν μένουν μόνα τους. Όλος αυτός ο εμπλουτισμός μπορεί να είναι καλός, αλλά οι γονείς πρέπει επίσης να χαρίζουν πού και πού στα παιδιά τους το δώρο της μοναξιάς.

Ως ενήλικοι, πολλοί συνεχίζουν το μοτίβο της πολυάσχολης ζωής, κομπάζοντας για το πόσα κάνουν μέσα στη μέρα και το πόσο λίγο κοιμούνται. Η πολυδραστηριότητα έχει γίνει μέρος της καθημερινής ζωής, και η ζωή σε μεγάλες ταχύτητες δίχως χρόνο για ανάπαυση, στοχασμό και ανάκτηση δυνάμεων αποτελεί πια κανόνα.

Απόσπασμα από το βιβλίο του Arun Gandhi «Μαχάτμα Γκάντι: Το Δώρο του Θυμού» – Εκδόσεις Διόπτρα

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή