Οι επιπτώσεις του «Μένουμε σπίτι» είναι ένα θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει
Από το ξεκίνημα της πανδημίας του κορονοϊού τον Μάρτιο, ο κόσμος συμβουλεύεται να μένει όσο περισσότερο μπορεί μέσα.

Είναι ο καλύτερος τρόπος να προστατευτείς από την Covid-19, μόνο που η ζωή σε κατάσταση απομόνωσης έχει και μια σειρά από αρνητικές συνέπειες για την υγεία και την ευεξία μας.

Ο οικειοθελής εγκλεισμός μαστίζει το σώμα και το πνεύμα, εξασθενώντας την καρδιά, τους μυς και τους πνεύμονες και επιφέροντας αρνητικές συνέπειες στην εγκεφαλική λειτουργία.

Το CNN μας λέει τι συμβαίνει στον οργανισμό έπειτα από 6 μήνες στην καραντίνα, 6 μήνες καθιστικής ζωής δηλαδή και χωρίς κοινωνικές επαφές.

Η απώλεια μυικής μάζας είναι το πρώτο, απότοκο της έλλειψης φυσικής δραστηριότητας. Οι μύες θέλουν μήνες για να χτιστούν και μόλις μία βδομάδα για να χάσουν τη μάζα τους. Όσο μεγαλώνουμε μάλιστα, τόσο γρηγορότερα χάνουμε τους μυς μας, σύμφωνα με τον Keith Baar, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια.

Η εξασθένιση καρδιάς και πνευμόνων ακολουθεί, άμεση συνέπεια κι αυτή της έλλειψης γυμναστικής. Χωρίς φυσική άσκηση, μας λέει ο ακαδημαϊκός, δεν ανεβαίνουν οι καρδιακοί παλμοί. Και χωρίς ανεβασμένους παλμούς, η καρδιά εξασθενεί.

Το ίδιο συμβαίνει και με τους πνεύμονες, αναφέρει στο CNN ο Dr. Panagis Galiatsatos, πνευμονολόγος στο Johns Hopkins Bayview Medical Center, σημειώνοντας πως πολλοί ασθενείς του βιώνουν επιδείνωση της αναπνευστικής τους λειτουργίας όταν κόβουν τη γυμναστική.

Μέσα σε όλα, όταν μένεις συνεχώς στο σπίτι βάζεις περιττά κιλά. Οι συνέπειες της παχυσαρκίας για τον οργανισμό είναι γνωστές, πόσο μάλλον όταν δεν τρέφεσαι υγιεινά. Ο διαβήτης και τα προβλήματα του μεταβολισμού καραδοκούν στη γωνία, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Giles Duffield, καθηγητής ανατομίας και φυσιολογίας στο University of Notre Dame.

Μένοντας στο σπίτι, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα αυξηθούν οι ώρες που περνάς σε εκείνη την πολυθρόνα που συνηθίζεις να βουλιάζεις στο ευρύχωρο εσωτερικό της. Μόνο που η κακή αυτή στάση του σώματος είναι εδώ για να μαστίσει περισσότερο την καλή υγεία.

Ξάπλωμα και ραχάτι επιβαρύνουν πλάτη, μέση, λαιμό, ώμους και γοφούς, μας λέει ο καθηγητής επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Brandon Brown, προτείνοντας να σηκωνόμαστε τουλάχιστον μία φορά την ώρα από τη θέση μας.

«Θύμα» της καραντίνας είναι και ο ύπνος. Παραμονή στο σπίτι σημαίνει λιγότερη ηλιακή έκθεση, άρα και χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D. Χωρίς ήλιο, απορρυθμίζεται το βιολογικό μας ρολόι, παρατηρεί ο Duffield, επηρεάζοντας πολύ τα πρότυπα του ύπνου μας.

Και τέλος ο εγκέφαλος του ανθρώπου υποφέρει πολύ μέσα σε τέτοιες συνθήκες απομόνωσης. Η καθιστική ζωή επηρεάζει αρνητικά την εγκεφαλική λειτουργία. Η φυσική άσκηση παράγει συγκεκριμένες ουσίες στο εγκέφαλο που διαλύουν τις τοξίνες του αίματος, αποτρέποντάς τες από το να φτάσουν στο κεφάλι και να σκοτώσουν εγκεφαλικά κύτταρα, εξηγεί ο καθηγητής Baar.

Στην καραντίνα, οι νευροτοξίνες συσσωρεύονται στον εγκέφαλο, επιβραδύνοντας τη λειτουργία του...

https://www.newsbeast.gr/