«Οι περισσότεροι φόβοι της απόρριψης βασίζονται στην επιθυμία για αποδοχή από τους άλλους. Μην βασίζετε την αυτοεκτίμηση σας στη δική τους γνώμη»
Χάρβει Μακέι

Στο παρελθόν, την περίοδο που ήμουν μόνος μου, βίωνα την απόρριψη πολύ συχνά.

Ήταν ένα επίπονο κεφάλαιο στη ζωή μου που όμως με πήγε μπροστά. Γιατί μέχρι τότε απέφευγα κάθε κατάσταση που θα μπορούσε να με φέρει αντιμέτωπο μαζί της.

Όταν μπόρεσα να την κοιτάξω κατάματα ξανά και ξανά, έμαθα και πως μπορώ να την ξεπερνάω. Τους τρόπους με τους οποίους το πετυχαίνω αυτό, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας σε αυτό το κείμενο.

Πάρτε το χρόνο σας για να σκεφτείτε την απόρριψη αντί να «φορέσετε» ένα βεβιασμένο χαμόγελο
Μην προσπαθήσετε να φανείτε οπτιμιστές ή να προχωρήσετε μπροστά όταν βρίσκεστε σε συναισθηματική ταραχή. Ποτέ αυτή η προσέγγιση δεν αποδίδει τα προσδοκώμενα. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να πάρετε λίγο χρόνο για να σκεφτείτε τα αισθήματα που πυροδότησε μέσα σας η απόρριψη.

Στην αρχή θα πονέσετε, είτε λίγο, είτε πολύ. Είναι καλύτερο όμως να νιώσετε τον πόνο από το να τον καταπνίξετε. Κι αυτό γιατί είναι βέβαιο ότι θα σας βγει αργότερα και αιφνίδια σε θλίψη και οργή. Αποδεχόμενοι τα αισθήματα σας θα ξεπεράσετε γρηγορότερα την απόρριψη. Τουλάχιστον αυτό μου έχει μάθει η εμπειρία μου μέχρι σήμερα.

Επικεντρωθείτε σε όσα έχετε στη ζωή σας
Η αφιέρωση χρόνου για σκέψη γύρω από όλα όσα σας πλήγωσαν είναι το δίχως άλλο ένας ασφαλής τρόπος για να προσπεράσετε μια απόρριψη. Ωστόσο θα πρέπει αυτή η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Δεν θα σας ωφελήσει σε βάθος χρόνου να βυθιστείτε στην αρνητικότητα.

Για να αποφύγετε μια τέτοια εξέλιξη σκεφτείτε όλα όσα έχετε στη ζωή σας. Τους ανθρώπους, τα πάθη, τα χόμπι σας, όλα όσα συνηθίζετε να παίρνετε ως δεδομένα, αλλά δεν είναι, όπως η στέγη και η τροφή. Νιώθοντας ευγνωμοσύνη για τα υπάρχοντα και τα αποκτήματα σας, βάζετε ακόμα και την απόρριψη στη σωστή της προοπτική και δεν της επιτρέπετε να σας καταβάλει.

Πείτε όχι στον εσωτερικό κριτή σας
Όταν είστε αντιμέτωποι με την απόρριψη είναι πολύ εύκολο να βυθιστείτε στην αυτολύπηση, αν αφήσετε τον εσωτερικό κριτή σας να έχει τον πρώτο λόγο. Ο εσωτερικός κριτής είναι η φωνή που σας λέει, πως για την απόρριψη που δεχτήκατε, φταίει ότι δεν είστε αρκετά ελκυστικοί, επαρκώς έξυπνοι ή έστω και λίγο επιτυχημένοι.

Ο τρόπος για να αποφύγετε τον συγκεκριμένο σκόπελο είναι να σταματήσετε εγκαίρως αυτή την εφιαλτική φωνή στο κεφάλι σας. Την επόμενη φορά που τα αρνητικά σχόλια της θα απειλήσουν την ψυχολογία σας, πείτε: όχι, όχι, όχι, δεν θα κάνω το ίδιο λάθος ξανά. Και στη συνέχεια για να προχωρήσετε μπροστά, επικεντρωθείτε με ευγνωμοσύνη σε όλα όσα έχετε, ακριβώς όπως σας είπα παραπάνω.

Μιλήστε σε έναν φίλο ή ένα αγαπημένο πρόσωπο
Όταν δεν επικοινωνούμε το πρόβλημα που μας απασχολεί, σύντομα αυτό παίρνει τεράστιες διαστάσεις στο μυαλό μας, πολύ μεγαλύτερες από τις πραγματικές του. Για να μην γιγαντωθεί η απόρριψη μέσα σας, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να εκμυστηρευτείτε τη στεναχώρια και τις σκέψεις σας σε κάποιον δικό σας άνθρωπο.

Κατά αυτόν τον τρόπο εκείνος με τη δική του ουδέτερη ματιά, είναι σίγουρο ότι, θα σας βοηθήσει να δείτε την κατάσταση με διαφορετικό, περισσότερο ψύχραιμο τρόπο.

Μην νομίζετε ότι όλα έχουν να κάνουν με εσάς
Είναι εξαιρετικά εύκολο να πέσετε στην παγίδα να σκεφτείτε ότι κάτι πάει λάθος με εσάς γι αυτό και δεν εξασφαλίσατε, για παράδειγμα, το δεύτερο ραντεβού που τόσο πολύ θέλατε. Δεν έχουν όμως να κάνουν τα πάντα με εσάς. Μπορεί και το άλλο το άτομο να έχει τις αμφιβολίες του.

Μπορεί πάλι διάφορες καταστάσεις από το παρελθόν του να μην του επιτρέπουν να προχωρήσει μαζί σας. Ή πιο απλά μπορεί να ψάχνει για κάτι διαφορετικό από εσάς. Έτσι όμως είναι η ζωή. Οπότε πάρτε το μάθημα που πρέπει από αυτή την απόρριψη και προχωρήστε μπροστά, χωρίς να ρίξετε όλη την ευθύνη πάνω σας.

Γίνετε εποικοδομητικοί και επικεντρωθείτε στο μάθημα που παίρνετε
Όπως ανέφερα παραπάνω, τα πάντα δεν έχουν να κάνουν με εσάς. Δεν φέρετε την αποκλειστική ευθύνη μιας απόρριψης. Αυτή είναι η ζωή και μάλιστα μια ζωή που την απολαμβάνετε στο έπακρο και δεν την ξοδεύετε κλεισμένοι στην ζώνη ασφαλείας σας. Ταυτόχρονα όμως ας είστε ειλικρινείς με τους εαυτούς σας, ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας στο μέλλον. Ίσως υπάρχει κάτι που μπορείτε να βελτιώσετε για να το καταφέρετε. Τουλάχιστον αυτό συνέβη με εμένα. Δυο ερωτήσεις που με βοήθησαν στο παρελθόν να συνέλθω γοργά από μια απόρριψη είναι οι εξής:

Ποιο είναι το ένα πράγμα που μπορώ να μάθω από αυτό που βιώνω;
Ποιο είναι το ένα πράγμα που μπορώ να κάνω διαφορετικά την επόμενη φορά;
Θυμηθείτε: πρόκειται για μια προσωρινή, όχι μόνιμη, κατάσταση
Όταν απορρίπτεστε συνήθως σκέφτεστε ότι ο πόνος δεν θα φύγει ποτέ. Και ότι θα συνεχίσετε να απορρίπτεστε ξανά και ξανά σε όλα όσα επιθυμείτε. Μην αφήνετε τον εαυτό σας να παρασύρετε από τέτοιες καταστροφικές σκέψεις. Αντίθετα κρατήστε στο μυαλό σας αυτά τα δύο πράγματα:

Επειδή απορριφθήκατε σήμερα σε ένα ραντεβού ή σε μια συνέντευξη για δουλειά δεν σημαίνει ότι θα απορριφθείτε και αύριο.
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μια προσωρινή κατάσταση, που δεν θα διαρκέσει για το υπόλοιπο της ζωής σας, αν συνεχίσετε να προχωράτε μπροστά βήμα-βήμα.
Ενδυναμώστε την αυτοεκτίμηση σας
Οι συνήθειες και οι στρατηγικές ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης σας μπορεί να μην σας καθιστούν απροσπέλαστους στις αποτυχίες, σας κάνουν όμως δυνατότερους απέναντι τους. Καλλιεργώντας την εκτίμηση σας προς τον ίδιο σας τον εαυτό γίνεστε αυτόματα λιγότερο ευάλωτοι απέναντι στα όσα λένε ή πιστεύουν οι άλλοι για εσάς.

Προσεγγίζοντας εσάς τους ίδιους με ευγένεια είναι ευκολότερο να παραμείνετε ενεργοί και να μάθετε κάτι από αυτό που ζείτε για να κρατηθείτε κατά το δυνατόν μακριά από δυσάρεστες καταστάσεις στο μέλλον.

Συνεχίστε να προχωράτε μπροστά

Επεξεργαστείτε αυτό που σας συνέβη, μάθετε ότι περισσότερο μπορείτε, αλλά μην αφήσετε την απόρριψη να σας σταματήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Επικεντρώνοντας τις σκέψεις σε όλα όσα έχετε, σε αυτά που μάθατε και στα σχέδια που έχετε για τη συνέχεια προχωράτε αμέσως μπροστά. Ακόμα κι αν τα πρώτα σας βήματα είναι μικρά, η συνέχεια θα σας δικαιώσει.

Συγγραφέας: Χένρικ Έντμπεργκ

Πηγή: positivityblog.com