Μικρά μυστικά για να αυξήσετε το μεταβολισμό σας εάν είστε πάνω από 40
Τζουλιάννα Καρνέζη 

Εάν έχετε ξεπεράσει τα 40 έτη, αλλά και εσείς που ακόμα δεν τα έχετε φτάσει, πρέπει να γνωρίζετε ότι είναι πολύ εύκολο να πάρετε κιλά και πολύ δύσκολο να τα χάσετε. Αυτό συμβαίνει γιατί ήδη από τα 30 έτη αρχίζουμε και χάνουμε το 0,5% της μυϊκής μας μάζας - όσο περισσότερους μύες έχουμε τόσο πιο εύκολα χάνουμε κιλά- με αποτέλεσμα ξεπερνώντας τα 40 η απώλεια να φαντάζει ακατόρθωτη. Όμως δεν χρειάζεται να πανικοβάλλεστε γιατί έρευνες έχουν δείξει πως με τις κατάλληλες αλλαγές θα μπορέσετε να αυξήσετε το μεταβολισμό σας και να απαλλαγείτε τελικά από τα περιττά κιλά. Δείτε τον τρόπο.

Ασκηθείτε. ‘Έρευνες έχουν δείξει πως η άσκηση βοηθάει την αύξηση του μεταβολισμού σε όποια ηλικία και αν είμαστε. Ξεκινήστε αερόβιες ασκήσεις υψηλής έντασης οι οποίες θα εναλλάσσονται με αερόβιες χαμηλής έντασης, ώστε να κάψετε λιπώδη ιστό και να χάσετε θερμίδες. Όσο πιο πολύ ενισχύετε τη μυϊκή σας μάζα τόσο πιο εύκολα χάνετε κιλά.

Καταναλώστε άπαχη πρωτεΐνη. Η πρωτεΐνη είναι το δομικό στοιχείο της άλιπης μυϊκής μάζας. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης για άνδρες και γυναίκες είναι 0,8 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους, και αντιστοιχεί στο 12% της ημερήσιας θερμιδικής απαίτησης. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι 1 έως 2 γραμμάρια πρωτεΐνης μπορεί να είναι προστατευτική έναντι της απώλειας μυών που σχετίζεται με την ηλικία - 20 γραμμάρια πρωτεΐνης ισούται περίπου με 3 αυγά.

Μείνετε ενυδατωμένοι. Προσπαθήστε να πίνετε αρκετά υγρά μέσα στην ημέρα και να τρώτε τροφές πλούσιες σε νερό, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

Μειώστε το στρες. Το στρες μπορεί μειώσει το μεταβολικό ρυθμό και να μας οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους. Βρείτε τεχνικές καταπολέμησης του άγχους, όπως η γιόγκα, ο διαλογισμός, η ανάγνωση ενός βιβλίου.