Η ενίσχυση των αρθρώσεων περνάει και από το στομάχι.l

Λέγεται αρθρίτιδα και έχει πάνω από 100 καταγεγραμμένες εκδοχές. Στη γενική του μορφή πρόκειται για φλεγμονή στις αρθρώσεις, η οποία εκδηλώνεται με πόνο, δυσκαμψία, οίδημα και περιορισμό της κινητικότητας. Σύμφωνα με τα στατιστικά, το 14% των Ελλήνων επισκέπτονται το γιατρό τους με έναν πόνο σε άρθρωση, ο οποίος πέρα από τον προφανή πόνο, επιδρά αρνητικά στην ποιότητα ζωής. Οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες στην αρθρίτιδα και τα συμπτώματά της.

Η 12η του Οκτώβρη έχει οριστεί διεθνώς ως η Ημέρα Αρθρίτιδας. Στόχος είναι να επισημανθεί το πόσο σημαντική είναι η έγκαιρη διάγνωση, η σοβαρότητα των ρευματικών νοσημάτων, ο σεβασμός των δικαιωμάτων των πασχόντων αλλά και η ενημέρωση γύρω από παράγοντες που συμβάλλουν σε γερές αρθρώσεις, όπως είναι η διατροφή.

Κανένα τρόφιμο δεν θεραπεύει την αρθρίτιδα. Ωστόσο, ο ρόλος της διατροφής είναι ουσιαστικός για την καταπολέμηση της φλεγμονής, την ενδυνάμωση των οστών και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού.

Γαλακτοκομικά προϊόντα
Ασβέστιο για γερά κόκκαλα λέει ο κανόνας και για υγιείς αρθρώσεις, συμπληρώνουμε. Οι γυναίκες με αρθρίτιδα εμφανίζουν αυξημένες πιθανότητες για οστεοπόρωση. Γάλα, τυρί και γιαούρτι σε καθημερινή βάση είναι δυνατή μέθοδος πρόληψης. Τα συνδυάζεις με ενιχυμένη βιταμίνη D για καλύτερη απορρόφηση. Τόνος, σαρδέλες, αυγά, συκώτι αλλά και γαλακτοκομικά είναι πηγές πλούσιες στη συγκεκριμένη βιταμίνη.

Όσπρια, κόκκινο κρέας, πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Το κοινό σημείο των συγκεκριμένων τροφών είναι ο σίδηρος. Απαραίτητος, από τη στιγμή που έχει παρατηρηθεί ότι η εμφάνιση αρθρίτιδας συμπίπτει με περιπτώσεις αναιμίας. Ειδικά τα όσπρια, η πλέον υγιεινή επιλογή, πλούσια σε φολικό οξύ, ο οποίος συμβάλλει στην απορρόφηση του σιδήρου, βοηθάει στη μείωση των συμπτωμάτων της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, η οποία είναι μία από τις πιο συχνές μορφές της πάθησης.

Μπρόκολο
Οι έρευνες επισημαίνουν πως το πλούσιο σε ασβέστιο μπρόκολο και ειδικότερα η ένωση σουλφοραφάνη συμβάλλει στην πρόληψη και την επιβράδυνση της οστειοαρθρίτιδας.

Εσπεριδοειδή
Πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ κι όλα τα συναφή εμφανίζουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση χάρη στη βιταμίνη C για την οποία φημίζονται.

Λιπαρά ψάρια
Χάρη στα περίφημα Ω3 λιπαρά οξέα τους, ο σολομός, ο τόνος, η ρέγγα και το σκουμπρί, πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο μεν αλλά χωρίς αναβολές σε εβδομαδιαία βάση κι όλα αυτά, μεταξύ άλλων, γιατί τα λιπαρά ψάρια έχουν σημαντική αντιφλεγμονώδη δράση και υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο, το οποίο έχει αναφερθεί πως αν υπάρχει σε φυσιολογικά επίπεδα, η πιθανότητα εμφάνισης αρθρίτιδας πέφτει κατά 50%.

Έξτρα συμβουλές:

Να πίνεις πράσινο τσάι

Να τρως ανάλατα φυστίκια (για το σελήνιο)

Να διατηρείς το βάρος σου σε φυσιολογικά επίπεδα

Να λαμβάνεις σύμπληρωμα διατροφής που ενδείκνυνται για την υγεία των αρθρώσεων

Να ασκείσαι τακτικά