Ιουλίου 22, 2019

Εναλλακτικά

Osho: Μου φαίνεται ότι οι άνθρωποι νιώθουν πως το να είναι απλώς ο εαυτός τους δεν είναι αρκετό. Γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι πιέζονται να αποκτήσουν δύναμη και κύρος, αντί να είναι απλώς ανθρώπινα όντα; 

Ο καθένας προσπαθούσε να σε βελτιώσει, να σε κάνει καλύτερο. Ο καθένας έδειχνε τα ψεγάδια σου, τα λάθη σου, τα σφάλματά σου, τις αδυναμίες σου, τα ελαττώματα σου. Κανένας δεν δίνει έμφαση στην ομορφιά σου, στην ευφυΐα σου, στο μεγαλείο σου. Και μόνο το να είσαι ζωντανός, είναι τόσο μεγάλο δώρο, κανένας όμως δεν σου είπε ποτέ να ευχαριστείς την ύπαρξη.

Αντίθετα, όλοι γκρινιάζουν και παραπονιούνται. Φυσικά, αν όλοι όσοι είναι γύρω από τη ζωή σου, σου δείχνουν ότι δεν είσαι αυτό που θα έπρεπε να είσαι και εξακολουθούν να σου δίνουν μεγάλα ιδανικά που πρέπει να ακολουθήσεις και που πρέπει να γίνεις, τότε η οντότητά σου δεν επαινείται ποτέ.

Αυτό που επαινείται είναι το μέλλον σου. Το να μπορέσεις να γίνεις σεβαστός, δυνατός, πλούσιος, διανοούμενος, διάσημος. Όταν λοιπόν σε στρέφουν διαρκώς εναντίον του εαυτού σου, δημιουργείς την ιδέα: "Δεν είμαι αρκετός έτσι όπως είμαι, κάτι λείπει. Και πρέπει να είμαι κάπου αλλού, όχι εδώ.

Δεν είναι αυτός ο τόπος που είμαι προορισμένος να είμαι, αλλά κάπου πιο ψηλά, που να έχω δύναμη, να με σέβονται και να με υπολογίζουν."

Αυτή είναι η μισή ιστορία, που είναι άσχημη, που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Αυτό θα μπορούσε να εξαλειφθεί, αν οι άνθρωποι ήταν λίγο περισσότερο ευφυείς γονείς και δάσκαλοι. Δεν χρειάζεται να κακομαθαίνεις το παιδί, αλλά πρέπει να το βοηθήσεις να αναπτύξει τον αυτοσεβασμό του, την εμπιστοσύνη στον εαυτό του και να αποδέχεται τον εαυτό του. Αντίθετα, εσύ γίνεσαι εμπόδιο στην ανάπτυξή του. Αυτή η πλευρά είναι η άσχημη, είναι όμως η απλή πλευρά. Μπορεί να απομακρυνθεί, γιατί είναι τόσο απλό και τόσο λογικό να δεις ότι δεν είσαι εσύ υπεύθυνος γι' αυτό που είσαι, αλλά ο τρόπος που σ' έφτιαξε η φύση.

Το να θρηνείς πάνω απ' το χυμένο γάλα είναι σκέτη ανοησία.
Το δεύτερο μέρος όμως, είναι εξαιρετικά σημαντικό. Ακόμα και αν αφαιρεθούν όλες αυτές οι αντιλήψεις, αν αποπρογραμματιστείς, αν αυτές οι ιδέες βγουν έξω απ' το νου σου, ακόμα και τότε θα νιώθεις πως δεν είσαι αρκετός, αλλά αυτό είναι μια εντελώς διαφορετική εμπειρία. Οι λέξεις είναι ίδιες, αλλά η εμπειρία θα είναι διαφορετική. Δεν είσαι αρκετός, επειδή μπορείς να είσαι περισσότερο. Δεν τίθεται πλέον ζήτημα να γίνεις διάσημος, σεβαστός, δυνατός, πλούσιος. Αυτό που θα σε ενδιαφέρει θα είναι ότι η ύπαρξή σου είναι απλώς και μόνο ένας σπόρος...


Δεν έχεις γεννηθεί έτοιμο δέντρο, αλλά απλώς ένας σπόρος. Και πρέπει να αναπτυχθείς μέχρι να φτάσεις στο σημείο ν' ανθίσεις. Και αυτό το άνθισμα θα είναι η πληρότητά σου. Αυτό το άνθισμα δεν έχει καμιά σχέση με τη δύναμη, με τα χρήματα, με την εξουσία. Έχει σχέση μόνο μ' εσένα. Είναι μια ατομική πορεία. Γι' αυτό και η άλλη αντίληψη είναι εμπόδιο, είναι αναστάτωση, είναι κακή χρήση της φυσικής επιθυμίας για ανάπτυξη. Κάθε παιδί γεννιέται για να αναπτυχθεί και να γίνει ένα ολοκληρωμένο ανθρώπινο ον, γεμάτο αγάπη, συμπόνια, σιωπή. Δεν τίθεται ζήτημα σύγκρισης και ανταγωνισμού.

Η άλλη αντίληψη όμως, η πρώτη, σε αναστατώνει, επειδή η τάση να αναπτυχθείς, η τάση να απλωθείς, η τάση να γίνεις κάτι περισσότερο χρησιμοποιείται από την κοινωνία, από τα επενδυμένα συμφέροντα. Σου γεμίζουν το μυαλό, ώστε να νομίζεις πως αυτή η τάση είναι για να κάνεις περισσότερα χρήματα, αυτή η τάση σημαίνει να είσαι στην κορυφή με κάθε τρόπο. Όπου κι αν βρίσκεσαι, πρέπει να είσαι στην κορυφή. Λιγότερο απ' αυτό και θα νιώθεις πως δεν τα κάνεις καλά, θα νιώθεις ένα βαθύ σύμπλεγμα κατωτερότητας.

Όλη αυτή η αντίληψη παράγει ένα σύμπλεγμα κατωτερότητας, επειδή σε θέλει να είσαι ανώτερος από τους άλλους. Σου διδάσκει τη σύγκριση και τον ανταγωνισμό. Σου διδάσκει τη βία. Σου διδάσκει πως η επιτυχία είναι ο στόχος. Έτσι, αναπτύσσεσαι με την τάση να είσαι κάποιος άλλος. Η κοινωνία έχει μετακινήσει το κεφάλι σου στα επίγεια πράγματα κι έχεις ξεχάσει εντελώς ότι το κεφάλι σου έχει μετακινηθεί. Και πρέπει να προσέχεις να μη χειραγωγείσαι από κανέναν, όσο καλές προθέσεις κι αν έχει. Πρέπει να σώσεις τον εαυτό σου από τους ανθρώπους καλών προθέσεων, από εκείνους που σε συμβουλεύουν να κάνεις αυτό κι εκείνο.

Άκουσέ τους και ευχαρίστησέ τους. Δεν θέλουν να κάνουν κακό, αλλά το κάνουν. Άκου- σε μόνο την καρδιά σου. Αυτή είναι ο μόνος δάσκαλος. Στο αληθινό ταξίδι της ζωής, η διαίσθησή σου είναι ο μοναδικός δάσκαλος. Ένας σπόρος πρέπει να ταξιδέψει πολύ μέχρι να γίνει λουλούδι.

Η κοινωνία όμως είναι πονηρή. Μετατρέπει τα φυσικά σου ένστικτα σε κοινωνική χρησιμότητα. Αυτά τα δυο μέρη σού δίνουν την αίσθηση ότι, όπου κι αν βρίσκεσαι, κάτι σου λείπει. Πρέπει να πετύχεις κάτι άλλο, να κατορθώσεις κάτι άλλο, να αναρριχηθείς. Τώρα χρειάζεται η ευφυΐα σου για να ξεκαθαρίσεις τι είναι φυσική σου τάση και τι είναι κοινωνική αντίληψη.


Ξέκοψε από τα σκουπίδια αυτών των κοινωνικών αντιλήψεων, για να μπορέσει η φύση να παραμένει καθαρή, αγνή και αμόλυντη. Και θ' αναπτυχθείς, θα ανθίσεις και μπορεί να βγάλεις τριαντάφυλλα ή μπορεί να βγάλεις κατιφέδες. Δεν θα είσαι ανώτερος αν βγάλεις τριαντάφυλλα ούτε θα είσαι κατώτερος αν βγάλεις κατιφέδες. Το ζήτημα είναι ν' ανθίσεις.

Το ίδιο το άνθισμα σού δίνει βαθιά ευχαρίστηση. Όλη η ένταση, όλη η απογοήτευση εξαφανίζονται και σε τυλίγει μια βαθιά γαλήνη. Πρώτα όμως πρέπει να πετάξεις τα κοινωνικά σκουπίδια, αλλιώς θα συνεχίσουν να σε αποσπούν. Πρέπει να γίνεις πλούσιος, μα όχι οικονομικά. Ο πλούτος είναι κάτι άλλο. Ένας ζητιάνος μπορεί να είναι πλούσιος και ένας βασιλιάς όχι.

Ο πλούτος είναι ποιότητα της ύπαρξης.
Ο πλούτος είναι η αυθεντικότητά σου,
η εντιμότητά σου, η αλήθεια σου,
η αγάπη σου, η δημιουργικότητά σου,
η ευαισθησία σου και η διαλογιστικότητά σου.
Αυτά είναι ο πλούτος σου.
Αυτά είναι ο αληθινός πλούτος.
Αυτά είναι η αληθινή δύναμη.

tantra-yoga-events.blogspot.gr

Εναλλακτικά

* Ο Εαυτός : Ένας ταραγμένος μοναχός πλησίασε έναν διδάσκαλο του Ζεν λέγοντάς του «Δάσκαλε, σε παρακαλώ βοήθησέ με! Είμαι χαμένος, απελπισμένος, δεν ξέρω ποιος είμαι! Σε παρακαλώ, δείξε μου τον εαυτό μου!» Μα ο διδάσκαλος δεν απαντούσε. Ο μοναχός τον παρακαλούσε, τον ικέτευε να του δείξει ποιος είναι, μα ο διδάσκαλος εξακολουθούσε να μην απαντά. Απογοητευμένος ο μοναχός γύρισε να φύγει, και τότε ο διδάσκαλος τον φώναξε μα όχι με το όνομα του. Ο μοναχός γύρισε ενθουσιασμένος λέγοντας «Ναι;» και ο διδάσκαλος αποκρίθηκε «Να ο εαυτός σου»

* Εμμονή : Δύο μοναχοί ταξίδευαν μαζί. Όταν έφτασαν σε ένα ποτάμι, είδαν μια νέα γυναίκα ανήσυχη να κοιτά το ποτάμι. Όταν τους είδε, τους ρώτησε εάν μπορούν να την κουβαλήσουν στην απέναντι όχθη, διότι φοβόταν ότι θα πνιγεί. Ο ένας μοναχός δίστασε, μιας και απαγορεύεται σε μοναχούς να αγγίζουν γυναίκες. Ο άλλος όμως χωρίς δισταγμό, ανέβασε την γυναίκα στους ώμους του και την πέρασε απέναντι. Καθώς συνέχιζαν το ταξίδι τους, ο πρώτος μοναχός δεν σταματούσε να επιπλήττει τον δεύτερο που κουβάλησε την γυναίκα. Μέχρι που τέλος ο δεύτερος δεν άντεξε άλλο και του αποκρίθηκε «αδελφέ μου, εγώ την κουβάλησα για λίγα λεπτά, μα εσύ ακόμα την κουβαλάς»

* Η Κίνηση του Νου : Δύο άντρες διαφωνούσαν για μια σημαία που κυμάτιζε με τον αέρα. Ο ένας έλεγε «είναι ο αέρας που κινείται» ενώ ο άλλος «όχι, είναι η σημαία που κινείται»… Ένας διδάσκαλος του Ζεν έτυχε να περνά από εκεί και να ακούσει την διαφωνία. Τους διέκοψε λέγοντας «Δεν είναι ούτε ο αέρας, ούτε η σημαία που κινείται, μα ο Νους!»

lovepeaceangelhapiness.blogspot.gr

Εναλλακτικά

Διαβάστε λίγα λόγια για την Θιβετανική Γιόγκα και πως λειτουργεί.

Οι 5 Θιβετανικές είναι δυναμικές ασκήσεις γιόγκα σε μια σειρά, αλλιώς γνώστη και σαν vinyasa που σημαίνει ροη, κίνηση του σωμάτος σε συνδυασμό με την αναπνοή. Ανακαλύφθηκαν στις αρχές του 1900 από τον Βρετανό συνταγματάρχη Bradford, ο οποίος έζησε σε ένα μοναστήρι των Ιμαλάιων ενώ αναζητούσε το «ελιξήριο της ζωής».
Το 1939 ο Peter Kelder δημοσίευσε το βιβλίο «Eye of Revelation: The Original Five Tibetan Rites of Rejuvenation,» που στην ουσία ήταν ο διάλογος με τον συνταγματάρχη Bradford και η περιγραφή των ασκήσεων συμφώνα με τον τελευταίο, όπως τις διδάχτηκε από τους Θιβετιανούς μοναχούς. Αυτή η έκδοση ήταν η αρχή για να ξεκινήσει η διάδοση στο δυτικό κόσμο ενός συστήματος ασκήσεων για την αναζωογόνηση και μακροζωία των μοναχών του Θιβέτ με ιστορία 2.500 ετών.

Είναι πια γνωστές σε διαφορά μήκη και πλάτη της Γης και πολλοί εξασκούνται σε αυτές. Η σειρά αποτελείται από 5 ασκήσεις τις οποίες επαναλαμβάνουμε 21 φόρες (οι Θιβετιανοί πιστεύουν ότι το 21 είναι ένα συμβολικό νούμερο). Είναι καλύτερα να ξεκινήσουμε με 3 επαναλήψεις και σταδιακά να αυξάνουμε τον αριθμό όταν νοιώθουμε έτοιμοι. Παράλληλα υπάρχουν και κάποιες ασκήσεις προθέρμανσης αλλά και παραλλαγές για όσους ξεκινούν την εξάσκηση και δυσκολεύονται να εκτελέσουν τις ασκήσεις ή αν υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα στο σωματότυπο τους.
Ολόκληρη η πρακτική, αφού έχει διδαχτεί διεξοδικά, διαρκεί γύρω στα 20 λεπτά.

Συμφώνα με αρκετές φιλοσοφίες και εναλλακτικές προσεγγίσεις για την υγεία και ευεξία του σώματος, στο σώμα μας υπάρχουν επτά κεντρικά ενεργειακά κέντρα τα όποια αντιστοιχούν στους ενδοκρινείς αδένες, γνωστά και σαν chakras (τσακρας). Τα chakras ουσιαστικά είναι ενεργειακοί «μετασχηματιστές» που επεξεργάζονται και διανείμουν τη ζωτική ενέργεια σε ολόκληρο το σώμα. Όταν η περιδίνηση αυτών των στροβίλων αυξάνεται και εξισορροπείται, η ζωτική μας ενέργεια αποκτά περισσότερη δύναμη και γίνεται πιο αποτελεσματική.

Αρκετά αποτελέσματα από πρόσφατες ιατρικές έρευνες αποκάλυψαν ότι η διαδικασία της γήρανσης των κύτταρων εξαρτάται από τις ορμόνες, η διάθεση των ορμονών με τη σειρά τους ρυθμίζεται από το ενδοκρινικό σύστημα και τους αδένες που το αποτελούν. Το ενδοκρινικό σύστημα είναι υπεύθυνο για τη συνολική διαδικασία της λειτουργείας των κύτταρων. Οι 5 Θιβετανικές ασκήσεις λέγεται ότι εξισορροπούν το ενδοκρινικό σύστημα κι έτσι επηρεάζεται η λειτουργεία όλων των οργάνων στο σώμα, με αυτό το τρόπο γίνονται το «κλειδί» για μακροζωία και ζωτικότητα. Οι ασκήσεις δραστηριοποιούν το ενεργειακό σύστημα, διεγείρουν τα chakras και κινούν την ενέργεια από τον πυρήνα του κορμού προς τα άκρα του σώματος. Η θεωρία πίσω από τις 5 Θιβετανικές είναι ότι η ασυνείδητη ενέργεια της ύλης μέσα μας (koundalini) βρίσκεται και είναι αποθηκευμένη στη βάση της σπονδυλικής στήλης, οπού με αυτές τις ασκήσεις ενεργοποιείται με τρόπο αποτελεσματικό, γρήγορο και φιλικό προς τον εξασκούμενο.

Καμία από τις ασκήσεις δεν πρέπει να είναι τόσο έντονη ώστε να νοιώθουμε εξάντληση. Για παράδειγμα «αν χάνεται την ανάσα σας», αυτό είναι ένδειξη ότι το σώμα σας βρίσκεται σε μια αναερόβια (χαμηλής οξυγόνωσης) κατάσταση και θα πρέπει να μειώσετε το ρυθμό σας. Αν μιλάτε με δυσκολία μετά τις επαναλήψεις είναι και αυτό μια ένδειξη ότι έχετε ξεπεράσει τα όρια σας. Όταν εκτελούμε τις ασκήσεις η έμφαση είναι κυρίως στο συγχρονισμό και τη ροη της αναπνοής παρά στην ταχύτητα και στον αριθμό των επαναλήψεων.

Θα λέγαμε ότι οι 5 Θιβετανικές είναι ισομετρικές ασκήσεις και παρόλο που είναι αρκετά ωφέλιμες για τον οργανισμό με τη τόνωση του μυϊκού συστήματος αλλά και με τις διατάσεις των μυών και κλειδώσεων αυτό δεν είναι ο πρωταρχικός στόχος. Ένας ενεργειακός στρόβιλος –chakra- με αργή περιδίνηση είναι αιτία για να χάνουν την αρχική τους ποιότητα κάποια μέρη του σώματος, ενώ μια γρήγορη περιδίνηση των στροβίλων ευθύνεται για νευρικότητα, ανησυχία και εξάντληση. Η έλλειψη ομαλότητας στη περιδίνηση των στροβίλων –chakras- παράγει ανωμαλίες στην υγεία, παρακμή και γήρανση.
Ανάμεσα στα οφέλη που αναφέρονται από ασκούμενους στις 5 Θιβετανικές ασκήσεις είναι:

Βελτίωση της ποιότητας του ύπνου.
Αίσθηση φρεσκάδας και ενέργειας.
Βελτίωση παθήσεων της σπονδυλικής στήλης.
Ανακούφιση προβλημάτων της ευλυγισίας των κλειδώσεων.
Βελτίωση της μνήμης.
Ανακούφιση προβλημάτων αρθρίτιδας.
Μείωση σωματικού βάρους.
Βελτίωση της όρασης.
Σημαντική βελτίωση της σωματικής δύναμης.
Βελτίωση της διανοητικής και συναισθηματικής υγείας.
Ενισχυμένη αίσθηση αρμονίας και ευεξίας.

yogahouse.gr

Εναλλακτικά

“Ποιος καλός άνεμος σε φέρνει εδώ;” ρώτησε ο σοφός δάσκαλος τον οδοιπόρο που ζητούσε απεγνωσμένα να τον συναντήσει.
“Εγώ θέλω γαλήνη” απάντησε μελαγχολικά εκείνος..

Ο δάσκαλος πήρε ένα ξύλο κι έγραψε στο χώμα : ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΓΑΛΗΝΗ..

“Κοίταξε τώρα πόσο απλό είναι” είπε στον οδοιπόρο.

Διέγραψε με μια κίνηση το «Εγώ».

“Σβήνεις πρώτα το εγώ. Είναι αδύνατον να βρει γαλήνη αυτός που πιστεύει ότι είναι αποκομμένος από τον Θεό και τους συνανθρώπους του. Το εγώ πάντα νιώθει ότι απειλείται κι έτσι φοβάται και αντιστέκεται.”

Με μια δεύτερη κίνηση διέγραψε το «θέλω..

“Το θέλω δηλώνει επιθυμία, ανάγκη και προσκόλληση. Όταν τρέχεις πίσω από τις επιθυμίες σου ποτέ δε θα γίνεις ευτυχισμένος.
Όσες και να ικανοποιήσεις πάντα θα υπάρχει κάποια που δε θα σε αφήνει να κοιμηθείς.”

Ο οδοιπόρος κοιτώντας την δυνατή εικόνα στο χώμα λένε πως βίωσε την πρώτη του αφύπνιση. Είχαν σβηστεί το «Εγώ» και το «θέλω» και είχε μείνει η ΓΑΛΗΝΗ.....

Εναλλακτικά

Γιατί δίνεται έμφαση στο Ομ στις ομιλίες για τις γιογκικές σούτρες του Παταντζάλι; Πρόκειται για αλλαγή κατεύθυνσης;

Δεν δίνω έμφαση στο Ομ, απλώς σού εξηγώ τον Παταντζάλι.
Παραμένει η έμφασή μου στο Χου. Ό,τι λέω για το Ομ, ισχύει επίσης και για το Χου, αλλά παραμένει στο Χου η έμφασή μου.

Όπως σου είπα, ο Παταντζάλι έζησε πριν από πέντε χιλιάδες χρόνια. Οι άνθρωποι ήταν απλοί... πολύ απλοί, αθώοι. Εμπιστεύονταν εύκολα΄ δεν είχαν υπερβολικό νου. Δεν ήταν προσανατολισμένοι προς το κεφάλι: ήταν προσανατολισμένοι προς την καρδιά.

Το Ομ είναι ήπιος ήχος΄ καταπραϋντικός, μη-βίαιος, μη-επιθετικός. Αν ψέλνεις το Ομ, πηγαίνει από τον λαιμό στην καρδιά΄ ποτέ πιο κάτω από εκεί. Εκείνοι οι άνθρωποι ήταν της καρδιάς΄ το Ομ ήταν αρκετό για εκείνους. Μια ήπια δόση, μια ομοιοπαθητική δόση ήταν για κείνους αρκετή.

Για σένα, δεν θα βοηθήσει και πολύ. Για σένα, το Χου θα είναι πιο ωφέλιμο. Το Χου είναι ένα σούφικο μάντρα. Όπως ακριβώς το Ομ είναι ένα ινδουιστικό μάντρα, το Χου είναι μωαμεθανικό, σούφικο μάντρα. Το Χου το ανέπτυξαν οι σούφι, για μια πολύ επιθετική, βίαιη χώρα και φυλή, όχι για απλούς ανθρώπους, όχι για αθώους, αλλά για πονηρούς και έξυπνους, για πολεμιστές. Το Χου το εφηύραν για κείνους.

Το Χου είναι το τελευταίο μέρος του Αλλάχ. Αν λες επαναληπτικά ΄Αλλάχ-Αλλάχ-Αλλάχ-Αλλάχ΄ συνεχώς, σιγά-σιγά παίρνει τη μορφή του ΄Αλλαχού-Αλλαχού-Αλλαχού΄. Μετά, σιγά-σιγά, παύει και το πρώτο μέρος επίσης. Γίνεται ΄Λαχού-Λαχού-Λαχού.΄ Μετά, ακόμη και το ΄Λαχ΄ πρέπει να το αφήσεις.

Γίνεται ΄Χου-Χου-Χου΄. Είναι πολύ ισχυρό και χτυπά στο κέντρο σου του σεξ κατευθείαν. Δεν χτυπά στην καρδιά σου: χτυπά στο κέντρο σου του σεξ.

Για σένα, το Χου είναι ωφέλιμο, επειδή τώρα η καρδιά σου σχεδόν δεν λειτουργεί. Η αγάπη έχει εξαφανιστεί΄ έχει απομείνει μόνο το σεξ. Λειτουργεί το κέντρο σου του σεξ, όχι το κέντρο σου της αγάπης, έτσι λοιπόν το Ομ δεν θα βοηθήσει και πολύ. Το Χου θα δώσει βαθύτερη βοήθεια, διότι η ενέργειά σου δεν βρίσκεται τώρα κοντά στην καρδιά. Η ενέργειά σου βρίσκεται κοντά στο κέντρο του σεξ και το κέντρο του σεξ πρέπει να το χτυπήσεις κατευθείαν, ώστε να ανέβη προς τα πάνω η ενέργεια.

Μετά από ένα διάστημα που θα κάνεις το Χου, ίσως αισθανθείς ότι τώρα δεν χρειάζεται μια τόσο μεγάλη δόση. Μπορείς τότε να στραφείς στο Ομ. Όταν αρχίσεις να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι τώρα κοντά στην καρδιά, όχι κοντά στο κέντρο του σεξ, μόνο τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Ομ, όχι πιο πριν. Δεν υπάρχει όμως κανείς λόγος: το Χου μπορεί να αρκέσει για ολόκληρη τη διαδρομή.

Αν θέλεις όμως, μπορείς να αλλάξεις. Αν αισθάνεσαι ότι δεν υπάρχει τώρα ανάγκη, ότι δεν αισθάνεσαι σεξουαλικός, ότι το σεξ δεν σε ανησυχεί, ότι δεν το σκέφτεσαι΄ δεν είναι κάποια εγκεφαλική φαντασία, δεν σε γοητεύει΄ περνάει μια όμορφη γυναίκα και απλώς το παρατηρείς, ότι ΄΄Ναι, πέρασε μια γυναίκα,΄΄ αλλά τίποτε δεν προβάλει μέσα σου΄ δεν δέχεται κτύπημα το κέντρο του σεξ, δεν κινείται καμιά ενέργεια μέσα σου, τότε μπορείς να αρχίσεις το Ομ.

Αλλά δεν υπάρχει λόγος: μπορείς να συνεχίσεις με το Χου. Το Χου αποτελεί ισχυρότερη δόση. Όταν κάνεις το Χου, μπορείς να αισθανθείς αμέσως ότι πηγαίνει στην κοιλιά, στο κέντρο του χάρα και μετά στο κέντρο του σεξ. Αναγκάζει την ενέργεια του σεξ να πάει προς τα πάνω. Κινητοποιεί το κέντρο του σεξ.

Έχεις πιο πολύ προσανατολισμό προς το κεφάλι. Αυτό συμβαίνει πάντα: οι άνθρωποι, οι χώρες, οι πολιτισμοί που έχουν προσανατολισμό προς το κεφάλι γίνονται σεξουαλικοί, πιο σεξουαλικοί από τους ανθρώπους που έχουν προσανατολισμό προς την καρδιά.

Οι προσανατολισμένοι στην καρδιά άνθρωποι είναι γεμάτοι αγάπη. Το σεξ έρχεται σαν ίσκιος της αγάπης΄ δεν είναι από μόνο του σπουδαίο. Οι προσανατολισμένοι στην καρδιά άνθρωποι δεν σκέφτονται πολύ, γιατί στην πραγματικότητα, αν παρατηρήσεις όλο το εικοσιτετράωρο, τις είκοσι τρεις ώρες σκέφτεσαι το σεξ.

Οι προσανατολισμένοι στην καρδιά άνθρωποι δεν σκέφτονται καθόλου το σεξ. Όταν συμβαίνει, συμβαίνει. Είναι ακριβώς σαν μια σωματική ανάγκη. Και ακολουθεί σαν ίσκιος την αγάπη: δεν συμβαίνει ποτέ κατευθείαν. Ζουν εκείνοι στο μέσο΄ η καρδιά είναι το μέσο σημείο ανάμεσα στο κεφάλι και το σεξ. Εσύ κινείσαι από τα δυο εκείνα άκρα΄ δεν βρίσκεσαι ποτέ στο μέσο.

Όταν ικανοποιείται το σεξ, κινείσαι προς την καρδιά. Όταν προβάλει η επιθυμία του σεξ, κινείσαι προς το σεξ, αλλά δεν μένεις ποτέ στο μέσο σημείο. Το εκκρεμές κινείται δεξιά κι αριστερά΄ δεν σταματά ποτέ στη μέση.

Ο Παταντζάλι ανέπυξε αυτή τη μέθοδο του ψαλμού του Ομ για πολύ απλούς ανθρώπους΄ αθώους χωρικούς που ζούσαν μαζί με τη φύση. Για σένα... Μπορείς να το δοκιμάσεις΄ αν βοηθάει, πολύ καλά. Αλλά εκείνο που ο ίδιος κατανοώ για σας είναι το εξής, ότι δεν θα βοηθήσει περισσότερο από το ένα τοις εκατό από εσάς. Το ενενήντα εννέα τοις εκατό θα το βοηθήσει το μάντρα Χου. Βρίσκεται πιο κοντά σας.

Και να θυμάσαι, όταν το μάντρα Χου επιτύχει, όταν έρθεις στο σημείο της ακρόασης, θα ακούς όμκαρ, όχι Χου. Θα ακούς το Ομ! Το τελικό φαινόμενο θα είναι το ίδιο. Βρίσκεται καθοδόν... είστε δύσκολοι άνθρωποι. Χρειάζονται ισχυρότερες δόσεις, αυτό είναι όλο. Αλλά στο τελικό στάδιο, θα βιώσετε το ίδιο φαινόμενο.

Διατηρώ την έμφασή μου στο Χου, γιατί η έμφασή μου εξαρτάται όχι από ινδουιστές ή μωαμεθανούς΄ η έμφασή μου εξαρτάται από σας, από αυτό που είναι η ανάγκη σας. Δεν είμαι ούτε ινδουιστής ούτε μωαμεθανός. Δεν είμαι κανείς, είμαι λοιπόν ελεύθερος. Μπορώ να χρησιμοποιήσω το οτιδήποτε από οπουδήποτε. Ένας ινδουιστής θα αισθανθεί ενοχή αν χρησιμοποιεί τη λέξη Αλλάχ΄ ένας μωαμεθανός θα αισθανθεί ενοχή αν χρησιμοποιεί το Ομ: αλλά δεν δίνω μεγάλη σημασία σε τέτοια πράγματα.

Αν βοηθά η λέξη Αλλάχ, είναι πολύ καλή΄ αν βοηθά το όμκαρ, είναι πολύ καλό. Σας φέρνω όλες τις μεθόδους ανάλογα με αυτό που χρειάζεστε.

Κατ΄εμένα, όλες οι θρησκείες οδηγούν στο ίδιο πράγμα΄ ο στόχος είναι ένας. Όλες οι θρησκείες είναι σαν τα μονοπάτια που οδηγούν στην ίδια κορυφή. Πάνω στην κορυφή, τα πάντα γίνονται ένα. Εξαρτάται τώρα από σένα, από το πού βρίσκεσαι και ποιο μονοπάτι θα είναι το πιο κοντινό σου.

Το Ομ θα είναι πολύ μακριά σου΄ το Χου είναι πιο κοντά. Είναι αυτό που χρειάζεσαι. Η έμφασή μου εξαρτάται από εκείνο που χρειάζεσαι. Η έμφασή μου δεν είναι θεωρητική΄ δεν είναι σεκταριστική. Η έμφασή μου είναι απόλυτα προσωπική. Σε κοιτάζω και αποφασίζω.

Osho, Yoga: The Science of the Soul, Ομιλία #8

osho.com

Εναλλακτικά

Τι χρειάζεται για να μας τραβήξει κοντά του ένας άνθρωπος;

Ομορφιά, προσωπικότητα, δουλειά, λεφτά, σπίτια, χαμόγελο, τι;

Μπαίνεις σε μια παρέα και αμέσως θα σε κρίνουν αν είσαι ωραίος ή ωραία, ντυμένος με μοδάτα ρούχα και φωσφοριζέ παπούτσια.

Πάνω στη μία ώρα η ομορφιά σου συνηθίζεται και κρίνεσαι πλέον από το τι λες, τι πιστεύεις, από την προσωπικότητα σου.

Στην επόμενη ώρα γεννιέται το ερώτημα από που κρατάει η σκούφια σου, με τι ασχολείσαι, πόσα βγάζεις , ώστε να συμπληρωθεί το ανθρώπινο πορτρέτο σου.

Υπάρχει όμως σε όλα αυτά ένα βασικό συστατικό που δεν τo παρατηρούμε και όμως επηρεάζει άμεσα την τελική ετυμηγορία, εμφανίζει ή εξαφανίζει την οποιαδήποτε ομορφιά, αναδεικνύει ή θάβει την προσωπικότητα, εκμηδενίζει τη σημασία ύπαρξης ή μη χρήματος.

Το συστατικό αυτό λέγεται ΑΥΡΑ, η ΑΥΡΑ του ανθρώπου. Αυτή η μικρή λεξούλα που μόνο σε ετικέτες νερού τη βλέπουμε είναι υπεύθυνη για όλα. Δεν είναι κάποιο αποκύημα της φαντασίας μας , είναι υπαρκτό και αντικατοπτρίζει αυτό που είμαστε.

Υπάρχουν άνθρωποι που τους βλέπεις και σε τραβάνε κατευθείαν κοντά τους, θέλεις να είσαι κοντά τους, να τους βλέπεις, να τους μιλάς, να τους ακούς. Έτσι μαγικά σε ηρεμούν, σε επανδρώνουν με αισιοδοξία, γίνεσαι καλύτερος, πιο ήρεμος, πιο αληθινός, πιο ανθρώπινος. Έρχονται στο χώρο σου και αμέσως τραβάνε τα βλέμματα, η ατμόσφαιρα μυρίζει τριαντάφυλλο.

Υπάρχει όμως πλέον αυτή η θετική ΑΥΡΑ στους ανθρώπους που ξεχύνεται και λαμποκοπά, που στο πέρασμα της πλημμυρίζει φως και ηρεμία; Δυστυχώς. Δε το δουλεύουμε πια. Δεν έχουμε το χρόνο και την αντοχή. Το αφήσαμε. Το παρατήσαμε.

Από εκεί όμως ξεκινάνε και τελειώνουν όλα. Αυτό που είμαστε και δίνουμε αυτό μας επιστρέφεται. Το ΄΄είναι΄΄ μας, η αύρα μας, είναι ότι πιο σημαντικό έχουμε, είναι ο θησαυρός μας. Οφείλουμε να το εφοδιάζουμε με ενθουσιασμό, θετικές σκέψεις και δυναμισμό ώστε οποιοδήποτε εμπόδιο ή ατυχία να το αντιμετωπίσουμε με χαμόγελο και ηρεμία. Ίσως να είναι και αυτό μια αρχή.

Γράφει η Τάμι Γκεκτσιάν

thessalonikiartsandculture.gr

Εναλλακτικά

Υπάρχουν διάφορες αρχές τις οποίες πρέπει να λαμβάνουμε υπ΄όψιν μας όταν εκτελούμε τις yoga asanas. Από τις πιο σημαντικές είναι η φυσική σύνδεση της αναπνοής με την κίνηση. Υπάρχει μία φυσική σχέση του σώματος με την αναπνοή.
Εκπνέουμε σε όλες τις στάσεις όταν η κάμψη εκτελείται προς μία κατεύθυνση, δηλαδή όταν υπάρχει τέντωμα, διάταση της πίσω μεριάς του κορμού και κατ΄ επέκταση, κάμψη προς τα εμπρός. Όταν αντιστρέφεται αυτή η κατεύθυνση, εισπνέουμε. Για τον ίδιο λόγο εισπνέουμε όταν σηκώνουμε τα χέρια και εκπνέουνε όταν τα κατεβάζουμε. Αυτού του είδους η σύζευξη εναρμόνιση, δημιουργεί μία οργανική σχέση ανάμεσα στην αναπνοή και την κίνηση.
Υπάρχει μία άλλους είδους κίνηση που δρα στην αναπνοή. είναι το στρίψιμο. Κάθε στρίψιμο εκτελείται στην εκπνοή, ενώ όταν το σώμα επανέρχεται αυτό συμβαίνει στην εισπνοή.
Επομένως κάθε φορά που συμπτύσσεται το σώμα εκπνέουμε και κάθε φορά που ανοίγει εισπνέουμε. Φυσικά δεν αρκούμεθα στο να εισπνέουμε και να εκπνέουμε, αλλά φροντίσουμε να εναρμονίσουμε τη διάρκεια της αναπνοής με τη διάρκεια της κίνησης. Εάν χρειαζόμαστε 4 δευτερόλεπτα για να σηκώσουμε τα χέρια και 4 δευτερ. για να τα κατεβάσουμε, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να ειπνέουμε για 4 δευτερ. και να εκπνέουμε για 4 δευτ. Επομένως πρέπει πρώτα να καθορίζουμε τη διάρκεια της εισπνοής και της εκπνοής μας, και πάνω σ΄αυτήν καθορίζεται η διάρκεια της κίνησης και όχι το αντίθετο.
Υπάρχει άλλη μία αρχή, το κράτημα με γεμάτα και με άδεια τα πνευμόνια. Η διαδικασία του κρατήματος είναι πολύ σημαντική. Είναι ο χρόνος κατά τη διάρκεια του οποίου υιοθετούμε τη στάση του παρατηρητή, παραμένοντας κύριοι της πνοής μέσα από το βάθος του εαυτού. Έχουμε πει πόσο εύκολα οι πράξεις γίνονται μηχανιστικές συνήθειες. Με αυτόν τον τρόπο εμποδίζουμε την καθιέρωση συνηθειών στην πρακτική μας.

Η πρακτική της αναπνοής

Χάρη στο συνειδητό έλεγχο της αναπνοής αυτή γίνεται πολύ περισσότερο ουσιαστική και βαθιά. Κατά την διάρκεια της συνειδητής εισπνοής, ανοίγει ο θώρακας και κατεβαίνει το διάφραγμα. Όταν εκπνέουμε, συμβαίνει το αντίθετο: σύσφιξη της κοιλιάς και των θωρακικών πλευρών. Συνήθως οι άνθρωποι αναπνέουν χωρίς να διευρύνουν και να αδειάζουν το θώρακα και τα πλευρά, χωρίς επαρκή κίνηση του διαφράγματος. Κατά τη διάρκεια των yoga asanas πρέπει να διευρύνουμε την κοιλιά και το θώρακα στην εισπνοή και να επιστρέφει προς τα μέσα η κοιλιά, να αδειάζει ο θώρακας κατά την εκπνοή.

Η αναπνοή του κοιμώμενου (ujjayi)

Για να συνηδειτοποιήσουμε την αναπνοή καθ΄όλη τη διάρκεια της κίνησής της και για να εξομαλύνουμε την ροή της, θα πρέπει να παράγουμε καθ΄ όλη τη διάρκεια των asanas έναν ήχο που προκύπτει από τον περιορισμό του αέρα στο λαιμό, σαν να είχαν μία μικρή βαλβίδα στο λαιμό που κλείνουμε εν μέρει. Έτσι ρυθμίζουμε τον έλεγχο της αναπνοής από τον ήχο που παράγεται μακραίνοντας τη διάρκεια των αναπνευστικών κύκλων.
Η αναπνοή του κοιμώμενου μας προσφέρει δύο πλεονεκτήματα. Μας καθιστά πιο προσεκτικούς στη ροή της αναπνοής και αποτελεί ένα είδος δείκτη για το εάν μπορούμε να κάνουμε μία asana ή αν πρέπει να την σταματήσουμε.
Η δυναμική εκτέλεση των asanaς είναι πιο εύκολη από τη στατική και γι’ αυτό πάντα όταν ξεκινάμε τα μαθήματα γιόγκα ασκούμεθα κυρίως με τη δυναμική της πλευρά. Πολλές φορές όμως δεν αντιλαμβανόμαστε από τις σωματικές ενδείξεις αν πραγματικά μπορούμε να κάνουμε μία άσκηση. Η αναπνευστική ικανότητα είναι το μοναδικό κριτήριο. Κάθε φορά ου χρειάζεται να πάρουμε μία γρήγορη αναπνοή από τη μύτη πρίν συνεχίσουμε την αναπνοή του κοιμώμενου αυτό σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε. Βεβαίως αυτές οι πρακτικές αρχές αφορούν μαθητές που έχουν ήδη ασκηθεί για καιρό με τη γιόγκα.

Βασικές αρχές για τα κρατήματα

Τώρα θα εξετάσουμε λίγο το σωστό τρόπο με τον οποίο εκτελούμε τα κρατήματα με γεμάτα και άδεια τα πνευμόνια.
Ποια πρέπει να είναι η διάρκεια των κρατημάτων; Εάν η διάρκεια είναι πολύ μακρά με γεμάτα ή με άδεια, το σώμα επαναστατεί. Όταν κρατάμε την αναπνοή σε μια στάση, αυτό δεν θα πρέπει να ενοχλεί την όλη μου πρακτική σωματικά και αναπνευστικά. Για παράδειγμα, Εισπνέω και εκπνέω για 5 δευτερόλεπτα κρατώντας στατικά μία στάση. Μου ζητείται να εισάγω 5 δευτερόλεπτα κρατήματος με άδεια τα πνευμόνια. Εάν μετά από λίγες εισπνοές και εκπνοές αναγκασθώ να πάρω μία γρήγορη εισπνοή ή να σταματήσω την εκπνοή νωρίτερα, αυτό σημαίνει ότι ή πρέπει να μειώσω τη διάρκεια του κρατήματος, ή να το αφαιρέσω εντελώς.
Εάν, παρ’ όλες τις ενδείξεις, συνεχίσω να κάνω τα κρατήματα, το σώμα θα αρχίσει να τρέμει.
Ο στόχος των κρατημάτων είναι η βελτίωση της διαδικασίας της εισπνοής και της εκπνολής και όχι η παρεμπόδισή τους. Πολλές φορές π.χ. όταν έχω ρηχή εισπνοή, για να την κάνω πιο βαθιά και μακριά μπορεί να εισάγω ένα κράτημα με γεμάτα τα πνευμόνια όπως και το αντίθετο.

shantala.gr

Εναλλακτικά

Στην Banaras, την πιο ιερή πόλη της αρχαίας Ινδίας, κοντά στον ποταμό Γάγγη ένας νεαρός μοναχός με πορτοκαλί χιτώνα, νοιώθοντας ευγνωμοσύνη για την ευλογημένη αυτή μέρα, έχει φτάσει στο αποκορύφωμα της προσευχής του. Το πρώτο φως του ήλιου έχει ήδη χρωματίσει τον ορίζοντα και οι καμπάνες χτυπάνε αναγγέλλοντας τον ερχομό της νέας μέρας. Ο κόσμος στις όχθες του Γάγγη φωνάζει μάντρας ενώ εκατοντάδες λάμπες επιπλέουν πάνω στα ήρεμα νερά του.

Η Surya Namaskara είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες πρακτικές της hatha yoga.

Ο μοναχός επιβιβάζεται σε μία βάρκα και αυτή πλέει πάνω προς τον βορρά. Πλήθη συσσωρευμένα στην αριστερή πλευρά του ποταμού άλλοι κολυμπούν και άλλοι απλά στέκονται στραμμένοι προς τον ήλιο με τα χέρια διπλωμένα. Άλλοι σηκώνουν τα χέρια τους προς τον ουρανό, στη συνέχεια σκύβουν προς τα μπρος για να φιλήσουν τα γόνατά τους και μετά σηκώνουν το κεφάλι αργά, σαν σαύρες σε επιφυλακή. Οι τουρίστες που επεμβαίνουν στην ίδια βάρκα ρωτάνε τον νεαρό βουδιστή μοναχό σχετικά με αυτή τη σκηνή «Ω» και συνεχίζει ήρεμα «αυτά είναι οι βραχμάνοι pandits, κάνουν το πρωινό τους puja (προσκύνημα)».

Αυτοί οι ανώτεροι κληρικοί θα πάρουν μία συγκεκριμένη θέση για να διαλογιστούν και να υποδεχτούν το πρώτο φως της ημέρας, τον ζωογόνο ήλιο. Όλοι οι πιστοί που παραβρίσκονται θα επιδοθούν σε μία σειρά κινήσεων που έχουν τελετουργικό χαρακτήρα, δεν υπάρχει στρατιωτικός συντονισμός μεταξύ τους καθώς κάθε κίνηση περιέχει την προσωπική προσέγγιση στη θεότητα και τον ήλιο. Οι κινήσεις παρά την έλλειψη συντονισμού, είναι ίδιες για όλους και αποτελούν μία από τις αρχαιότερες σειρές στάσεων της γιόγκα, πρόκειται για τη σειρά: Surya Namaskara, η γνωστή σειρά ασκήσεων «Χαιρετισμός στον Ήλιο».

Τα οφέλη της Surya Namaskara

Η Surya Namaskara είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες πρακτικές της Hatha γιόγκα. Ο πρωταρχικός σκοπός αυτής της σειράς είναι να αφυπνίσει την ενέργεια του ήλιου που συνήθως βρίσκεται αδρανής στο κέντρο ομφαλού. Η Surya Namaskara μας επιτρέπει να φτάσουμε βαθιά στο ηλιακό πλέγμα μας ώστε να το αφυπνίσει και να κυκλοφορήσει η θεραπευτική δύναμη του ήλιου, για να αποκαταστήσει ένα ακτινοβόλο σώμα και να καλλιεργήσει ένα καθαρό, ήρεμο και γαλήνιο νου. Με έναν ή δύο κύκλους του χαιρετισμό στον ήλιο, μπορείτε να αναζωπυρώσετε το πεπτικό σας σύστημα, να ενεργοποιηθεί το νευρικό σύστημα, και να φέρει την ισορροπία στην πρανική ροή σας, επίσης ενεργοποιούνται τα άνω και κάτω άκρα ενώ επηρεάζει τη διάθεσή σας.

Όπως και άλλες κλασικές asanas της γιόγκα, ο χαιρετισμός στον ήλιο είναι μια πύλη για την είσοδο στο αδιόρατο, ενεργειακό τμήμα του σώματός σας, αγγίζοντας την θεραπευτική δύναμη σας, έτσι εφοδιάζεστε με ζωτικότητα ενώ επιταχύνετε την διαδικασία της ανανέωσης. Για να αποκομίσετε όλα αυτά τα οφέλη, όμως, θα πρέπει η πρακτική να είναι κάτι πέρα από απλό ​​ τέντωμα των μυών. Η πνευματική διάσταση της Surya Namaskara είναι πολύ πιο βαθιά και με την εκπλήρωση της το αποτέλεσμα δεν είναι η βελτίωση της φυσικής κατάστασης και μόνο.

Όταν και τα δύο αυτά τμήματα της υπόστασης, οι σωματικές και πνευματικές, λειτουργούν από κοινού, η πρακτική γίνεται Γιόγκα Σούτρα – το είδος των πρακτικών που επιδίδονταν οι μεγαλύτεροι δασκάλοι, όπως ο Πατάντζαλι, ο πνευματικός καθοδηγητής της Γιόγκα Σούτρα. Εδώ η Σούτρα (Sūtra) έχει την έννοια των χορδών που κρατάνε ενωμένες διάφορες πτυχές της ύπαρξης του κάθε ανθρώπου ώστε να επιτευχθεί το προσδοκώμενο αποτέλεσμα από τη σειρά του χαιρετισμού στον ήλιο, όπως: το σώμα, την αναπνοή, το μυαλό και την ψυχή. Ενωμένα, το σύνολο της ανθρώπινης υπόστασης θα δεχτεί τις θεραπευτικές ιδιότητες του ήλιου και θα εμποτίσει τη ζωή με την ηρεμία και την εσωτερική αφύπνιση. Με τον τρόπο αυτό, ο χαιρετισμός ήλιο γίνεται μια πλήρης πρακτική της γιόγκα, ως ασκήσεις, διαλογισμό και πνευματικότητα.

Μια πνευματική προσέγγιση για τη Surya Namaskara

Εδώ θα δείτε πώς ο χαιρετισμός στον ήλιο μπορεί να επηρεάσει το πνεύμα σας και όχι μόνο το σώμα. Μετά από τουλάχιστον τρεις κύκλος Surya Namaskara, παραμείνετε σε ακινησία με τα χέρια διπλωμένα στην καρδιά σας. Κλείστε τα μάτια σας. Αναπνεύστε απαλά, ομαλά και αβίαστα.

Για μια στιγμή, θα επιστήσετε την προσοχή σας στο κέντρο του ομφαλού σας. Εδώ απεικονίσει φλόγες της φωτιάς. Η πύελος είναι η βάση της φωτιάς, και τα τριγωνικά σχήματα των φλογών της πυρκαγιάς γεμίζουν ολόκληρη την κοιλιακή χώρα, έτσι ώστε η άκρη της φλόγας να αγγίζει το στέρνο. Πάρτε τρεις ανάσες, αναπνέοντας βαθιά, ομοιόμορφα, χωρίς τραντάγματα ή θόρυβο, και χωρίς διακοπή μεταξύ της εισπνοής και της εκπνοής.

Ο τρόπος που οι φυσικές αρχές συμβολίζουν αρχές και αξίες της νόησης έχουν σημαντικότατο ρόλο στο πως αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο και πως τοποθετούμαστε μέσα σε αυτόν και πάντα εκεί θα βρούμε τη διαδρομή, σαν ένας εσωτερικός χάρτης, που θα μας προσανατολίσει στα εσωτερικά ταξίδια μας. Έτσι και ο ομφαλός μας που βρίσκεται στο κέντρο του σώματος αντιστοιχεί στον ήλιο που βρίσκεται στο κέντρο του ηλιακού μας συστήματος και το κέντρο του δικού μας κόσμου.

Αυτό που χαρακτηρίζει το κέντρο του κόσμου είναι η φλόγα του πύρινου ήλιου, το κέντρο είναι επίσης και ο πυρήνας, το συμπαγές σημείο που διατηρεί το χαρακτήρα και το νόημα του συνόλου, είναι το πιο ζοφερό κομμάτι του ατόμου, ο πυρήνας είναι όλα όσα μπορούν να χαρακτηρίσουν τη μονάδα και το σύνολο και δεν είναι καθόλου τυχαίο που το κέντρο παραλληλίζεται με τον ήλιο και αυτός με τη φωτιά, το πυρ, την αρχή των πάντων που έλεγε ο Ηράκλειτος για να ολοκληρώσει ο Αριστοτέλης τη θεωρεία της αρχής των πάντων συσχετίζοντας το πυρ με την ενέργεια, τη διαρκή και ατελείωτη ενέργεια που διέπει το σύμπαν από καταβολής του.

Άπαξ και ενεργοποιηθεί αυτή η ενέργεια μέσα μας πρέπει να χαλιναγωγηθεί ώστε να προσφέρει τα μέγιστα στο σώμα, την ψυχή και το νου μας.

randomvibes.gr

Εναλλακτικά

Σύμφωνα με τη Μακροβιοτική φιλοσοφία, η ασθένεια δεν είναι παρά το εκδηλωμένο αποτέλεσμα της ανισορροπίας μας, σε σχέση με τη φύση και το σύμπαν.

Ειδικά στη σύγχρονη εποχή, η ασθένεια εκδηλώνεται στο φυσικό επίπεδο μέσα από επτά διαδοχικά στάδια:

1. Κόπωση.
Συμπεριλαμβάνει τόσο τη φυσική, όσο και τη νοητική κόπωση και εκδηλώνεται όταν το άτομο εξαντλεί σε καθημερινή βάση τα φυσικά αποθέματα ενέργειας που διαθέτει, μέσα από συνεχή, αδιάκοπη δραστηριότητα κάθε είδους. Η έλλειψη άσκησης, η πολυφαγία, η ακατάλληλη διατροφή αλλά και η ασταθής διαπροσωπική και οικογενειακή ζωή και οι συναισθηματικές εντάσεις, συμβάλλουν στη γενίκευση της κόπωσης που γίνεται σε πολλές περιπτώσεις χρόνιο σύνδρομο.

2. Ενοχλήσεις και πόνοι.
Μυϊκοί πόνοι, περιστασιακοί πονοκέφαλοι, πόνοι περιόδου αποτελούν βάσιμες ενδείξεις ενός νευρικού συστήματος που σταδιακά αποδυναμώνεται.

3. Ασθένειες του αίματος.
Ανισορροπίες που εκδηλώνονται στην ποιότητα του αίματος, υποδηλώνουν ένα χρόνιο όξινο περιβάλλον και εκδηλώνονται ως αναιμία, άσθμα, λευχαιμία, δερματικές παθήσεις, κιρσοί ανάλογα με τις συνθήκες ζωής του κάθε ατόμου.

4. Συναισθηματικές διαταραχές.
Συναισθήματα όπως ο θυμός, η ανυπομονησία, η αναστάτωση, η ανησυχία, ο φόβος και η επιθετικότητα όταν εκδηλώνονται σε καθημερινή βάση, υποδηλώνουν μια ήδη υπάρχουσα διαταραχή στη ροή της ενέργειας και τη δυνατότητα του ατόμου να διαχειρίζεται τις προκλήσεις της ζωής θετικά και αποτελεσματικά.

5. Ασθένειες/ διαταραχές οργάνων.
Φυματίωση, καρδιοπάθειες, διαβήτης, έλκος στομάχου, πεπτικές διαταραχές αποτελούν ενδείξεις σταδιακού εκφυλισμού των εσωτερικών οργάνων.

6. Ασθένειες του Νευρικού Συστήματος.
Ασθένειες όπως η νόσος του Πάρκισον ή τα γενικευμένα συμπτώματα απώλειας μνήμης/ παράλυσης, καθώς και η κοινωνική παραβατική συμπεριφορά.

7. Υπεροψία.
Ο εκδηλούμενος εγωισμός και η υπεροψία αποτελούν την αιτία κάθε ασθένειας αλλά ταυτόχρονα και το σημείο αποκορύφωσης της ανθρώπινης ασθένειας, καθώς το άτομο νιώθει πλήρως διαχωρισμένο από το Σύμπαν, τη φύση, τους συνανθρώπους του. Κάθε του προσπάθεια στρέφεται αποκλειστικά στην προσωπική του ικανοποίηση ή την ικανοποίηση των στόχων και των φιλοδοξιών του από τη ζωή, χωρίς μέσα από τη δραστηριότητα του να διανοείται να συμβάλλει στο γενικό καλό.

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι εκδήλωσης της υπεροψίας:

1) yang μέσα από μια έντονα καταπιεστική συμπεριφορά ως προς τους άλλους, όπου το άτομο προσπαθεί να ελέγξει κάθε κατάσταση με τρόπο που θεωρεί ωφέλιμο για το ίδιο.

2) yin μέσω της απόσυρσης, της θυματοποίησης του εαυτού προκειμένου μέσω της υποδηλούμενης αδυναμίας του άτομο να δημιουργεί ενοχικά συναισθήματα στους άλλους γύρω του, προσελκύοντας μόνιμη προσοχή.

Ο βασικός σκοπός της Μακροβιοτικής φιλοσοφίας είναι να καθοδηγήσει το άτομο στη δυναμική επίτευξη της υγείας σε όλα τα επίπεδα, φυσικό, νοητικό, συναισθηματικό, πνευματικό και όχι απλά την απουσία εκδηλούμενης ασθένειας, όπως δυστυχώς αντιλαμβάνεται ο σύγχρονος πολιτισμός την έννοια της υγείας.

Μόνο μέσα από συνολικά ισορροπημένο μοντέλο ζωής που περιλαμβάνει τη διατροφή, την άσκηση, το στοχασμό, την οικογενειακή γαλήνη, την προσφορά υπηρεσίας προς τη Φύση και ολόκληρη την ανθρωπότητα, μπορεί ένας άνθρωπος να είναι και να αισθάνεται πραγματικά υγιής.

Μαριάννα Χρυσικάκου

 kissmygrass.gr

Εναλλακτικά

Όταν συγκεντρώσεις την καρδιά σου σ΄ένα σημείο, τότε τίποτα δεν θα' ναι αδύνατο για 'σένα...

1. Το πρόβλημα είναι ότι νομίζετε πως έχετε χρόνο.

2. Ζήσε τη ζωή σου με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελες τα παιδιά σου να ζήσουν τη δική τους.

3. Δεν θα τιμωρηθείς για το θυμό σου, θα τιμωρηθείς από το θυμό σου.

4. Το μεγαλύτερο δώρο είναι η υγεία. Ο μεγαλύτερος πλούτος είναι η ικανοποίηση. Και η καλύτερη σχέση είναι η πίστη.

5. Το να κρατάς θυμό είναι σαν να αρπάζεις ένα αναμμένο κάρβουνο για να το πετάξεις σε κάποιον. Αυτός που καίγεται είσαι εσύ.

6. Ο νους είναι το παν. Αυτό που σκέπτεσαι, αυτό γίνεσαι.

7. Να είσαι ανοικτός, και η ζωή θα είναι πιο εύκολη. Ένα κουταλάκι αλατιού σε ένα ποτήρι νερό κάνει το νερό να μην πίνεται. Ένα κουταλάκι αλατιού σε μια λίμνη δεν έχει καμιά σημασία.

8. Να μη βυθίζεσαι στο παρελθόν, να μην κάνεις όνειρα για το μέλλον, να επικεντρώνεις τη σκέψη σου στην παρούσα στιγμή.

9. Μην πιστεύετε τίποτε, ανεξάρτητα από πού το διαβάσατε ή ποιος το είπε, ακόμα κι αν το έχω πει εγώ, αν δεν συμφωνεί με τη δική σας λογική και τον κοινό νου.

10. Δεν χρειαζόμαστε περισσότερες γνώσεις, αλλά περισσότερη σοφία. Και η σοφία προέρχεται από την παρατήρηση.

11. Μάθετε να ανταποκρίνεστε, όχι να αντιδράτε.

12. Δεν μπορείς να βαδίσεις στο μονοπάτι, αν δεν γίνεις το μονοπάτι.

13. Όποιος δεν έχει πληγή στο χέρι του, μπορεί να αγγίξει άφοβα το δηλητήριο. Δεν υπάρχει κακό γι’ αυτόν που δεν κάνει κακό.

14. Λίγοι άνθρωποι φτάνουν στην απέναντι όχθη. Οι υπόλοιποι τρέχουν πάνω – κάτω σ’ αυτήν την πλευρά.

15. Το κακό που κάνεις μένει σε σένα. Το καλό που κάνεις επιστρέφεις σε σένα.

Ο Βούδας γεννήθηκε ως Σιντάρτα Γκοτάμα, πρίγκιπας της φυλής Σάκυα του Νεπάλ (Σακυαμούνι) το 563 π.Χ.

Στην ηλικία των 30 ετών εγκατέλειψε τις ανέσεις του βασιλικού οίκου, για να αναζητήσει το νόημα της οδύνης που αντίκριζε γύρω του. Μετά από 6 χρόνια σκληρής εκπαίδευσης και πειθαρχίας εγκατέλειψε την οδό του ασκητισμού και κάθισε κάτω από τον δέντρο Μπόντχι, σε γαλήνιο διαλογισμό.

Του δόθηκε το όνομα «Βούδας», που κυριολεκτικά σημαίνει «Ο φωτισμένος».

Είναι ενδιαφέρον, ότι ο Βούδας ποτέ στην πραγματικότητα δεν κατέγραψε κάποια από τις διδασκαλίες του. Παρόμοια με τον Ιησού και τον Σωκράτη, η μέθοδος διδασκαλίας του ήταν λεκτική και επικοινωνιακή.

Προφορικές παραδόσεις φύλασσαν τη σοφία του Βούδα ζωντανή για 400 χρόνια μετά το θάνατό του, όταν η πρώτη καταγραφή της διδασκαλίας του εμφανίστηκε για πρώτη φορά.

Πηγή: manolisischakis.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή