Ένα αγαπημένο μου πρόσωπο περνά μια δύσκολη περίοδο στη ζωή της. Παλεύει με την κούραση, το στρες και τη μοναξιά. Η σκέψη μου είναι μαζί της, όπως θα ήταν με τον καθένα που αγωνίζεται απέναντι στις αντιξοότητες της ζωής.

Ηαλήθεια είναι ότι αυτά τα δύσκολα συναισθήματα μπορούν να σου ραγίσουν την καρδιά.

Πέρα όμως από τη συμπόνοια μου, προσπάθησα να την βοηθήσω με μια απλή μέθοδο αντιμετώπισης των δύσκολων καταστάσεων. Αυτή τη μέθοδο μοιράζομαι μαζί σας, για να την δοκιμάσετε στη πράξη, αν αποδίδει και για εσάς τα αναμενόμενα.

«Ανακάλυψα ότι όταν πίστευα τις σκέψεις μου, υπέφερα. Αλλά όταν δεν τις πίστευα, δεν υπέφερα και αυτό είναι αλήθεια για όλους τους ανθρώπους. Η ελευθερία είναι τόσο απλή. Βρήκα τη χαρά μέσα μου που ποτέ δεν είχε εξαφανιστεί, ούτε για ένα λεπτό. Αυτή η χαρά υπάρχει μέσα σε όλους μας, πάντα»-Byron Katie

Κατά τη γνώμη μου η μέθοδος αυτή είναι κατάλληλη για όσους αισθάνονται στρεσαρισμένοι, απογοητευμένοι, μόνοι, θλιμμένοι και κουρασμένοι. Τα βήματα της έχουν ως εξής:

Δώστε σημασία στο δύσκολο συναίσθημα που νιώθετε και παρατηρήστε τι αντίκτυπο έχει στο σώμα σας. Γίνεται περίεργοι για όλα όσα νιώθετε μέσα σας και για όλα όσα αισθάνεστε πάνω σας.

Παρατηρήστε ποιες σκέψεις στο μυαλό σας προκαλούν αυτό το αίσθημα. Για παράδειγμα μπορεί να σκέφτεστε: «δεν θα έπρεπε να μου φέρονται έτσι». «Γιατί η δουλειά μου είναι τόσο δύσκολη» ή «αυτοί οι άνθρωποι με στρεσάρουν. Τα πράγματα θα έπρεπε να έχουν περισσότερη τάξη», είναι μερικές ακόμα σκέψεις με αρνητικό αντίκτυπο. Γι’ αυτό και πρέπει να δώσετε σημασία στις σκέψεις σας, ενώ μια καλή ιδέα θα ήταν να τις καταγράψετε σε ένα χαρτί.

Παρατήστε ότι οι σκέψεις είναι αυτές που σας προκαλούν τη δυσκολία. Όχι η κατάσταση, αλλά οι δικές σας σκέψεις. Μπορεί να μην το πιστεύετε αυτό, αλλά αν προσέξετε ακριβώς τι σας συμβαίνει θα δείτε ότι είναι αλήθεια.
Ρωτήστε τον εαυτό σας. «Τι θα μου συνέβαινε αν δεν είχα αυτές τις σκέψεις τη δεδομένη χρονική στιγμή; Ποιά θα ήταν η εμπειρία μου τώρα;». Η απλή απάντηση είναι ότι απλά είχατε μια εμπειρία. Και αυτή η εμπειρία προκάλεσε κάποια συναισθήματα στο σώμα σας. Αλλά γύρω σας υπήρχαν και άλλα πράγματα, φως, χρώματα, ήχοι. Ήταν συνεπώς απλά μια εμπειρία, μεμονωμένη στο χρόνο, ούτε καλή ούτε κακή.

Στην πραγματικότητα έχοντας συνειδητοποιήσει πια ότι πρόκειται απλά για μια μεμονωμένη εμπειρία, μπορείτε να την εκτιμήσετε γι’ αυτό που είναι πραγματικά. Μπορείτε δηλαδή να αφαιρέσετε τις σκέψεις από το σύνολο και να τη δείτε μόνη της γι’ αυτό που είναι. Και ίσως έτσι εκτιμήσετε και την ομορφιά της στιγμής.

Προφανώς όλα αυτά χρειάζονται κάποια εξάσκηση. Ωστόσο αξίζει να τα εφαρμόσετε στην πράξη. Κι αυτό γιατί μπορεί να μην καταφέρετε να αποτινάξετε από πάνω σας την κούραση (μόνο η ξεκούραση βοηθάει σε αυτό), μπορείτε όμως να αφήσετε στην άκρη όλες αυτές τις σκέψεις περί κούρασης που σας δυστυχούν. Σαφώς και δεν θα ξεφορτωθείτε τη μοναξιά έτσι απλά, αλλά θα ξεπεράσετε τις αρνητικές σκέψεις και τα ζοφερά συναισθήματα που κάνουν την κατάσταση πολύ χειρότερη.

Και ίσως με αυτό τον τρόπο καταφέρετε να αγαπήσετε την κάθε μία εμπειρία σας ξεχωριστά.

Συγγραφέας: Leo Babauta

Πηγή: zenhabits.net

omorfizoi.gr